Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków udokumentowanych dokumentami przechowywanymi w formie elektronicznej, gdy papierowe i oryginalne zostaną zniszczone.
Czy Spółce przysługuje prawo do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków zwróconych Pracownikom, poniesionych przez nich w ramach wykonywanych obowiązków służbowych, które Wnioskodawca zamierza księgować w oparciu o raport złożony przez pracownika zgodnie z wewnętrzną polityką z załączonym zdjęciem/skanem dokumentu/ dokumentem elektronicznym wystawionym imiennie na pracownika potwierdzającego
Ustalenie momentu poniesienia kosztów uzyskania przychodu (art. 15 ust. 4e).
Moment ujęcia w kosztach uzyskania przychodów na podstawie zastępczego dowodu księgowego.
Prawo do skorygowania faktury dokumentującej transakcję sprzedaży samochodu stanowiącego wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, przesłania skorygowanej faktury do Organu, oraz wykazania transakcji jako WDT w deklaracji podatkowej w okresie rozliczeniowym w którym powstał obowiązek podatkowy oraz w zakresie wystawienia dokumentu VAT–22, złożenia korekty VAT–UE, oraz okresu w którym należy obniżyć podstawę
W zakresie ustalenia, czy w zdarzeniu przyszłym, przedstawionym we Wniosku, Wnioskodawca ma prawo do uwzględnienia w kosztach uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „podatek CIT”) wydatków: - spełniających definicję kosztu uzyskania przychodu w podatku CIT z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”) na podstawie Dokumentów Cyfrowych
W zakresie ustalenia, czy dokumenty własne i obce archiwizowane wyłącznie w formie elektronicznej, pod względem systemowym będą uprawniać Spółkę do zaliczania ponoszonych wydatków do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ustawy o CIT (alternatywnie: do ustalania i dokumentowania w oparciu o dokumenty elektroniczne wartości początkowej środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
Czy udokumentowanie wydatków za pomocą skanów faktur i innych dowodów księgowych, archiwizowanych i przechowywanych w formie elektronicznej będzie stanowiło podstawę zaliczenia tychże wydatków do kosztów uzyskania przychodów?
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na usługi remontowe (możliwość zaliczenia w poczet kosztów wydatków dokumentowanych fakturą bez numeru NIP).
udokumentowanie faktur otrzymania wpłat rezerwacyjnych fakturą wewnętrzną i odzwierciedlenie w części ewidencyjnej sprzedaży pliku JPK_VAT z oznaczeniem "WEW".
Możliwość przechowywania wyłącznie w postaci elektronicznej faktur i innych dokumentów dokumentujących zakupy towarów i usług, uprawniających do odliczenia podatku VAT i prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur i dokumentów celnych przechowywanych w postaci elektronicznej.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ujęcia w momencie sprzedaży towarów cen wynikających z dokonanych w międzyczasie przecen z jednoczesnym powiązaniem tych wartości z wartościami zaksięgowanymi na koncie Przecena magazynu (czyli odchyleniami cen zakupu księgowanymi na koncie Przecena magazynu).
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków dokumentowanych fakturami archiwizowanymi w modelu elektronicznym
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie uwzględnienia przy sprzedaży towarów cen wynikających z dokonanych w międzyczasie przecen z jednoczesnym powiązaniem tych wartości z wartościami zaksięgowanymi na koncie Przecena magazynu (tj. odchyleniami cen zakupu księgowanymi na koncie Przecena magazynu).
Czy wartość rozchodowanych (sprzedanych) towarów handlowych, ustalona według ich cen sprzedaży pomniejszonych o VAT i marżę na sprzedaży, stanowi koszt podatkowy?
Czy dokumentem potwierdzającym poniesienie w 2011 r. wydatku z tytułu użytkowania sieci Internet winien być dowód wpłaty czy faktura?
brak prawa do obniżenia podatku naliczonego z faktur VAT oraz faktur VAT korygujących otrzymanych drogą elektroniczną lub za pośrednictwem fax, które nie są fakturami w formie elektronicznej
Nie ma możliwości wystawienia faktury w formie papierowej i przesłania obrazu tej faktury w formie elektronicznej nawet za zgodą kontrahenta.
Prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przez odbiorcę usługi lub towaru, jest następstwem otrzymania od podatnika/kontrahenta faktury wystawionej, która stwierdza okoliczności transakcji. Jednakże na skutek otrzymania faktury mailem (następnie wydrukowanym) nie można skorzystać z prawa do przedmiotowego odliczenia.
Czy faktury zakupu otrzymane przez Spółkę faxem lub też mailem, stanowią dokument uprawniający do obniżenia podatku należnego VAT o podatku naliczony wykazanych w tychże fakturach, czy też Spółka winna dokonać odliczenia podatku dopiero w momencie otrzymania tych faktur pocztą lub też osobiście?
Czy Spółka poprawnie chce zorganizować wymianę faktur w taki sposób, że podpisze umowy, w których odbiorcy faktur zgodzą się na przesyłanie faktur w formacie PDF za pomocą poczty elektronicznej na wskazany adres e-mail zgodnie z wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z 20 maja 2010 r., sygn. I FSK 1444/09 a przechowywania kopii faktur na nośnikach informacji z gotowością wydrukowania ich na żądanie