Usługi świadczone przez bank w ramach pełnienia funkcji sponsora emisji akcji nie mogą być uznane za objęte zwolnieniem od VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy, gdyż nie stanowią transakcji ani usług pośrednictwa dotyczących instrumentów finansowych, które zmieniają sytuację prawną i finansową stron.
Połączenie spółek metodą łączenia udziałów, z emisją udziałów równą wartości rynkowej majątku przejmowanego i kontynuacją pozycji podatkowych przejmowanej, nie powoduje powstania przychodu podatkowego w świetle ustawy o CIT.
Połączenie spółki przejmującej z jej w pełni kontrolowaną spółką zależną, dokonane bez emisji nowych udziałów, nie skutkuje powstaniem przychodu podatkowego, nawet przy wystąpieniu nadwyżki wartości rynkowej majątku przejmowanej spółki nad księgową, o ile operacja jest uzasadniona ekonomicznie i wszystkie składniki majątku są właściwie przypisane do działalności podatkowej.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 8c i 8d ustawy o CIT, podział przez wydzielenie, przenosząc Dział I ze Spółki 2 do Spółki 1, nie powoduje powstania przychodu opodatkowanego CIT, o ile wartość rynkowa przenoszonego majątku nie przewyższa wartości emisyjnej udziałów oraz wartości wynikających z ksiąg podatkowych Spółki 2.
Usługi świadczone przez bank w funkcji animatora emitenta, polegające na zapewnieniu płynności rynku poprzez dokonywanie transakcji na instrumentach finansowych, podlegają zwolnieniu z opodatkowania VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy o VAT, jako usługi w zakresie instrumentów finansowych, prowadzące do zmiany sytuacji prawnej i finansowej stron transakcji.
Świadczenia związane z BPP: typ A to odsetki podlegające podatzeniu ryczałtowemu, typ B zakwalifikowano jako dyskonto, a odkupywanie BPP traktuje się jako odpłatne zbycie papierów wartościowych, co skutkuje jedynie obowiązkami informacyjnymi banku, bez podatku ryczałtowego.
Dodatkowe Wynagrodzenie na rzecz sprzedawcy za przesunięcie terminu dostawy uprawnień EUA stanowi element wynagrodzenia za odpłatne świadczenie usług podlegających opodatkowaniu VAT, co uprawnia do odliczenia podatku naliczonego, z uwagi na jego związek z działalnością opodatkowaną.
Emitent obligacji wyemitowanych po 1 stycznia 2024 r. nie musi składać oświadczenia zgodnie z art. 26 ust. 1ae ustawy o CIT przed pierwszą wypłatą odsetek, aby uniknąć poboru podatku u źródła od dalszych odsetek, pod warunkiem złożenia oświadczenia przed kolejną wypłatą.
Obowiązek poboru podatku na podstawie art. 26 ust. 1aa pkt 2 lit. b niezależnie od daty emisji Obligacji korporacyjnych po spełnieniu warunków o których mowa w art. 26 ust. 1ae ustawy o CIT.
Czy wydatki na nabycie uprawnień do emisji CO2 w celu pokrycia własnej emisji za rok 2024 i lata następne stanowią/będą stanowić koszty uzyskania przychodów bezpośrednio związane z przychodami, o których mowa w art. 15 ust. 4 Ustawy CIT i powinny być zaliczone do kosztów uzyskania w momencie ich umorzenia?
Nabycie przez Państwa Obligacji wyemitowanych przez Emitentów Rządowych lub Emitentów Korporacyjnych, nie skutkuje powstaniem obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11o ustawy o CIT oraz złożenia informacji o cenach transferowych, o której mowa w art. 11t tej ustawy, jeżeli nabycie tych Obligacji następuje na wtórnym rynku międzybankowym od podmiotów mających
Skutki podatkowe substytucji, wygaśnięcia gwarancji oraz dokonania wzajemnych rozliczeń z francuską spółką powiązaną w związku z emisją euroobligacji.
Skutki podatkowe wynikające z objęcia nowych udziałów w zamian za wkład pieniężny w wysokości wartości nominalnej nowych udziałów
Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu usług, za które należne jest wynagrodzenie rozliczane zgodnie z Wariantem 1 oraz wynagrodzenie rozliczane zgodnie z Wariantem 2.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez S. w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą (…), podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja otrzymana z budżetu państwa
Ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja otrzymana z budżetu państwa
Czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od (…) do (…) 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja z budżetu państwa.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w latach 2022-2024”, podlega zwolnieniu z opodatkowania
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odsetek od obligacji kapitałowych oraz brak powstania przychodu w związku z otrzymaniem środków pieniężnych z tytułu emisji obligacji kapitałowych.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Skutki podatkowe połączenia Spółek - sióstr bez przyznawania udziałów Spółki przejmującej na rzecz jedynego udziałowca obydwu Spółek
Skutki podatkowe połączenia Spółek - sióstr bez przyznawania udziałów Spółki przejmującej na rzecz jedynego udziałowca obydwu Spółek