Ekwiwalenty przyznawane kuratorom za używanie i pranie własnej odzieży roboczej, przyznawane na zasadach określonych w przepisach o bezpieczeństwie i higienie pracy, są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych, jeśli odpowiadają rzeczywistym kosztom poniesionym przez pracownika.
Dofinansowanie wycieczek integracyjnych z ZFŚS nie stanowi dla uczestników przysporzenia finansowego nieodpłatnego, a tym samym nie generuje obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą o PIT, ponieważ świadczenie takie ma charakter ogólnodostępny i nieprzypisany indywidualnie.
Prezenty okolicznościowe wręczane przez pracodawcę nie stanowią przychodu ze stosunku pracy, jeśli są dobrowolne, niemające charakteru wynagrodzenia i podlegają opodatkowaniu podatkiem od darowizn. Z tego względu, na pracodawcy nie ciążą obowiązki płatnika naliczania oraz odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Dofinansowanie wycieczek i spotkań integracyjnych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż jego celem jest integracja pracowników, a nie osobista korzyść finansowa odbiorców świadczenia.
Dofinansowanie wycieczki z ZFŚS nie stanowi przychodu dla pracowników, jako iż jest integracyjne i służy interesowi pracodawcy. Dla emerytów natomiast nie spełnia przesłanek zwolnienia z podatku, nie będąc nieodpłatnym świadczeniem według art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą zleceniobiorcom ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej
Obowiązki płatnika w związku z finansowaniem z ZFŚS spotkań/imprez integracyjnych.
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem świadczeń z ZFŚS pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika – wykorzystywanie samochodów służbowych do celów prywatnych.
Braku obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej sprzedaży towarów i usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (Klientów) oraz swoich własnych pracowników.
Korzystanie przez Państwa ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży na rzecz Pracowników oraz brak możliwości zaprzestania ewidencjonowania na kasie.
Brak obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej sprzedaży towarów i usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (Klientów) oraz swoich własnych pracowników.
Obowiązki płatnika w związku z: wypłatą kuratorom sądowym ryczałtu na pokrycie zwiększonych kosztów dojazdów służbowych oraz wypłatą pracownikom ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą kuratorom sądowym ryczałtu na pokrycie zwiększonych kosztów dojazdów służbowych.
Obowiązku płatnika w związku z udostępnieniem pracownikom w ich miejscu zamieszkania stacji ładowania samochodów elektrycznych.
Obowiązki płatnika w związku z wypłacaniem pracownikom świadczeń z tytułu pracy zdalnej.
Możliwość zastosowania zwolnienia przedmiotowego do ekwiwalentu pieniężnego wypłaconego w związku z pracą zdalną.
Obowiązki płatnika związane z wypłatą ekwiwalentu pieniężnego przeznaczonego na organizację stanowiska pracy w związku z wykonywaniem stałej pracy zdalnej przez pracowników.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z ZFŚS do wycieczki dla pracowników, emerytów i rencistów.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów w dacie wypłaty corocznych wypłat ekwiwalentu barbórkowego
1. Czy przyznawane pracownikom Wnioskodawcy wykonującym pracę z domu świadczenia za zużycie prądu i Internetu oraz na doposażenie miejsca pracy zgodnego z przepisami BHP, stanowią po stronie pracowników przychód ze stosunku pracy, w tym przychód z nieodpłatnych świadczeń? 2. Jeśli odpowiedź na pytanie 1 jest twierdząca, to czy świadczenia za zużycie prądu i Internetu są objęte zwolnieniem z opodatkowania