Uznanie, że zbycie przez Gminę prawa własności urządzeń oświetlenia drogowego na rzecz Spółki nie stanowi czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT (tj. nie podlega ustawie o VAT), a Gmina dla tej czynności nie działa w charakterze podatnika podatku VAT.
Transakcja przekazania infrastruktury w drodze aportu nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT. Nie będzie przysługiwało Państwu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków poniesionych przy realizacji ww. inwestycji w związku z zamiarem wniesienia jej aportem do Spółki.
Nieuznania Gminy za podatnika VAT, o którym mowa w art. 15 ust. 1 ustawy, w związku z realizacją inwestycji pn. „(…)”; brak podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT dofinansowania otrzymanego w związku z realizacją ww. inwestycji z Polskiego Ładu oraz Programu; brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur VAT otrzymanych od dostawców/usługodawców w związku z realizacją ww. inwestycji; brak
Brak prawa do odliczenia podatku VAT związanego z realizacją przedsięwzięcia w zakresie budowy infrastruktury technicznej.
Brak prawa do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację projektu.
Aport infrastruktury oświetleniowej do Spółki będzie czynnością niepodlegającą opodatkowaniu VAT. Gmina nie będzie zobowiązana do wystawienia faktury go dokumentującej.
Brak opodatkowania czynności odpłatnego przekazania na rzecz spółki energetycznej zmodernizowanych elementów urządzeń oświetleniowych oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Wyłączenie od opodatkowania czynności wniesienia aportem do Spółki Oświetleniowej środka trwałego w postaci oświetlenia ulicznego.