Świadczenia emerytalne państwowe pochodzące z Wielkiej Brytanii, związane z pełnieniem funkcji publicznych, są opodatkowane wyłącznie w Polsce, jeśli beneficjent posiada polskie miejsce zamieszkania i obywatelstwo, zgodnie z art. 18 ust. 2 lit. b Konwencji polsko-brytyjskiej o unikaniu podwójnego opodatkowania.
Obowiązki płatnika i obowiązek informacyjny a wypłata zwrotu kosztów jednorazowego przejazdu żołnierza i zwrotu kosztów przewozu urządzenia domowego byłym żołnierzom zawodowym, posiadającym uprawnienia emerytalne lub rentowe, oraz nieposiadającym takich uprawnień.
Ustalenie, czy pomoc rekonwersyjną, finansująca koszty przekwalifikowania zawodowego, która przysługuje żołnierzowi zawodowemu, na zasadach określonych art. 236 ust. 17 ustawy o obronie Ojczyzny, podlega zwolnieniu, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o PIT.
Opodatkowania emerytury wojskowej uzyskanej z Wielkiej Brytanii przez podatnika mającego miejsce zamieszkania w Polsce.
Opodatkowanie emerytury wojskowej od organów rządowych USA z funduszy publicznych USA dla osoby mającej miejsce zamieszkania w Polsce.
Zwolnienie z opodatkowania wypłacanego świadczenia w postaci pokrycia kosztów przekwalifikowania zawodowego.
Opodatkowanie równoważnika pieniężnego wypłacanego żołnierzom w zamian za wyżywienie
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązku podatkowego.
Obowiązki płatnika w związku z pokryciem kosztów przekwalifikowania zawodowego.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie opodatkowania świadczeń rekonwersyjnych.
1. Przychód z jakiego tytułu stanowi kwota przyznanej emerytowanemu żołnierzowi zawodowemu pomocy rekonwersyjnej - w postaci pokrycia kosztów przekwalifikowania zawodowego? 2. Jaka forma opodatkowania jest właściwa w przypadku świadczenia w postaci kosztów przekwalifikowania zawodowego (pomoc rekonwersyjna), przyznanego emerytowanemu żołnierzowi zawodowemu?
Pokrycie bezpośrednio przez Wojskowe Biuro Emerytalne kosztów przekwalifikowania zawodowego Wnioskodawcy jako byłemu żołnierzom zawodowemu posiadającemu status emeryta należy traktować jako przychód z innych źródeł w myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym, które powinny być opodatkowywane według skali podatkowej. W przedstawionej sytuacji nie ma zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 38 ani
W konsekwencji, pokrywane przez Wnioskodawcę byłym żołnierzom zawodowym posiadającym uprawnienia do świadczeń z zaopatrzenia emerytalnego (emerytury, renty inwalidzkiej) koszty przekwalifikowania zawodowego należy traktować jako przychody z innych źródeł - w myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym, które powinny być opodatkowywane przez byłych żołnierzy według skali podatkowej. Po zakończonym
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą świadczeń na rzecz emerytów i rencistów (żołnierzy) oraz członków ich rodzin
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą świadczeń na rzecz emerytów i rencistów (żołnierzy) oraz członków ich rodzin
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą świadczeń na rzecz emerytów i rencistów (żołnierzy) oraz członków ich rodzin
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą świadczeń na rzecz emerytów i rencistów (żołnierzy) oraz członków ich rodzin
możliwość zwolnienia z opodatkowania świadczeń w postaci równoważnika pieniężnego przysługującego żołnierzom zawodowym w zamian za bezpłatne wyżywienie niewydane w naturze.
1. Czy (...) Biuro Emerytalne wystawiło słusznie Wnioskodawczyni PIT-8C za 2012 r.? 2. Jeżeli (...) Biuro Emerytalne wystawiło Zainteresowanej PIT-8C za 2013 r. to czy Wnioskodawczyni będzie mogła złożyć korektę PIT-37 za 2012 r. i 2013 r.?
możliwość zastosowania zwolnienia od podatku dochodowego z art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych świadczeń socjalnych otrzymanych przez emerytów i rencistów wojskowych, żołnierzy zawodowych i osób nie posiadających prawa do świadczenia emerytalno-rentowego