Przychody z działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług sprzedaży miejsca reklamowego, wyświetlania reklam oraz produkcji reklam, mieszczące się w grupowaniach PKWiU związanych z działalnością reklamową, mogą podlegać opodatkowaniu ryczałtem według stawki 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby
Usługi reklamowe związane z kampaniami nie stanowią usług ciągłych w rozumieniu art. 19a ust. 3 ustawy o VAT; obowiązek podatkowy powstaje z chwilą faktycznego wykonania usługi, zgodnie z art. 19a ust. 1, a faktury muszą być wystawiane do 15. dnia miesiąca po zakończeniu kampanii.
Osoba prowadząca działalność nierejestrowaną jest zobowiązana do rejestracji jako podatnik VAT UE oraz składania miesięcznych informacji podsumowujących VAT UE, jeśli świadczy odpłatne usługi reklamowe na rzecz zagranicznego podatnika, a dokumentowanie tych usług powinno odbywać się przez wystawianie faktur z wyrazem "odwrotne obciążenie".
Opłaty marketingowe, poniesione na rzecz działań promocyjnych świadczonych przez związek pracodawców, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, o ile wykazano ich związek z działalnością gospodarczą podatnika oraz ich faktyczny i nieodwracalny charakter.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika w ramach prowadzonej działalności gospodarczej mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli są związane z celowym działaniem mającym promować działalność i zwiększać przychody. Warunkiem jest ich prawidłowe udokumentowanie oraz brak wyłączenia z kosztów podatkowych na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy PIT.
Przychody uzyskiwane z działalności usługowej w zakresie sprzedaży miejsca reklamowego, wyświetlania reklam i produkcji reklam mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w stawce 8,5% zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, jeżeli usługi te nie mieszczą się w kategoriach wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 tej ustawy.
Przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej w zakresie usług produkcji filmów reklamowych, sklasyfikowane pod PKWiU 59.11.12.0, można opodatkować ryczałtem według stawki 8,5%, o ile są spełnione warunki formalne, a świadczone usługi są odrębne od obowiązków w ramach stosunku pracy.
Czy Wnioskodawca występujący w roli płatnika w rozumieniu art. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w przypadku gdy dokonuje czynności do których zaliczają się: a) nieodpłatne udostępnianie zdjęć i tekstów opisujących produkt oraz ich dostawa na rzecz zagranicznego Kontrahenta, b) opłata za możliwość udostępniania informacji o produktach w tym w gazetkach i innych nośnikach medialnych w
Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego oraz momentu wystawienia faktury w przypadku świadczenia usług promocyjnych.
poprawności udokumentowania fakturą świadczonych usług reklamowych oraz braku obowiązku wystawienia faktury za okres wydłużenia umowy dotyczącej świadczenia ww. usług.
Wnioskodawca właściwie dokumentuje naliczony przez Hurtownika bonus, wyrażony jako procent łącznej wartości netto zakupów zrealizowanych przez Franczyzobiorców, jako wynagrodzenie za usługi promowania Hurtownika i wystawia faktury VAT na kwotę udzielonego w tej części bonusu ze stawką podatku w wysokości 23%.
w zakresie udokumentowania zwrotu kosztów nagród rzeczowych i opodatkowania przekazania nagród w ramach akcji promocyjnej/reklamowej/lojalnościowej.
Podatek od towarów i usług w zakresie dokumentowania za pomocą faktury sprzedaży usług reklamowych na rzecz Fundacji Szkolnych a także ustalenia wartości sprzedaży usług reklamowych na rzecz Fundacji Szkolnych w sytuacji, gdy cena zostanie ustalona znacznie poniżej wartości zakupu tych usług.
obowiązek stosowania przepisów art. 86 ust. 2a przy odliczaniu przez Fundację podatku naliczonego związanego z działalnością gospodarczą i czynnościami wykonywanymi w celach innych niż działalność gospodarcza
brak obowiązku stosowania przepisów art. 86 ust. 2a przy odliczaniu przez Fundację podatku naliczonego
Czy w fakturze za wykonanie zamieszczenia reklamy/ogłoszenia/artykułu sponsorowanego/insertu do gazety (włożenie ulotki do gazety), Wnioskodawca winien wstawiać kod PKWiU?
Nieprawidłowa jest argumentacja Spółki prowadząca do stwierdzenia, że wystarczy, gdy wydatki są poniesione bezpośrednio w celu uzyskania przychodu, poprzez takie obliczenie wynagrodzenia za wykonaną usługę, że wszelkie wydatki poniesione przez podatnika są powiększone o ustaloną umownie marżę, aby uznać, że regulacja art. 16 ust. 1 updop nie spowoduje wyłączenia wydatków z kosztów.
opodatkowanie czynności przekazania nagród uczestnikom konkursów i loterii organizowanych w ramach świadczonych przez Wnioskodawcę na rzecz klientów usług reklamowych i marketingowych, - dokumentowanie przedmiotowego przekazania nagród uczestnikom konkursów i loterii, - dokumentowanie dokonywanego przez klientów zwrotu kosztów nabycia nagród przekazywanych uczestnikom konkursów i loterii, - prawa
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w pełnej wysokości z faktur wystawianych przez agencję reklamową oraz brak obowiązku udokumentowania oraz opodatkowania przez Spółkę przekazania towarów w ramach akcji promocyjno-reklamowej dokonanego przez agencję reklamową
Czy w związku ze świadczonymi na rzecz Klubu Usługami reklamowymi Wnioskodawca jest podatnikiem VAT zobowiązanym do wystawiania faktur VAT dokumentujących świadczone usługi?
1. Czy wykonywanie opisanej przez Wnioskodawcę działalności usługowej objęte jest zakresem działalności opisanych jako usługowe wytwarzanie szyldów wymienione w pkt 68 Załącznika nr 4 oraz pkt 68 Części I Załącznika nr 3 do ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U. Nr 144, poz. 930 ze zm.)? 2. Czy z tytułu