Zapłata przez Gminę za nabyte towary lub usługi objęte obligatoryjnym mechanizmem podzielonej płatności nie wymaga zastosowania tego mechanizmu w zakresie płatności zajmowanej egzekucyjnie, natomiast pozostałą część kwoty brutto należy uiścić z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności. Potrącenie lub kompensata wyłączają obowiązek zastosowania mechanizmu podzielonej płatności proporcjonalnie
1. Mechanizm podzielonej płatności stosowany przy "Fakturze Proforma" zapewnia ochronę przed sankcjami z kks oraz art. 108a ust. 7 VAT. 2. Bez zastosowania tego mechanizmu ochrona przed sankcjami nie obowiązuje, jeżeli dotyczą one towarów lub usług wymienionych w załączniku nr 15 ustawy o VAT.
Skuteczne jest jednorazowe złożenie zawiadomienia ZAW-NR o zapłacie na rachunek spoza Wykazu, co zwalnia z obowiązku ponownego zgłaszania dla kolejnych transakcji na ten rachunek, zgodnie z art. 15d ust. 4 ustawy o CIT oraz objaśnieniami podatkowymi.
Sposób opodatkowania wykonywanych przez Spółkę dodatkowych czynności, w zamian za które pobiera dodatkowe opłaty.
‒ Opodatkowanie usług odpłatnego wypożyczania rowerów miejskich, ‒ określenie momentu powstania obowiązku podatkowego po stronie Gminy z tytułu odpłatnego wypożyczenia rowerów użytkownikom, ‒ brak opodatkowania opłat o charakterze sankcyjnym za nieprawidłowe (niezgodne z regulaminem) korzystanie przez użytkowników z rowerów miejskich, ‒ brak obowiązku wystawienia faktury na rzecz Operatora za przekazane
w zakresie ustalenia: - czy w związku z błędnie wykonanym przelewem zbiorczym, gdzie później Spółka ponownie dokonała przelewu dostawcy wartość podatku VAT z każdej faktury osobno z wystawionych uprzednio faktur na rachunek VAT kontrahenta, a następnie nadpłata w wysokości kwoty podatku VAT została zwrócona przez kontrahenta, Spółka będzie miała możliwość zaliczenia poniesionego wydatku do kosztów
brak obowiązku dokonania płatności metodą podzielonej płatności za faktury objęte 100% lub częściowym zajęciem komorniczym na rachunek bankowy komornika
Brak obowiązku dokonania płatności metodą podzielonej płatności za faktury objęte 100% lub częściowym zajęciem komorniczym na rachunek bankowy komornika
1 marca 2017 r. w Kodeksie karnym pojawiły się szczególne formy przestępstw przeciwko fałszowaniu faktur. Zostały wprowadzone kary za podrabianie i przerabianie faktur, a także za wystawianie i posługiwanie się fakturami poświadczającymi nieprawdę. Podatnicy dopuszczający się takich czynów mogą być ukarani pozbawieniem wolności od 6 miesięcy do 8 lat, a w przypadku przestępstw na dużą skalę nawet karą
Wystawianie faktur na rzecz przedsiębiorców, którzy nie nabyli wykazanych na fakturze towarów (na podstawie paragonów, które nie zostały odebrane przez faktycznych nabywców), jest sprzeczne z prawem. Działania te notuje się przede wszystkim na stacjach paliw, ale też w sklepach handlujących materiałami budowlanymi. Obie strony takich transakcji (sprzedawcy i nabywcy) mogą ponieść dotkliwe konsekwencje
Nie jest sprzeczne z Konstytucją pociągnięcie do odpowiedzialności za przestępstwo skarbowe, na podstawie art. 62 § 2 k.k.s., osoby fizycznej, wobec której, za ten sam czyn, tj. wystawienie nierzetelnej (fikcyjnej) faktury, zastosowano obowiązek zapłaty podatku na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy o VAT. Zastosowanie obu tych przepisów nie stanowi naruszenia zasady ne bis in idem, czyli zakazu podwójnego
Podatnik sprzedający towar i wystawiający faktury, które nie dokumentują faktycznie dokonanej sprzedaży, musi liczyć się z koniecznością zapłaty zarówno podatku wynikającego z faktu dokonania dostawy towarów, jak i podatku na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy o VAT - wyrok NSA z 9 lutego 2015 r., sygn. akt I FSK 25/14.
Przedsiębiorcy z branży rolno-spożywczej dotknięci zagranicznymi sankcjami mają możliwość uzyskania pomocy finansowej państwa. Wsparcie polega m.in. na dofinansowaniu wynagrodzeń i składek ZUS za pracowników objętych obniżonym wymiarem czasu pracy lub przestojem ekonomicznym. O taką pomoc pracodawcy mogą ubiegać się od 1 lutego 2015 r. na podstawie nowego wniosku.
Czy Spółka ma obowiązek dokonania korekty podatku naliczonego, jeżeli ewidencjonowała wszystkie transakcje na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, wystawiając fakturę VAT? Jeżeli tak, to w jaki sposób ma ustalić metodologię dokonania takiej korekty?
Kodeks karny skarbowy przewiduje - począwszy od 17 grudnia 2005 r. - sankcję dla osób, które wbrew obowiązkowi, jaki na nich ciążył, wadliwie wystawiły fakturę lub rachunek za wykonanie świadczenia. Karane ma być również niewystawienie faktury lub rachunku i odmowa ich wydania.