Skutki podatkowe związane z rozliczeniem opisanych we wniosku dostaw towarów (konserw rybnych).
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów dokonywanych płatności na rzecz klientów w związku z zawartymi ugodami.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na rzecz Sprzedawcy ponoszonych przez Spółkę tytułem Wynagrodzenia bez zastosowania ograniczenia, o którym mowa w art. 15d ust. 1 ustawy o CIT w sytuacji dokonania ponownego przelewu na rachunek znajdujący się na tzw. Białej liście oraz możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na rzecz Sprzedawcy ponoszonych przez Spółkę
Skutki podatkowe cash-poolingu: na Zainteresowanych będzie spoczywał obowiązek dokumentacyjny, wynikający z art. 11k ust. 1 ustawy o CIT oraz odsetki, prowizje oraz opłaty za uczestnictwo w systemie cash-poolingu obciążające Zainteresowanych na rzecz Banku będą podlegały ograniczeniom wynikającym z art. 15c ustawy o CIT
Wniosek w zakresie możliwości zastosowania stawki podatku VAT 0% dla opisanej wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz obowiązku wystawienia faktury dokumentującej dostawę na terytorium kraju, w przypadku przedstawionych wariantów organizacji transportu towarów, do których przypisane zostały zestawy dokumentów
Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur korygujących wystawionych przez kontrahenta oraz okres, w którym Wnioskodawca jest uprawniony do odliczenia tego podatku.
Dotyczy ustalenia, czy zrealizowane przez Spółkę dochody w związku z realizacją transakcji hedgingu mogą zostać zakwalifkowane, jako uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SEE na podstawie zezwoleń (zwolnione od opodatkowania)?
Skutki podatkowe przystąpienia do zagranicznego funduszu inwestycyjnego.
W zakresie ustalenia, czy transakcja polegająca na odkupieniu przez Wnioskodawcę od Uczestnika certyfikatów inwestycyjnych w celu ich umorzenia, zgodnie z art. 11b pkt 1 Ustawy CIT nie podlega przepisom Rozdziału 1a Ustawy CIT dotyczącym cen transferowych, ponieważ sposób ustalenia ceny wykupu w takiej transakcji jest ściśle określony przez przepisy Ustawy o funduszach, a tym samym Wnioskodawca w tym
Dotyczy ustalenia, czy transakcja polegająca na odkupieniu przez Wnioskodawcę od Uczestnika certyfikatów inwestycyjnych w celu ich umorzenia, zgodnie z art. 11b pkt 1 Ustawy CIT nie podlega przepisom Rozdziału 1a Ustawy CIT dotyczącym cen transferowych, ponieważ sposób ustalenia ceny wykupu w takiej transakcji jest ściśle określony przez przepisy Ustawy o funduszach, a tym samym Wnioskodawca w tym
Możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków wynikających z faktur w sytuacji dokonania ponownego przelewu na rachunek znajdujący się na tzw. Białej Liście.
Uznanie transakcji za wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną rozliczaną z zastosowaniem procedury uproszczonej oraz jej dokumentowanie w ewidencji, deklaracji oraz w informacji podsumowującej.
Skutki podatkowe różnych modelów transakcji wysyłki towarów z magazynu Spółki i ich sprzedaży w ramach korzystania z platformy.
1. Czy Wnioskodawca, w przeszłości, w sposób prawidłowy dokonywał odliczenia kosztów, w ramach limitu, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT, na podstawie metodologii FIFO (tj. pierwsze weszło, pierwsze wyszło)? 2. Czy w związku z uchyleniem od 1 stycznia 2022 r. art. 15e ustawy o CIT, Wnioskodawca, w zakresie kosztów, do których prawo do odliczenia zostało nabyte przed 1 stycznia 2022 r., będzie
Obowiązek wystawienia faktury Podwykonawcy za rozliczenie barterem oraz zastosowania zwolnienia od podatku do zbycia kryptowalut na rzecz Podwykonawcy.
Wystawianie i przechowywanie dokumentów dla celów rozliczenia podatku VAT (w szczególności faktur) wyłącznie w formie elektronicznej, - prawo do odliczenia podatku naliczonego, z tytułu dokonanych zakupów towarów i usług, WNT i importu, wynikającego z faktur zakupowych i ich korekt oraz z odpowiednich dokumentów i zgłoszeń celnych, archiwizowanych wyłącznie w formie elektronicznej, - prawo do zastosowania
1. W jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić wartość oraz moment powstania przychodu, a także rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z otrzymaniem płatności w formie kryptowaluty na gruncie ustawy o CIT. 2. W jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić wartość przychodu, a także rozliczyć koszty uzyskania przychodu w związku z wymianą na walutę tradycyjną kryptowalut otrzymanych jako zapłata
Należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że udzielenie Finansowania przez Fundusz na rzecz Podmiotów finansowanych nie stanowi transakcji kontrolowanej w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 6 Ustawy o CIT, i w konsekwencji nie podlega obowiązkowi sporządzenia dokumentacji cen transferowych, o której mowa w art. 11k ust. 1 Ustawy o CIT, w sytuacji gdy po zawarciu Transakcji w okresie obowiązywania Umów w zakresie
Czy Wnioskodawca, w przeszłości, w sposób prawidłowy dokonywał odliczenia kosztów, w ramach limitu, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT, na podstawie metodologii FIFO (tj. pierwsze weszło, pierwsze wyszło)? Czy w związku z uchyleniem od 1 stycznia 2022 r. art. 15e ustawy o CIT Wnioskodawca, w zakresie kosztów, do których prawo do odliczenia zostało nabyte przed 1 stycznia 2022 r., będzie uprawniony
Dotyczy obowiązku podatkowego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia maszyny.
Czy Fundacja, wpisana w KRS w rejestrze przedsiębiorców oraz w rejestrze stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, która faktycznie nie prowadzi działalności gospodarczej lecz prowadzi jedynie działalność statutową w przypadku dokonania po dniu 1 stycznia 2023 r. transakcji z naruszeniem limitów transakcji gotówkowych
ustalenia dostawy, której należy przyporządkować transport towarów (tzw. dostawy ruchomej), określenia miejsca świadczenia (opodatkowania) dostaw realizowanych w ramach transakcji łańcuchowych, obowiązku wykazania dostawy pomiędzy Spółką a Odbiorcą w deklaracji VAT oraz udokumentowania ww. dostawy fakturą
braku opodatkowania na terytorium kraju dostaw dokonywanych od Producenta jako wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów na terytorium Polski, braku opodatkowania na terytorium kraju dostaw do Nabywcy jako sprzedaży opodatkowanej na terytorium Polski oraz dokumentowania dokonywanych transakcji fakturą z polskim nr NIP stosując stawkę VAT i obowiązku wykazania sprzedaży na rzecz Nabywcy jako transakcji