Przychody z dywidend oraz dochody ze zbycia akcji uzyskane przez fundację rodzinną ustaną zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych, o ile fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej wykraczającej poza zakres określony przez odpowiednie przepisy. Fundacja rodzinna zachowuje zwolnienie podatkowe, prowadząc działalność w granicach ustawowych.
Stosowanie stawki 5% podatku u źródła na podstawie art. 10 ust. 2 lit. a UPO z Francją wymaga, aby rzeczywisty beneficjent dywidendy rozporządzał bezpośrednio co najmniej 10% kapitału w spółce wypłacającej dywidendę.
Przekazanie udziałów w Europejskim Zgrupowaniu Interesów Gospodarczych do fundacji rodzinnej będzie zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych, natomiast przychody z tych udziałów będą opodatkowane stawką 25%, ponieważ EZIG nie spełnia kryteriów podmiotu zbliżonego do spółki podlegającej podatek dochodowy od osób prawnych.
Przychody z dywidend, w tym zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy o CIT, winny być uwzględniane w całkowitych przychodach do limitów kosztów finansowania dłużnego w zgodzie z art. 15c ust. 1 i 4 CIT.
Dochody z dywidend i odsetek wypłacane na rzecz niemieckiego funduszu inwestycyjnego przez polską spółkę zależną nie podlegają zwolnieniu z podatku CIT w Polsce, jako że fundusz nie jest podatnikiem tych dochodów. Preferencyjne opodatkowanie u źródła możliwe jest jedynie dla inwestorów funduszu, po przedstawieniu ich certyfikatów rezydencji.
Dochody z inwestycji kapitałowych Funduszu w SCSp stanowią przychód z zysków kapitałowych według art. 7b ustawy CIT, zaś dochody z inwestycji w spółki osobowe należy zaliczyć do przychodów związanych z działalnością gospodarczą według art. 12 ust. 3 i 3a ustawy CIT, przy czym strat wynikających z zysków kapitałowych nie można odliczać od dochodów z działalności gospodarczej.
Dochody z użytkowania akcji przez fundację rodzinną nie są zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 UPDOP, gdyż użytkowanie nie stanowi dozwolonej działalności zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 3 UFR. Wypłata dywidend na rzecz fundacji nakłada obowiązek podatkowy na spółkę jako płatnika.
Limit kosztów finansowania dłużnego, określony w art. 15c ust. 1 ustawy o CIT, powinien uwzględniać przychody z dywidend, w tym zwolnione na mocy art. 22 ust. 4 oraz art. 20 ust. 3 ustawy o CIT, przy kalkulacji dla potrzeb obliczenia podatkowej EBITDA.
Na potrzeby obliczania limitu kosztów finansowania dłużnego, Spółka powinna uwzględniać przychody z dywidend, w tym zwolnione z opodatkowania, w zsumowanych przychodach, zgodnie z art. 15c ust. 1 oraz art. 15c ust. 4 ustawy o CIT.
Fundacja rodzinna oraz fundacja rodzinna w organizacji, zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy CIT, są zwolnione od podatku dochodowego od osób prawnych w odniesieniu do dochodów z dywidend, pod warunkiem że fundacja rodzinna w organizacji zostanie zgłoszona do rejestru fundacji rodzinnych. Bank jako płatnik jest uprawniony do niepobierania podatku w takich przypadkach.
Dla celów kalkulacji limitu kosztów finansowania dłużnego, o którym mowa w art. 15c ust. 1 ustawy o CIT, uwzględnia się przychody z tytułu dywidend, nawet jeśli są one zwolnione z opodatkowania zgodnie z art. 22 ust. 4 ustawy o CIT, stosownie do odesłania do art. 7 ust. 3 pkt 2 ustawy o CIT w art. 15c ust. 4.
Fundacja rodzinna nie jest uprawniona do odliczenia zagranicznego podatku u źródła z tytułu dywidend od 15% podatku dochodowego od świadczeń na rzecz beneficjentów, gdyż zwolnienie tych dywidend z podatku dochodowego w Polsce wyklucza zastosowanie mechanizmu unikania podwójnego opodatkowania przewidzianego w art. 20 ust. 1 ustawy o CIT.
Na potrzeby obliczenia limitu kosztów finansowania dłużnego z art. 15c ust. 1 w zw. z art. 15c ust. 4 ustawy CIT należy uwzględniać przychody z dywidend, również te zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 22 ustawy CIT.
Wypłata dywidendy na rzecz luksemburskiego funduszu SIF-SICAV nie jest zwolniona z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT w związku z art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy, z uwagi na brak spełnienia wymaganych warunków, w tym w szczególności brak zewnętrznego zarządzania funduszem na podstawie odpowiedniego zezwolenia.
Wartość dyskonta, wkładów uzupełniających oraz dywidend reinwestowanych w ramach programu motywacyjnego organizowanego przez spółkę zagraniczną nie stanowi przychodu w momencie nabycia akcji. Przychód powstaje w momencie odpłatnego zbycia akcji, zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy PIT. Nieoprocentowane wsparcie finansowe nie stanowi przychodu dla uczestnika.
Na potrzeby obliczenia limitu kosztów finansowania dłużnego zgodnie z art. 15c ust. 1 oraz art. 15c ust. 4 ustawy o CIT, należy uwzględniać przychody z dywidend w przychodach ze wszystkich źródeł, mimo że te dywidendy mogą korzystać ze zwolnień podatkowych.
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością nie jest zobowiązana do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego jako płatnik przy wypłacie dywidendy rzeczowej na rzecz fundacji rodzinnej, która korzysta ze zwolnienia podatkowego na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, przy zgodności z zakresem działalności dopuszczalnej dla fundacji rodzinnej.
Fundacja rodzinna, otrzymując dywidendy od spółek, z którymi uczestniczy, jest zwolniona z obowiązku podatkowego, co skutkuje brakiem obowiązku spółki do poboru zryczałtowanego podatku od tych wypłat, zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT.
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów zagranicznych podlegają przychody uzyskane poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez osoby przenoszące rezydencję podatkową do Polski, które nie były polskimi rezydentami przez co najmniej pięć z sześciu poprzedzających lat podatkowych.
Organ podatkowy uznał, że w przypadku wypłaty dywidend i odsetek przez polską spółkę na rzecz funduszu powierniczego działającego w Korei, podatnikiem w Polsce jest beneficjent funduszu, nie zaś sam fundusz, będący podmiotem transparentnym podatkowo. Tym samym można stosować obniżone stawki podatku zgodnie z umową polsko-koreańską, z zachowaniem wymaganej weryfikacji prawidłowości dokumentacji podatnika
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła, przez Wnioskodawcę.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.