Czynności polegające na wykorzystywaniu majątku będącego przedmiotem inwestycji przez Gminę dla realizacji zadań edukacyjnych nie stanowią czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, co wyklucza prawo Gminy do odliczenia podatku naliczonego z tytułu realizacji tej inwestycji.
Gmina, realizując zadania własne związane z edukacją publiczną oraz nieodpłatne świadczenie usługi edukacyjnej, nie ma prawa do obniżenia kwoty VAT należnego na podstawie art. 86 ustawy o VAT, gdyż nie działa w charakterze podatnika w ramach działalności gospodarczej.
Jednostka samorządu terytorialnego nie jest uprawniona do odliczenia VAT od wydatków poniesionych na projekty edukacyjne, jeśli wydatki te nie są związane z czynnościami opodatkowanymi, realizowanymi w ramach działalności gospodarczej.
Z zastosowania preferencyjnej stawki VAT 0% na drukarki i skanery 3D skorzystać można jedynie przy łącznym spełnieniu warunków formalnych przewidzianych w art. 83 ust. 14 ustawy o VAT. Brak wymaganych dokumentów skutkuje koniecznością stosowania stawki standardowej.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na projekt edukacyjny, gdyż służy on zadaniom publicznym, a nie działalności opodatkowanej VAT, co wyłącza możliwość odliczenia podatku.
Podłoga interaktywna wraz z akcesoriami nie stanowi sprzętu komputerowego uprawniającego do zastosowania stawki VAT 0%, gdyż nie jest wymieniona w katalogu załącznika nr 8 ustawy o VAT, co wyklucza stosowanie preferencyjnej stawki podatkowej.
Jednostka samorządu terytorialnego nie ma prawa obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, jeżeli zakupione towary i usługi nie są wykorzystywane do czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Usługi fundacji polegające na organizacji zajęć sportowych w wersjach określonych w interpretacji korzystają ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy, natomiast usługi dotyczące organizacji wydarzeń promujących aktywny styl życia, działań edukacyjnych i udostępniania przestrzeni nie podlegają temu zwolnieniu.
Usługi korepetycji online z zakresu statystyki świadczone przez wnioskodawcę nie spełniają warunków zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy o VAT, gdyż nie są uznawane za nauczanie powszechne lub wyższe ze względu na ich specjalistyczny charakter i brak szerokiego zakresu tematycznego.
Jednostce samorządu terytorialnego, która nabywa towary i usługi związane z realizacją projektu będącego zadaniem własnym i niegenerującego opodatkowanych przychodów, nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
Gmina realizująca projekt finansowany ze środków zewnętrznych, nabywająca towary i usługi do zadań nieopodatkowanych VAT, nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego, gdyż działania te nie służą czynnościom opodatkowanym, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Gmina, realizując zadania własne objęte ochroną przyrody i przy braku czynności opodatkowanych VAT, nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT związanego z realizacją tego projektu.
Powiat nie jest uprawniony do odliczenia VAT od zakupów związanych z projektem edukacyjnym, gdyż działania podejmowane przez tę jednostkę w tym zakresie służą realizacji zadań publicznych niepodlegających opodatkowaniu. Tym samym brak jest związku pomiędzy wydatkami a działalnością opodatkowaną.
Gmina X realizując nieodpłatnie zadania własne w postaci projektu edukacyjno-ekologicznego, nie nabywa towarów i usług do działalności gospodarczej, co wyklucza prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego związanych z tym zakupów.
Jednostki samorządu terytorialnego, realizując zadania własne w zakresie edukacji publicznej, nie występują jako podatnicy VAT, a ich czynności nie podlegają opodatkowaniu, co wyklucza możliwość odliczenia podatku naliczonego od wydatków realizowanych w ramach tych zadań.
Prawo do odliczenia VAT naliczonego Gminie nie przysługuje, gdy towary i usługi są wykorzystywane wyłącznie do nieodpłatnej działalności publicznej, niegenerującej czynności opodatkowanych, takich jak edukacja przedszkolna.
Gmina realizując zadania z zakresu edukacji ekologicznej, wykonywane bez związku z czynnościami opodatkowanymi, nie ma prawa odliczyć podatku VAT naliczonego od zakupów dokonanych na potrzeby tych działań.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku VAT od kosztów inwestycji realizowanej w ramach zadań własnych związanych z publicznoprawną działalnością nieprowadzącą do wykonania czynności opodatkowanych.
Wpłaty od rodziców oraz dofinansowanie ze środków Województwa na plan nauki pływania są opodatkowane VAT, gdyż stanowią wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług, a Gmina działa jako podatnik VAT wykonujący działalność gospodarczą. Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją programu.
Organ władzy publicznej nie jest uprawniony do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, jeżeli nabywane towary i usługi są wykorzystywane wyłącznie do nieodpłatnych zadań statutowych niepodlegających opodatkowaniu, nawet będąc czynnym podatnikiem VAT.
Powiatowi nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupowych dotyczących przedsięwzięcia edukacyjnego, gdyż towary i usługi będą wykorzystywane do czynności zwolnionych z VAT, zgodnie z przepisem art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług.
Gmina nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku VAT należnego o podatek naliczony z faktur związanych z zakupami towarów i usług wykorzystywanych w projekcie edukacyjnym, który nie służy czynnościom opodatkowanym. Działania te są realizowane w ramach zadań własnych Gminy, niepodlegających opodatkowaniu VAT.
Jednostce samorządu terytorialnego nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego, gdy nabywane towary i usługi są wykorzystywane wyłącznie do celów niepodlegających opodatkowaniu VAT, takich jak cele edukacyjne, niezwiązane z działalnością gospodarczą podlegającą opodatkowaniu.