Ulgę dla pracujących seniorów na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym mogą stosować podatnicy, którzy mimo osiągnięcia wieku emerytalnego, przed otrzymaniem pierwszej emerytury, uzyskują wynagrodzenie ze stosunku pracy. Przysługuje to jeśli dochody nie przekraczają 85.528 zł rocznie, a ulga może być wykorzystywana jedynie poprzez wyłączenie z opodatkowania w rocznym zeznaniu
Odprawa emerytalna wypłacona wnioskodawczyni przed formalnym przyznaniem emerytury nie może korzystać z ulgi podatkowej przewidzianej dla seniorów, jeżeli w momencie jej wypłaty wnioskodawczyni otrzymywała rentę rodzinną, co wyłącza możliwość zastosowania zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o PIT.
Zwolnienie podatkowe dla seniorów, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczy przychodów ze stosunku pracy do limitu 85 528 zł, obejmując czas jeszcze przed rozpoczęciem pobierania emerytury, niezależnie od długości okresu pracy.
Przychody ze stosunku pracy, w tym odprawy emerytalne, nagrody i wynagrodzenia za nadgodziny wypłacone po osiągnięciu wieku emerytalnego, ale przed uzyskaniem pierwszej emerytury, są zwolnione z podatku dochodowego, jeśli nie przekraczają limitu 85 528 zł w roku podatkowym, a podatnik nie otrzymuje świadczeń emerytalnych.
Przygotowane na podstawie aktów prawnych opublikowanych do 13 grudnia 2024 r.
Wymóg bieżącego prowadzenia odrębnej ewidencji na potrzeby ulgi IP Box oznacza wyłącznie obowiązek jej prowadzenia w sposób, który umożliwia złożenie prawidłowego zeznania podatkowego za dany rok, w przewidzianym dla tej czynności terminie. Zobowiązywanie podatników do prowadzenia jej na bieżąco w trakcie roku podatkowego jest bezpodstawne – wyrok NSA z 7 listopada 2023 r., sygn. akt II FSK 1027/22
kalendarium wydarzeń od 30 grudnia 2022 r. do 24 stycznia 2023 r. Minister Finansów wydał rozporządzenie przedłużające do końca 2024 r. zaniechanie poboru podatku od części dochodów związanych z kredytem mieszkaniowym. Celem MF jest wsparcie kredytobiorców i kredytodawców w ramach programu zawierania ugód dotyczących „kredytów frankowych”.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
MF opublikował projekt z 26 lipca 2021 r. dotyczący zmian podatkowych, które mają być wprowadzone w ramach programu Polski Ład. Dla podatników PIT przewiduje się m.in. podniesienie kwoty wolnej od podatku do 30 000 zł oraz wzrost limitu drugiego progu podatkowego do 120 000 zł. Podatnicy CIT skorzystają m.in. w szerszym zakresie z tzw. estońskiego CIT, a podatnicy VAT będą mogli tworzyć grupy podatkowe
IP BOX - preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej, przesłanki działalności badawczo-rozwojowej
Preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box).
Wnioskodawca może zastosować stawkę opodatkowania 5% od dochodu osiągniętego z kwalifikowanych praw własności intelektualnej.
IP BOX preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej, przesłanki działalności badawczo-rozwojowej
Preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej.
IP BOX - preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej, przesłanki działalności badawczo-rozwojowej.
IP BOX - preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej, przesłanki działalności badawczo-rozwojowej.
opłaty za wynajem budynku testowego wykorzystywanego do realizacji Projektu można zaliczyć do kosztów kwalifikowanych określonych w art. 18d ust. 2 pkt 2 uCIT - koszty usług takich jak ekspertyzy, opinie, badania, raporty świadczone przez podmioty zewnętrzne nie będące jednostkami naukowymi, a w szczególności badania prowadzone przez laboratoria zagraniczne konieczne do prowadzenia prac badawczo-rozwojowych
W zakresie zaliczenia do kosztów kwalifikowanych wydatków na zakup ekspertyz, opinii, usług doradczych i usług równorzędnych, świadczonych lub wykonywanych przez podmioty inne niż jednostki naukowe w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki
1. Czy prace zmierzające do stworzenia nowych produktów oraz rozwiązań informatycznych (SpendWorx), prowadzone przez Spółkę stanowią działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu ustawy o CIT? 2. Czy prace zmierzające do zmodernizowania już istniejących rozwiązań informatycznych (CCES), prowadzone przez Spółkę stanowią działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu ustawy o CIT? 3. Czy w kosztach działalności
Za koszty kwalifikowane opisane w art. 26e ust. 2 pkt 3 ustawy o PIT nie można uznać wydatków na zakup usług podwykonawców nabywanych w celu realizacji działalności badawczo-rozwojowej, jak również na zakup usług doradczych, które mogą być zawarte z innymi podmiotami nie będącymi jednostkami naukowymi w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie uznania wydatków na zakup ekspertyz, opinii, usług doradczych i usług równorzędnych, świadczonych lub wykonywanych przez podmioty inne niż jednostki naukowe za koszty kwalifikowane wymienione rodzajowo w art. 18d ust. 2 pkt 3 ustawy.