Podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia usług doradztwa finansowego, jeśli usługi te są bezpośrednio związane z działalnością opodatkowaną, co wymaga każdorazowej oceny związków funkcjonalnych z przychodami z tej działalności.
Dochód uzyskany z działalności w formie spółki komandytowej podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych, uwzględniając koszty uzyskania przychodów, które muszą być prawidłowo udokumentowane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Udział pracowników w wyjazdach i spotkaniach integracyjnych zorganizowanych ze środków ZFŚS, z uwagi na interes pracodawcy i charakter socjalny beneficja, nie stanowi opodatkowanego przychodu pracownika w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o PDOF.
Spółka, świadcząc usługi wynajmu domków i organizacji wypoczynku na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, obowiązana jest do ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kas fiskalnych, chyba że spełni wymagane warunki rozporządzeniowe. Odliczenie VAT nie obejmuje usług gastronomicznych z uwagi na wyłączenia ustawowe.
Dofinansowanie wycieczek integracyjnych z ZFŚS nie stanowi dla uczestników przysporzenia finansowego nieodpłatnego, a tym samym nie generuje obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą o PIT, ponieważ świadczenie takie ma charakter ogólnodostępny i nieprzypisany indywidualnie.
Sfinansowanie z ZFŚS wyjazdu do teatru, imprezy kulturano-oświatowej oraz wycieczki integracyjnej nie stanowi przychodu opodatkowanego podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż świadczenia te służą interesom pracodawcy i nie przynoszą wymiernych korzyści indywidualnym uczestnikom. Nie powstaje obowiązek płatnika po stronie pracodawcy.
Wydatki poniesione przez X sp. z o.o. na programy motywacyjne LTIP i IPO Bonus, obejmujące pracowników, menedżerów, franczyzobiorców i partnerów biznesowych, mogą zostać uznane jako koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, stanowiąc koszty pośrednie, niemające związku z przychodami z zysków kapitałowych.
Udział pracowników i emerytów w finansowanej z ZFŚS imprezie integracyjnej nie skutkuje powstaniem przychodu podlegającego opodatkowaniu, gdyż impreza leży w interesie pracodawcy, a korzyści dla uczestników są ogólne i niemierzalne.
Dofinansowanie wycieczki z ZFŚS nie stanowi przychodu dla pracowników, jako iż jest integracyjne i służy interesowi pracodawcy. Dla emerytów natomiast nie spełnia przesłanek zwolnienia z podatku, nie będąc nieodpłatnym świadczeniem według art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Dofinansowanie wycieczki integracyjnej z ZFŚS, służącej integracji pracowników, nie stanowi przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zatem pracodawca nie ma obowiązku naliczania oraz odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy z tego tytułu.
Wydatki poniesione na organizację jubileuszowego wydarzenia pracowniczego mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów w proporcji odnoszącej się do uczestnictwa pracowników względem ogólnej liczby uczestników, pod warunkiem wyłączenia wydatków na alkohol, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Dofinansowanie wycieczki z ZFŚS dla pracowników i emerytów, stanowi przychód kwalifikowany do źródła przychodów z pracy lub innych źródeł, lecz podlega zwolnieniu podatkowemu do ustawowych limitów realizujących cele socjalne. Nadwyżka świadczenia ponad limity podlega opodatkowaniu odpowiednio poprzez zaliczki i zryczałtowany podatek.
Dofinansowanie wycieczki ze środków ZFŚS, jako świadczenie organizowane w interesie pracodawcy, nie stanowi dla pracowników przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, w rozumieniu art. 12 ustawy PIT. W konsekwencji, brak jest obowiązku nałożenia na płatnika obowiązku pobrania zaliczki na ten podatek.
Dofinansowanie wyjazdów i spotkań integracyjnych organizowanych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych dla pracowników oraz byłych pracowników placówki edukacyjnej, zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu, gdyż korzyść z uczestnictwa nie ma wymiaru finansowego przypisanego do konkretnego świadczeniobiorcy.
Świadczenia uzyskane z tytułu pracy za granicą, mimo nieopodatkowania lokalnie w Norwegii, są traktowane jako przychód pracownika podlegający opodatkowaniu w Polsce. Przyjęcie świadczeń musi być dobrowolne i przynosić pracownikowi korzyść w postaci uniknięcia wydatków, co uzasadnia ich doliczenie do przychodu w rozliczeniu podatkowym.
Dofinansowanie do zorganizowanej wycieczki szkolnej dziecka do lat 18, zrealizowane ze środków ZFŚS, jest wolne od podatku dochodowego, o ile organizator jest podmiotem statutowo uprawionym do organizowania wypoczynku.
Środki finansowe otrzymane przez Spółkę na podstawie Porozumienia w ramach wspólnego przedsięwzięcia restrukturyzacyjnego nie stanowią wynagrodzenia za odpłatne świadczenie usług i nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT. Tym samym, Spółka nie jest zobowiązana do wystawienia faktury VAT dokumentującej powyższe rozliczenia.
Przekazanie kart sportowych przez spółkę na rzecz pracowników, zleceniobiorców oraz współpracowników, niezależnie od procentu pokrycia ich kosztów przez spółkę, stanowi zawsze odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (VAT) w pełnym zakresie.
Wartość dyskonta, wkładów uzupełniających oraz dywidend reinwestowanych w ramach programu motywacyjnego organizowanego przez spółkę zagraniczną nie stanowi przychodu w momencie nabycia akcji. Przychód powstaje w momencie odpłatnego zbycia akcji, zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy PIT. Nieoprocentowane wsparcie finansowe nie stanowi przychodu dla uczestnika.
Przychód z tytułu nabycia akcji w ramach długoterminowego programu motywacyjnego, utworzonego na podstawie uchwały walnego zgromadzenia, powstaje w momencie odpłatnego zbycia tych akcji i stanowi przychód z kapitałów pieniężnych opodatkowany zgodnie z art. 30b ust. 1 ustawy o PIT.
Dofinansowanie wycieczki zagranicznej dla pracowników i emerytów z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, którego celem jest integracja, nie stanowi przychodu podatkowego pracowników w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zatem pracodawca nie ma obowiązku pobrania zaliczek na podatek.
Premia urlopowa wypłacana pracownikom przez pracodawcę nietworzącego ZFŚS, która spełnia warunki określone w art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, może być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów jako wydatek poniesiony w celu osiągnięcia przychodów lub zabezpieczenia ich źródła.
Zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych podlega wartość świadczeń pieniężnych i rzeczowych otrzymanych przez pracownika z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, do kwoty 1000 zł rocznie, przy czym przychód powstaje w momencie wymiany punktów na świadczenia, a nie w momencie późniejszego rozliczenia płatności przez pracodawcę.
Dofinansowanie przez pracodawcę wycieczki i spotkania integracyjnego ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, mających na celu integrację pracowników, nie stanowi przychodu pracowników podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym, gdyż nie powoduje indywidualnego przysporzenia majątkowego dla uczestników.