Budowa farmy wiatrowej jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej spełnia warunki wyłączające limitowanie kosztów finansowania dłużnego na podstawie art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT. Projekt ten kwalifikuje się jako infrastruktura publiczna w interesie ogólnospołecznym, co umożliwia nieuwzględnianie związanych z nim kosztów kredytów i pożyczek przy wyliczaniu nadwyżki kosztów
Realizacja Farmy Fotowoltaicznej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, co uprawnia do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania, w świetle zapewnienia ogólnego interesu publicznego oraz formy i struktury inwestycyjnej.
Realizowana inwestycja w postaci budowy Farmy Fotowoltaicznej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, co umożliwia nieuwzględnianie kosztów finansowania dłużnego przy obliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego.
Udział wspólnika będącego fundatorem i Prezesem Zarządu fundacji, który nie uzyskuje z tego tytułu korzyści majątkowych, nie uniemożliwia spółce stosowania ryczałtu od dochodów spółek na podstawie art. 28j ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT. Sytuacja ta nie spełnia negatywnych przesłanek wykluczających z opodatkowania estońskim CIT.
Wydatki poniesione na zakup nowej nieruchomości w państwach UE mogą być kwalifikowane jako własne cele mieszkaniowe dla celów ulgi podatkowej, zaś bieżące opłaty związane z najmem nieruchomości takiej klasyfikacji nie uzyskują; zgodnie z art. 21 ust. 25 ustawy o PIT katalog wydatków na cele mieszkaniowe ma charakter zamknięty.
Dochód fundacji częściowo przeznaczany na koszty działalności gospodarczej, nawet jeśli ostatecznie przewidziany na cele statutowe, nie kwalifikuje się do zwolnienia z CIT zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, gdyż nie jest on faktycznie i bezzwłocznie wydatkowany na te cele.
Zapewnienie zleceniobiorcom nieodpłatnych noclegów przez zleceniodawcę, skutkując uniknięciem wydatków na zakwaterowanie, stanowi dla zleceniobiorców przychód z innych nieodpłatnych świadczeń, obligując płatnika do obliczenia i pobrania zaliczek na podatek dochodowy.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz Związku pracodawców, będące wynagrodzeniem za usługi promocyjno-marketingowe, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako wydatki poniesione w celu uzyskania, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów.
Świadczenia pieniężne wypłacane przez Fundację w ramach programu wsparcia stanowią przychody z innych źródeł, jednakże korzystają ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 79 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jako świadczenia pomocy społecznej, co zwalnia Fundację z obowiązku wystawienia informacji PIT-11.
Dochód fundacji działającej w obszarze kultury fizycznej i sportu, wydatkowany na cele statutowe, może korzystać ze zwolnienia z opodatkowania CIT w ramach art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy CIT, o ile cele te mieszczą się w katalogu określonym przez ustawodawcę.
Dzierżawa gruntów rolnych przeznaczonych na instalację farmy fotowoltaicznej podlega opodatkowaniu VAT, ponieważ nie spełnia przesłanek zwolnienia od podatku jako działająca wyłączna w zakresie działalności rolniczej, pomimo wstępnego etapu inwestycji. Wydzierżawiający będący czynnym podatnikiem VAT jest zobowiązany do wystawienia faktury dla tej usługi.
Dochody fundacji przeznaczone na wsparcie innych organizacji realizujących cele zbieżne z celami statutowymi mogą być zwolnione od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT w części, w której wspierają działalność dobroczynną bezpośrednią. Natomiast wsparcie przeznaczone na rozwój organizacyjny i liderów nie spełnia warunków zwolnienia.
Dochody podatników, których celem statutowym jest ochrona środowiska, a które są przeznaczone na zakup nieruchomości rolnych w celu realizacji programów rolno-środowiskowych, mogą korzystać ze zwolnienia podatkowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT, pod warunkiem że nabyte środki są bezpośrednio związane z realizacją uprzednio określonych celów statutowych.
Spłata wsparcia z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców nie stanowi wydatku na własne cele mieszkaniowe w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 131 i art. 21 ust. 25 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym nie uprawnia do zwolnienia z opodatkowania dochodu ze sprzedaży nieruchomości.
Posiadanie przez spółkę statusu fundatora fundacji oraz otrzymywanie pomocy w ramach realizacji celów statutowych tejże fundacji nie wyklucza możliwości stosowania ryczałtowego opodatkowania od dochodów spółek, pod warunkiem, że spółka i jej wspólnicy nie posiadają praw majątkowych jako fundatorzy lub beneficjenci fundacji.
Faktury wystawione na osobę inną niż podatnik nie stanowią podstawy do zaliczania wydatków z tytułu remontu nieruchomości ani wydatków na cele mieszkaniowe do kosztów uzyskania przychodu przez podatnika w przypadku opodatkowania dochodów z odpłatnego zbycia nieruchomości.
Umowa z wykonawcą prac budowlanych oraz potwierdzenia zapłaty mogą być wystarczającym dowodem na poniesienie wydatków na cele mieszkaniowe, umożliwiającym skorzystanie z ulgi podatkowej w zakresie dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości, pod warunkiem że dokumenty te jednoznacznie potwierdzają specyfikację wydatków.
Działalność odpłatna realizowana przez Fundację z udziałem członków Kościoła Katolickiego nie może korzystać ze zwolnienia z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 21 ustawy o VAT, gdyż świadczenia na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej nie spełniają przesłanek owego zwolnienia.
Fundatorzy lub członkowie zarządu fundacji, będący wspólnikami spółki, nie są wyłączeni z opodatkowania Estońskim CIT, o ile nie posiadają praw majątkowych do świadczeń fundacji, zgodnie z art. 28j ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Zwolnienie z podatku dochodu Fundacji przeznaczonego w formie darowizn na rzecz Rolnika.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego - cele mieszkaniowe, zakup nieruchomości i remont, wydatki przed i po sprzedaży.
Brak możliwości uznania Inwestycji (mającej na celu rozbudowę i modernizację Magazynu) za długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej i tym samym jest brak możliwości zastosowania wyłączenia z wyliczania nadwyżki kosztów finansowania dłużnego spełniających warunki wskazane w art. 15c ust. 8 ustawy o CIT.
Wnioskodawca, jak i Fundacja realizują tożsame cele statutowe - kształcenie studentów (a więc cel preferowany przez ustawodawcę w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT - stwierdzić należy, że w zakresie w jakim przekazana darowizna zostanie przeznaczona na rzecz Fundacji tytułem darowizn dla studentów Uczelni poprzez ustanowienie i wypłatę przez Fundację stypendiów dla studentów Wnioskodawcy za wyniki
Dotyczy ustalenia, czy otrzymane od Fundacji (…) darowizny dla obdarowanej Fundacji (…) powstaniem przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.