Przychody osiągane z działalności gastronomicznej prowadzonej w formie food trucków, w tym dostawa pizzy do klientów, mogą być opodatkowane 3% stawką ryczałtu ewidencjonowanego, o ile usługi te nie obejmują sprzedaży napojów alkoholowych o zawartości powyżej 1,5%.
Opłaty marketingowe, ponoszone z tytułu świadczonych usług promocyjnych i marketingowych przez organizację pracodawców, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, o ile posiadają bezpośredni związek z osiąganiem przychodów, są odpowiednio udokumentowane i nie zostały wyłączone ustawowo.
Wydatki na opłaty marketingowe mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, o ile poniesione są w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, są definitywne, dokumentowane fakturami VAT i nie mieszczą się w katalogu wyłączeń zgodnie z art. 23 ust. 1 ustawy o PIT.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz Związku na kampanie promocyjne sieci B mogą być uznane za koszty uzyskania przychodu, gdyż nie zostały wymienione w art. 23 ustawy o PIT jako składki członkowskie, a spełniają przesłanki racjonalnego i celowego działania w celu osiągnięcia przychodów przewidziane w art. 22 ust. 1 ustawy o PIT.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, jeżeli służą osiągnięciu przychodów (art. 15 ust. 1 CIT) i spełniają kryteria związku z prowadzoną działalnością. Poniesione wydatki nie mogą być objęte wyłączeniami z art. 16 ust. 1 CIT.
Opłaty marketingowe uiszczane na rzecz Związku, będące odpłatnością za usługi reklamowe i promocyjne, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym, jako wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów, pod warunkiem odpowiedniego udokumentowania ich związku z działalnością gospodarczą.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika w ramach prowadzonej działalności gospodarczej mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli są związane z celowym działaniem mającym promować działalność i zwiększać przychody. Warunkiem jest ich prawidłowe udokumentowanie oraz brak wyłączenia z kosztów podatkowych na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy PIT.
Przychody z działalności gastronomicznej polegającej na prowadzeniu budki z lodami, zgodnie z PKWiU 56.10.19.0, mogą być opodatkowane ryczałtem 3% pod warunkiem braku sprzedaży alkoholu powyżej 1,5% oraz spełnienia warunków ustawowych.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika będącego franczyzobiorcą mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, o ile spełniają przesłanki art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie są składkami członkowskimi, i są należycie udokumentowane jako wydatek wpływający na przychody.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz związku pracodawców za świadczone usługi mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli spełniają przesłanki racjonalności, gospodarczego uzasadnienia i udokumentowania, przy czym nie stanowią one składek członkowskich w rozumieniu art. 23 ust. 1 pkt 30 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Powiat, dokonując realizacji projektu w zakresie zadań własnych w edukacji publicznej, nie ma prawa do odliczenia VAT naliczonego od wydatków, gdyż te nie są związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Przychody z działalności gastronomicznej, nie obejmującej sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym w stawce 3% zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a ustawy. Usługi cateringu, mimo dostarczania żywności, również podlegają tej stawce w ramach działalności gastronomicznej.
Opłata SUP za jednorazowe opakowania, pobierana zgodnie z Dyrektywą SUP, nie stanowi przychodu ani kosztu uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż jej przepływ przez podatnika nie skutkuje definitywnym przysporzeniem majątkowym, a sam przedsiębiorca pełni jedynie funkcję płatnika.
Wniesienie aportem restauracji jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa do spółek z o.o. będzie zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 109 ustawy o PIT, pod warunkiem rzeczywistej zdolności ZCP do samodzielnego działania oraz braku celu unikania opodatkowania.
Zespół składników materialnych i niematerialnych przyporządkowany do restauracji, stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa, co pozwala na jego wniesienie aportem do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością bez generowania podatkowych przychodów u wnoszącego, zgodnie z art. 21 ust.1 pkt 109 ustawy o PIT.
Opłata SUP, nakładana na produkty jednorazowego użytku, nie stanowi przychodu podatkowego dla przedsiębiorcy na gruncie ustawy o PIT z uwagi na jej nietrwały charakter oraz obowiązek przekazania organowi samorządowemu, zgodnie z ustawą SUP.
Określenie stawki ryczałtu z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 56.10.19.0.
Określenie stawki ryczałtu z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 56.10.
Opodatkowanie odpłatnego udostępnienia terenu. Brak prawa do odliczenia podatku od wydatków poniesionych na budowę obiektu.
Prawo do odliczenia kwot podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakup usług gastronomicznych świadcząc jednocześnie usługi turystyki opodatkowane na zasadach innych niż określone w art. 119 ustawy, pomimo uchylenia art. 88 ust. 1 pkt 4 lit. a) ustawy.
Określenie stawki ryczałtu dla Pozostałych usług gastronomicznych świadczonych w oparciu o zawartą z klientem umowę.
Kwalifikacja wydatków w oparciu o ulgę badawczą-rozwojową w związku z opracowaniem nowych receptur.