Wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, jako wydatki publicznoprawne enumeratywnie wyłączone z kosztów uzyskania przychodów na mocy art. 16 ust. 1 pkt 36 ustawy o CIT, nie mogą być zaliczane do tych kosztów, nawet w okolicznościach braku możliwości prawnego zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
Wpłata zaliczki na podatek dochodowy, dokonana w ustawowym terminie do 20 lutego 2025 r. i oznaczona symbolem PPE, stanowi skuteczne oświadczenie woli o wyborze ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych za 2025 r.
W przypadku finansowania społecznościowego, środki otrzymane na poczet przyszłych dostaw produktów nie stanowią przychodu podatkowego w momencie otrzymania środków. Przychód podatkowy powstaje dopiero w chwili wydania produktów na rzecz wspierających, co jest zgodne z art. 12 ustawy o CIT.
Wpłaty przekazywane na cele charytatywne podczas transmisji na żywo, w których wnioskodawca działa jako pośrednik, nie stanowią przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych i nie mogą być uznane za dochód z działalności gospodarczej ani z innych źródeł.
Wpłaty dokonywane przez widzów na platformie streamingowej jako donejty nie kwalifikują się jako darowizny w rozumieniu ustawy o podatku od spadków i darowizn, a są elementem działalności gospodarczej wnioskodawcy.
Moment powstania obowiązku podatkowego i obowiązek wystawienia faktury w związku z bezumownym korzystaniem z przedmiotu dzierżawy.
Czy dokonane przez Wnioskodawcę wpłaty, o których mowa w art. 89 ust. 1 ustawy o finansowaniu społecznościowym, mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów Wnioskodawcy, stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy o CIT
Możliwość zmiany formy opodatkowania na podstawie dokonanych wpłat zaliczek.
Moment opodatkowania Wpłaty otrzymanej przez Spółkę oraz prawo do zastosowania stawki VAT w wysokości 0% w odniesieniu do dokonanych dostaw.
Czy Dodatkowe wpłaty na Fundusz Wsparcia Kredytobiorców dokonywane na podstawie Ustawy o finansowaniu mogą stanowić dla Banku koszt uzyskania przychodu na podstawie art. 15 ust. 1
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT otrzymanej dotacji na realizację projektu polegającego na montażu mikroinstalacji fotowoltaicznych, instalacji kolektorów słonecznych, kotłów na biomasę i pomp ciepła oraz wkładu własnego wniesionego przez mieszkańców, a także braku obowiązku dokumentowania fakturą wkładu własnego wniesionego przez mieszkańców.
Dotyczy ustalenia, czy: - w ramach zawartej umowy z Klientem prawidłowym momentem rozpoznania przychodu z tytułu wpłaty własnej będzie moment przeniesienia prawa własności nieruchomości na Klienta; - w ramach zawartej umowy z Klientem, prawidłowym momentem rozpoznania przychodu z tytułu rocznych opłat w wysokości 2% lub 3% wartości nieruchomości za każdy rok obowiązywania umowy będzie odpowiednio dzień
Kwota przekazana przez Pana w 2022 r. dobrowolnie na Fundusz Ubezpieczeń Społecznych stanowi składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT. Zatem przysługuje Panu prawo odliczenia od dochodów przedmiotowej kwoty wpłaconej na Fundusz Ubezpieczeń Społecznych, w zeznaniu podatkowym za 2022 rok.
Opodatkowanie wpłat otrzymanych od Mieszkańców. Zwolnienie z obowiązku dokumentowania fakturami bądź ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej otrzymanych wpłat. Zaliczenie do podstawy opodatkowania otrzymanej dotacji i jej opodatkowanie. Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Zgodzić należy się z Państwem, że do dochodu podlegającego opodatkowaniem ryczałtem od dochodów spółek stosownie do art. 28m ust. 1 pkt 3 ustawy CIT nie należy wliczać wpłat na rzecz PFRON.
opodatkowanie podatkiem VAT otrzymywanych przez Gminę wpłat od Mieszkańców za świadczone przez Gminę na ich rzecz usługi, ustalenie, czy na Gminie ciąży obowiązek dokumentowania fakturą VAT, określenie podstawy opodatkowania otrzymanej dotacji, prawo do odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych związanych z realizowanym projektem
w zaistniałej sytuacji wpłata od instytucji pośredniczącej nie może być traktowana jako darowizna otrzymana od tej instytucji. Zatem brak jest podstaw do sumowania wszystkich kwot wpłaconych przez darczyńców.
opodatkowanie podatkiem VAT otrzymywanych przez Gminę wpłat od Mieszkańców za świadczone przez Gminę na ich rzecz usługi, stawka podatku dla otrzymanych przez Gminę od Mieszkańców do dnia 30 czerwca 2020 r. wpłat z tytułu świadczenia przez Gminę na rzecz Mieszkańców usług montażu kotłów na biomasę, gdy są montowane wewnątrz budynków mieszkalnych (w ich obrysie) nie będących obiektami budownictwa objętego
opodatkowanie wpłat (zaliczek) otrzymanych przez Gminę od Mieszkańców na poczet wynagrodzenia za świadczone przez Gminę usługi (pytanie oznaczone we wniosku nr 1),ustalenie, czy na Gminie ciąży obowiązek dokumentowania fakturą VAT w związku ze świadczonymi usługami (część pytania oznaczonego we wniosku nr 2 i 3),ustalenie, czy na Gminie ciąży obowiązek ewidencjonowania na kasie rejestrującej otrzymywanego
Czy wpłata zaliczki na dostawę/rozbudowę środków trwałych dokonana 30 grudnia 2019 r. na rachunek Kontrahenta nie będący na białej liście będzie mogła być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów w postaci odpisów amortyzacyjnych po oddaniu środka trwałego do użytkowania? (pytanie oznaczone we wniosku nr 5)