Gminie przysługuje prawo do odliczenia VAT od wydatków na usługi doradztwa podatkowego stosownie do rodzaju działalności związanej z odliczanym wydatkiem, poprzez pełne odliczenie, zastosowanie współczynnika lub prewspółczynnika VAT, zgodnie z ustawą o VAT.
W przypadku gdy całkowite wynagrodzenie za dostarczoną energię w okresie rozliczeniowym jest ujemne, należy uznać, że nabywca dokonuje świadczenia usługi odbioru energii, co wymaga wystawienia faktury przez nabywcę na rzecz dostawcy; przy pozytywnym wyniku kalkulacji, dostawca wystawi fakturę za dostawę energii.
Obowiązek podatkowy w VAT z tytułu usług doradczych świadczonych w ramach success fee powstaje w momencie uzyskania środków finansowych od klienta na podstawie zakończonej inwestycji, co determinuje wymagalność wynagrodzenia, zgodnie z zasadą wykonalności usług i obiektywizmu rozliczenia.
Opłaty związane z franczyzą, tj. Opłata (A) i Opłata (B), w umowach franczyzowych stanowią wynagrodzenie za złożone świadczenie usługi franczyzowej, umożliwiając odliczenie VAT naliczonego, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, wiążąc interpretację organu z orzeczeniami sądów administracyjnych.
Usługi sportowe świadczone przez Fundację w formie klubu sportowego, polegające na organizacji treningów, są zwolnione od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o VAT, gdyż są niezbędne do uprawiania sportu i nie są skierowane na osiąganie zysku.
Działalność podatnika została uznana za działalność badawczo-rozwojową zgodnie z art. 4a pkt 26 uCIT, uprawniającą do uwzględnienia ponoszonych wydatków jako kosztów kwalifikowanych, z zastrzeżeniem, że składki na Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych nie stanowią kosztów kwalifikowanych na podstawie art. 18d ust. 2 pkt 1 uCIT. Interpretacja potwierdza zasadę ścisłej interpretacji
Opłaty związane z usługami faktoringowymi, ponoszone przez faktoranta, stanowią koszty uzyskania przychodów o charakterze pośrednim, potrącane w dacie ich poniesienia zgodnie z art. 15 ust. 4d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Wynagrodzenie faktora w postaci 'części odsetkowej' oraz prowizji z tytułu świadczenia usług faktoringowych, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem u źródła, zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych.
Wykup certyfikatów inwestycyjnych przez A Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych oraz ich umorzenie nie powoduje dla Spółki B powstania ograniczonego obowiązku podatkowego w Polsce, ani obowiązku pobrania zryczałtowanego podatku przez Fundusz.
Wynagrodzenie dla dostawcy systemu kafeteryjnego stanowi koszt uzyskania przychodu inny niż bezpośrednio związany z przychodami, uznawany w dacie poniesienia, zgodnie z art. 15 ust. 4d ustawy o CIT. Takie wydatki przyczyniają się do ogólnego funkcjonowania spółki, poprawiając efektywność i motywację pracowników.
Wynagrodzenie należne SAWP za bezumowne korzystanie z praw autorskich, zgodnie z umową zawartą z mocą wsteczną, stanowi koszt uzyskania przychodów A. Sp. z o.o., gdyż służy zachowaniu i zabezpieczeniu źródła przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Zwiększenie odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych ponad ustawowy limit, ustalone w regulaminie wynagradzania, stanowi koszt uzyskania przychodu, pod warunkiem spełnienia ram zawartych w ustawie o CIT i ZFŚS.
Dotacje z KE i PARP na zadanie nr 3 podlegają VAT, gdy związane są z usługami świadczonymi na rzecz MŚP, wpływając na ich cenę. Dotacje na zadania nr 1, 2 i 4, będące ogólnymi działaniami projektu, nie podlegają VAT ze względu na brak bezpośredniego wpływu na ceny konkretnych świadczeń.
Przychody i koszty wynikające z umów faktoringu, związanych z wierzytelnościami z działalności zwolnionej z opodatkowania, przypisuje się do działalności opodatkowanej, ponieważ umowy te nie są integralną częścią działalności objętej wsparciem, co wyklucza ich zwolnienie na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP.
Zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych podlega wartość świadczeń pieniężnych i rzeczowych otrzymanych przez pracownika z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, do kwoty 1000 zł rocznie, przy czym przychód powstaje w momencie wymiany punktów na świadczenia, a nie w momencie późniejszego rozliczenia płatności przez pracodawcę.
Przy ustalaniu przychodów dla celów minimalnego podatku dochodowego w art. 24ca ustawy o CIT, podatnik powinien uwzględniać kwoty z faktur za towary oraz wynagrodzenia za świadczone usługi, nawet gdy marża nie jest doliczana, jako że fakturowanie determinuje obowiązki podatkowe.
Zwrot przez byłego pracodawcę równowartości premii wypłaconej przez wnioskodawcę przeniesionym pracownikom stanowi odpłatne świadczenie usług, podlegające opodatkowaniu VAT, co wyklucza możliwość udokumentowania go notą obciążeniową.
Działalność spółki w zakresie tworzenia produktów internetowych uznaje się za działalność badawczo-rozwojową, co umożliwia odliczenie kosztów kwalifikowanych, takich jak wynagrodzenia oraz materiały, pod ulgę B+R zgodnie z art. 18d ustawy o CIT, z wykluczeniem składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.
Wpisowe otrzymane przez Fundację od uczestników nie stanowi wynagrodzenia za świadczenie usług podlegające opodatkowaniu VAT, a zatem Fundacja nie jest zobowiązana do wystawiania faktur z tego tytułu.
Nie uznaje się za nieodpłatne świadczenie pełnienia funkcji członka zarządu bez wynagrodzenia, jeżeli występuje ekwiwalentność korzyści uzyskanych przez podmiot kontrolujący takie pełnienie funkcji, jak np. spodziewane wypłaty dywidendy.
W zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, cena zbycia wierzytelności stanowi przychód, zaś koszty faktoringu mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z ustawą o CIT. Wynagrodzenie na rzecz faktora z tytułu faktoringu nie podlega obowiązkowi pobierania podatku u źródła.
Opłaty pobierane przez gminę za zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych na cele niezwiązane z zarządzaniem drogami nie stanowią wynagrodzenia za usługi w rozumieniu ustawy o VAT; gmina nie działa jako podatnik VAT przy realizacji tego zadania publicznego.
Środki z FGŚP przyznane jako dofinansowanie wynagrodzeń stanowią przychód podatkowy, jednakże środki te w przypadku działalności strefowej kwalifikowane są jako przychody z działalności prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej i są wolne od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez Producenta oraz opodatkowanie otrzymanego przez Biuro wynagrodzenia z tytułu udziału w prawach do filmu.