obowiązek wykazania podatku VAT należnego w deklaracji VAT-7 według raportu fiskalnego z pominięciem faktur wystawionych na życzenie klienta zarówno w sytuacji gdy klient zwraca oryginał paragonu jak również w przypadku braku zwrotu paragonu
Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości korekty obrotu i podatku należnego zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej w przypadku uznanych reklamacji i zwrotów towarów.
W zakresie prawa do dokonania korekty sprzedaży usług w sytuacji zwrotu karnetu na ich wykorzystanie przez nabywcę nieposiadającego paragonu fiskalnego.
Czy w wypadku np. wydania leku w innej dawce, wydania innego leku, w innej ilości niż na recepcie czy wydania leku niepełnowartościowego, które skutkują zarówno zwrotem całości lub części zapłaty jak i nie mają takiego skutku finansowego Wnioskodawca ma prawo do obniżenia podatku należnego o podatek zawarty w błędnie wydanym paragonie bez zachowania warunków zawartych w § 3 ust. 4 Rozporządzenia Ministra
Korekta sprzedaży zaewidencjonowanej za pomocą kasy rejestrującej i potwierdzonej fakturą VAT.
1. Z jaką datą Wnioskodawca powinien wprowadzić do ewidencji środków trwałych nową maszynę poligraficzną?2. W jaki sposób powinna być określona wartość początkowa nowej maszyny poligraficznej w ewidencji środków trwałych prowadzonej przez Wnioskodawcę?3. W jaki sposób Wnioskodawca powinien dokonywać odpisów amortyzacyjnych od nowej maszyny poligraficznej otrzymanej wskutek reklamacji?
W zakresie korekty sprzedaży zaewidencjonowanej na kasie rejestrującej.
Sposób oznaczania sprzedawanych towarów na paragonach fiskalnych. Możliwości pomniejszenia obrotu zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej, o kwotę zwrotu z tytułu uznanej reklamacji bez przedstawienia przez nabywcę oryginału paragonu.
brak obowiązku prowadzenia odrębnej ewidencji zwracanych towarów i uznanych reklamacji
Obowiązek wystawienia faktury klientowi nie posiadającemu oryginału paragonu oraz konieczność ponownej zapłaty podatku VAT
możliwość dokonania korekty należnego podatku VAT na podstawie protokołu korekty
Czy możliwa jest korekta podatku należnego w przypadku zwrotu/reklamacji towaru, jeżeli klient nie posiada paragonu fiskalnego, a Spółka dysponuje dokumentami wskazanymi w stanie faktycznym w sytuacji nr 1 i 2?
Czy pisemne uznanie reklamacji i w związku z tym przelanie kwoty wynikającej z kosztorysu na konto bankowe właściciela jest wystarczające do zaliczenia tego wydatku do kosztów podatkowych, czy też konieczne jest potwierdzenie kosztów naprawy elewacji przez właściciela odpowiednimi dokumentami (faktury, rachunki od wykonawców robót naprawczych)?
Wniosek dotyczy sposobu rozliczenia reklamacji towaru w przypadku gdy nie następuje przywóz towarów na teren Polski ze względów ekonomicznych.
Dotyczy identyfikacji czynności polegającej na wysyłce nowych towarów w miejsce towarów wadliwych lub brakujących do kontrahentów zlokalizowanych w krajach trzecich, jako eksport towarów.
Dotyczy prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie towarów i usług związanych z wysyłkami nowych towarów w miejsce towarów wadliwych lub brakujących do kontrahentów zlokalizowanych w krajach trzecich.