Transakcje między podmiotami powiązanymi uczestniczącymi w konsorcjum do przetargu nieograniczonego nie są zwolnione z obowiązku dokumentacji cen transferowych, mimo ustalenia ceny w trybie przetargu publicznego. Wartość przekraczająca 2 mln zł rocznie wymaga dokumentacji zgodnie z art. 11k ustawy o CIT.
Działania Województwa jako organu władzy publicznej, realizujące zadania publiczne bez charakteru zarobkowego, nie stanowią czynności opodatkowanych VAT, a wydatki na te działania nie dają prawa do odliczenia VAT zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, gdyż brak jest związku z czynnościami opodatkowanymi.
Rozliczenia w ramach porozumień konsorcjalnych, nie stanowiące wzajemnego świadczenia usług ani dostaw towarów, nie podlegają opodatkowaniu VAT, według art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT. Dokumentowanie tych rozliczeń może być dokonane notami księgowymi, bez konieczności wystawiania faktur.
Rozliczenia wewnętrzne w ramach konsorcjum stanowiące wynagrodzenie za wzajemne świadczenia należy traktować jako import usług, zgodnie z art. 28b ustawy o VAT, podlegający opodatkowaniu VAT w Polsce.
Dofinansowanie projektu badawczego od NCBiR, przeznaczone na pokrycie kosztów konsorcjum, nie stanowi dotacji wpływającej bezpośrednio na cenę dostaw towarów lub usług; przekazanie autorskich praw majątkowych do efektów projektu na rzecz Skarbu Państwa nie podlega VAT. Konsorcjum nie ma prawa do pełnego odliczenia podatku VAT poniesionego na zakupy materiałów i usług, jeśli nie są one bezpośrednio
Współpraca w ramach konsorcjum między polską spółką a niemieckimi partnerami stanowi import usług podlegający opodatkowaniu VAT w Polsce, gdyż istnieje ekwiwalentność świadczeń między stronami.
Skutki podatkowe związane z otrzymanym przez konsorcjum dofinansowaniem przekazanym przez NCBiR.
Dotyczy ustalenia: - jakie progi dokumentacyjne należy zastosować przy ocenie, czy Spółki powinny sporządzić lokalną dokumentację cen transferowych w związku z zawarciem Umowy i funkcjonowaniem Konsorcjum; - jak obliczyć wartość transakcji kontrolowanej wynikającej z funkcjonowania Konsorcjum w danym roku podatkowym? W szczególności, czy wartość ta powinna zostać ustalona w wysokości: - wartości Zamówienia
Opodatkowanie świadczeń pomiędzy Partnerem a Liderem Konsorcjum oraz prawo do odliczenia podatku VAT.
Dotyczy ustalenia, czy transakcje dokonywane między Konsorcjantami są transakcjami kontrolowanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 6 ustawy o CIT oraz czy w przypadku transakcji usługowej przekraczającej próg 2 mln zł będą podlegać pod obowiązki związane z cenami transferowymi.
Opodatkowanie czynności przeniesienia praw majątkowych do wyników badań przemysłowych i prac rozwojowych, określenie podstawy opodatkowania oraz fakturowanie otrzymanej kwoty finansowania w związku z realizacją Projektu.
Brak opodatkowania podatkiem VAT rozliczeń pomiędzy Liderem i Partnerem w ramach konsorcjum.
Dotyczy ustalenia: - jak w opisanym stanie faktycznym ustalić wartość transakcji kontrolowanej, o której mowa w art. 11k ustawy o CIT, po przekroczeniu której A będzie zobowiązana do sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych oraz informacji o cenach transferowych (TPR-C); - czy w opisanym stanie faktycznym A może korzystać ze zwolnienia z obowiązku tworzenia dokumentacji, o którym mowa w
Opodatkowanie podatkiem VAT rozliczeń pomiędzy Liderem i Partnerem w ramach Konsorcjum, obowiązku wystawienia faktury oraz prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT otrzymanej w ramach Projektu dotacji oraz potencjalnego dofinansowania. Prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od zakupów realizowanych w ramach Projektu.
Usługi świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz członka Konsorcjum/Lidera w zamian za otrzymywane wynagrodzenie stanowić będą czynności opodatkowane podatkiem od towarów i usług, a w rezultacie powinny być dokumentowane fakturami VAT. Natomiast podział wynagrodzenia wypracowanego przez Konsorcjum nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem VAT. Wnioskodawcy będzie przysługiwać prawo do odliczenia naliczonego
Brak opodatkowania otrzymanej w związku z realizacją Projektu dotacji (środków finansowych przekazanych przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa) oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług związanych z realizacją Projektu
Podleganie opodatkowaniu podatkiem VAT i dokumentowanie usług świadczonych przez Pana na rzecz członka Konsorcjum (Lidera) w zamian za otrzymywane wynagrodzenie oraz podleganie opodatkowaniu czynności podziału wynagrodzenia wypracowanego przez Konsorcjum oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach wystawianych na Pana przez członka Konsorcjum (Lidera).
Czy każdy z Konsorcjantów uczestniczy w przychodach do wysokości udziału w zyskach określonego w Umowie Konsorcjum. Czy każdy z Konsorcjantów powinien rozpoznać jako koszty uzyskania przychodów te koszty, które przypadają na niego zgodnie z Umową Konsorcjum. Czy dopuszczalne będzie dokonanie przez Konsorcjantów korekty cen transferowych, o której mowa w art. 11e ustawy o CIT, poprzez zmianę wysokości
Brak prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu realizacji inwestycji.
W związku z zawartą umową Konsorcjum nie będą Państwo zobowiązani do sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych, o której mowa w art. 11k ustawy o CIT, gdyż umowa Konsorcjum została zawarta pomiędzy podmiotami niepowiązanymi, a zatem warunki tej umowy nie zostały ustalone lub narzucone w wyniku istniejących powiązań zgodnie z art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.
Określenie miejsca świadczenia Usług Windykacji, dokumentowanie rozliczeń finansowych pomiędzy Partnerami.
Ustalenie czy łączne kwoty uzgodnione w Ugodach stanowią wynagrodzenie za usługi podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług i niepodlegające zwolnieniu z VAT, ustalenie czy łączne kwoty, jakie mogą zostać uzgodnione w Kolejnych Ugodach będą stanowiły wynagrodzenie za usługi podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług i niepodlegające zwolnieniu z VAT, udokumentowanie fakturą