W przypadku otrzymania od uczestnika programu faktury dotyczącej realizacji opcji, Spółka ma prawo do odliczenia podatku VAT, pod warunkiem, że usługi te są wykorzystywane do celów działalności opodatkowanej, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Podatnikowi, który jest czynnym podatnikiem VAT i dokonuje zakupu usług bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością opodatkowaną, przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących te usługi, nawet jeśli są to wynagrodzenia za wcześniejsze rozwiązanie umowy najmu, mające charakter odpłatnego świadczenia usług.
Przychody uzyskane z tytułu ekwiwalentów przyznanych strażakom za zadania nieujęte w art. 15 ustawy o ochotniczych strażach pożarnych podlegają opodatkowaniu jako przychody z innych źródeł i nie korzystają ze zwolnienia podatkowego. Obowiązek sporządzenia PIT-11 spoczywa na płatniku, który nie musi pobierać zaliczki na podatek.
Ekwiwalent za pranie umundurowania strażników nie jest zwolniony z opodatkowania, gdyż nie spełnia kryteriów odzieży roboczej, a zatem stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Otrzymana przez funkcjonariusza SOP pomoc finansowa na uzyskanie lokalu mieszkalnego podlega zwolnieniu z opodatkowania jako "ekwiwalent pieniężny" w zamian za rezygnację z lokalu służbowego w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 49a u.p.d.o.f., niezależnie od terminologii nakazującej odmienne nazewnictwo. Interpretacja ta uwzględnia zasady równości konstytucyjnej.
Ekwiwalenty pieniężne wypłacane strażakom OSP za działania nieobjęte zwolnieniem podatkowym stanowią przychód z innych źródeł, nie wymagają poboru zaliczki PIT, lecz wyłącznie wskazania w informacji PIT-11.
Ekwiwalenty pieniężne wypłacane strażakom ratownikom OSP za działania określone w art. 15a ustawy o ochotniczych strażach pożarnych nie korzystają ze zwolnienia podatkowego, gdyż nie są objęte zamkniętym katalogiem zwolnień podatkowych art. 21 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przychody ze stosunku pracy uzyskane przez podatnika po ukończeniu 65 roku życia, otrzymane przed wypłatą pierwszej emerytury, są zwolnione z opodatkowania do limitu 85 528 zł, uprawniając do korekty zeznania podatkowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Ryczałtowe ekwiwalenty za używanie i pranie własnej odzieży roboczej, spełniające kryteria art. 21 ust. 1 pkt 11 ustawy o PIT, korzystają ze zwolnienia z opodatkowania jako świadczenia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy.
Przychody osiągnięte przed rozpoczęciem pobierania emerytury mogą korzystać z ulgi podatkowej dla pracujących seniorów, o ile zostały otrzymane przed pierwszą wypłatą emerytury, co umożliwia korektę zeznania podatkowego PIT-37.
Objęcie zwolnieniem, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 44 ustawy o PIT, ekwiwalentów wypłacanych strażakom ratownikom OSP, na podstawie art. 15a ustawy o OSP.
Obowiązki płatnika w związku z przyznaniem ekwiwalentu pieniężnego na pokrycie kosztów zakupu reprezentacyjnego ubioru służbowego Kierownika i Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
Stosowanie zwolnienia podatkowego dotyczącego ekwiwalentu pieniężnego w zamian za rezygnację z lokalu wypłacanego na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa.
Pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznanej funkcjonariuszowi SOP na podstawie art. 180 ust. 1 oraz art. 5 pkt 2 ustawy o Służbie Ochrony Państwa nie można uznać za ekwiwalent pieniężny w zamian za rezygnację z lokalu, wypłacany na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa, w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o PIT.
Skutki podatkowe wypłaty ekwiwalentu pieniężnego za używanie przez pracowników własnego sprzętu komputerowego oraz akcesoriów i związane z tym obowiązki płatnika.
Skutki podatkowe wypłaty ekwiwalentu pieniężnego za używanie przez pracowników własnego telefonu komórkowego oraz akcesoriów i związane z tym obowiązki płatnika.
Zwolnienie od podatku dochodowego pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznawanej funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Powstanie przychodu podatkowego oraz związane z tym obowiązki płatnika z tytułu wypłaty ekwiwalentu pieniężnego w zamian za rezygnację z objęcia udziałów w spółce z o.o.
Zatem opisanej pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego nie można uznać za ekwiwalent pieniężny w zamian za rezygnację z lokalu, wypłaconej na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa. Przyznane Panu ww. świadczenie, o którym mowa we wniosku, nie podlega zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych.
Skutki podatkowe uzyskania pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznanej funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Zwolnienie przedmiotowe - art. 21 ust. 1 pkt 49a - pomocy na uzyskanie lokalu mieszkalnego funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.