Na podstawie projektów opublikowanych od 4 do 17 października 2011 r.
Na podstawie aktów prawnych opublikowanych do 17 października 2011 r.
Czy koszty usług faktoringowych powinny być traktowane jako tzw. koszty mieszane, tj. powinny być klasyfikowane proporcjonalnie do przychodów osiąganych ze sprzedaży produktów produkowanych na terenie strefy (i objętych zezwoleniem) oraz poza strefą?
Czy momentem poniesienia wydatków, o których mowa w § 6 rozporządzenia, kwalifikujących się do objęcia pomocą w postaci zwolnienia podatkowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 updop będzie (zgodnie z metodą memoriałową) moment ujęcia tych kosztów w księgach rachunkowych wnioskodawcy na podstawie otrzymanej faktury lub rachunku, czy też (zgodnie z metodą kasową) moment zapłaty tych kosztów przez
CIT - w zakresie ustalenia czy kwoty wynikające z rozliczenia kontraktów forward powinny zostać zaliczone do przychodów lub kosztów osiąganych lub ponoszonych w ramach działalności objętej Zezwoleniem i tym samym być objęte zwolnieniem z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 updop
Czy prawidłowe jest stanowisko Funduszu, że w przypadku przekształcenia H w SKA, prawo do korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 UPDOP będzie przysługiwało komplementariuszowi (komplementariuszom) oraz akcjonariuszowi (akcjonariuszom) SKA, w tym Funduszowi, proporcjonalnie do posiadanego prawa do udziału w zysku SKA?Czy prawidłowe jest stanowisko Funduszu
Czy w przypadku nabywania środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w drodze leasingu finansowego jak opisano powyżej, poniesiony koszt inwestycji należy uznać w dacie poniesionego faktycznie wydatku (czyli w dacie zapłaty raty leasingowej) czy też poniesiony koszt inwestycji należy uznać w dacie jego udokumentowania fakturą dla nabywanych w ramach leasingu elementów aktywów trwałych
Czy zamieszczenie na fakturze VAT informacji o dopłacie za stop oraz dopłacie za złom, nie zostanie uznane za udokumentowanie sprzedaży stopu i sprzedaży złomu, a co za tym idzie za działalność nie objętą Zezwoleniem i nie podlegającą zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U.
Czy w przedstawionym zdarzeniu przyszłym obniżenie lub zwrot podatku VAT będący konsekwencją korekty faktur wewnętrznych będzie stanowił przychód z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, z której dochód zwolniony jest z opodatkowania podatkiem CIT zgodnie z treścią art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT?
Wnioskodawca, zgłaszając do 20 stycznia 2011 roku wybór opodatkowania działalności gospodarczej podatkiem liniowym, utraci prawo do zwolnienia od opodatkowania dochodów uzyskiwanych z prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, które przewiduje art. 21 ust. 1 pkt 63a w/w ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wybór formy opodatkowania na 2011 rok dotyczy
1. Czy planowane transakcje spowodują, że Spółka będzie zobowiązana do zapłaty podatku dochodowego objętego zwolnieniem w przeszłości? 2. Czy planowane transakcje oprócz utraty prawa do zwolnienia opisanego w pytaniu 2 będą miały jakiekolwiek inne negatywne konsekwencje związane z korzystaniem przez Spółkę ze zwolnienia podatkowego z tytułu działalności prowadzonej na terenie SSE?
1) Czy sprzedaż wyrobów strefowych, przez własne sklepy usytuowane poza terenem strefy, korzysta ze zwolnienia podatkowego? 2) Czy dopuszczalne jest przyjęcie uproszczeń w zakresie kwalifikacji przychodów ze sprzedaży wyrobów gotowych przez sklepy, polegających na posłużeniu się współczynnikiem rotowania towaru w danym sklepie, dla celów określenia, czy sprzedawany wyrób został wytworzony po dacie
1. Czy faktycznie poniesione nakłady inwestycyjne po uzyskaniu zezwolenia o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20.10.1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. 123 poz. 600 ze zm.) będą mogły być rozliczone w ramach tej ulgi w roku 2010 i latach następnych zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 14 poz. 176 ze zm.)
Czy przedstawiony przez wnioskodawcę sposób liczenia wykorzystanej i pozostałej do wykorzystania kwoty przysługującej pomocy publicznej - w sytuacji uzyskania pomocy publicznej (regionalnej pomocy publicznej) z różnych źródeł jest prawidłowy?