Preproporcja i proporcja sprzedaży uprawniają Gminę do częściowego odliczenia VAT od inwestycji, niezależnie od finansowania z Polskiego Ładu. Dofinansowanie nie zwiększa podstawy opodatkowania, gdyż nie jest dopłatą do ceny usług.
Obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych dla transakcji kontrolowanej, w której powiązania wynikają wyłącznie z powiązań ze Skarbem Państwa lub jednostkami samorządu terytorialnego, podlega wyłączeniu zgodnie z art. 11n pkt 5 ustawy o CIT.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu zakupów związanych z realizacją zadań własnych, o charakterze publicznoprawnym, które nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, ograniczającym prawo do odliczenia do czynności opodatkowanych.
Jednostkom samorządu terytorialnego, działającym w reżimie publicznoprawnym, nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, gdy zakupione towary i usługi nie są wykorzystywane do działalności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług.
Przychód pracownika z tytułu wynagrodzenia w formie jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych powstaje w momencie ich umorzenia. Jest to przychód z kapitałów pieniężnych, podlegający opodatkowaniu zryczałtowaną stawką PIT 19%. Towarzystwo funduszy inwestycyjnych nie pełni funkcji płatnika przy tych przychodach.
Świadczenia w postaci gotowości do redukcji zapotrzebowania oraz faktycznej redukcji mocy elektrycznej przez wnioskodawcę w ramach testowego okresu przywołania (TOP) stanowią odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu VAT, a obowiązek podatkowy powstaje z chwilą uzyskania informacji od kontrahenta o wysokości wynagrodzenia.
Gmina nie nabywa prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w sytuacji, gdy zakupione mienie wykorzystywane jest wyłącznie do realizacji zadań własnych gminy w zakresie ochrony przeciwpożarowej oraz działań ratowniczych, a użyczenie nieodpłatne wyklucza związek z czynnościami opodatkowanymi VAT.
Posiadanie przez wspólników obligacji, certyfikatów i jednostek uczestnictwa nie przeczy spełnieniu warunków opodatkowania Estońskim CIT, gdyż te instrumenty nie wiążą się z powierniczym prawem majątkowym wspólników jako fundatorów czy beneficjentów w rozumieniu art. 28j ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.
Podatek od dochodów kapitałowych, zapłacony w związku z realizacją nabytych w spadku praw majątkowych, nie stanowi ciężaru pomniejszającego podstawę opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn.
Zgodnie z §5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, zużycie energii elektrycznej produkowanej przez jednostki samorządu terytorialnego z generatorów o mocy nieprzekraczającej 1 MW podlega zwolnieniu z akcyzy.
Jednostka samorządu terytorialnego, mimo zwolnienia podmiotowego z CIT, nie jest zwolniona z obowiązku dokumentacyjnego dotyczącego cen transferowych przekraczających progi, o ile nie spełnia specyficznych warunków wyłączenia określonych w art. 11n ustawy o CIT.
Podmiot, który przekracza ustawowy próg wartości transakcji jednorodnych i ponosi stratę podatkową, jest zobowiązany do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych. Mały przedsiębiorca może skorzystać z uproszczeń w dokumentacji, obejmujących brak obowiązku analizy porównawczej lub zgodności.
Czynności wykonywane przez A. w imieniu Województwa na rzecz Powiatu, dotyczące koordynowania i wykonania opracowania do projektu scalenia gruntów, oparte na porozumieniu administracyjnym, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT, jako że należą do zakresu publicznoprawnych zadań administracji rządowej, nie mających charakteru cywilnoprawnego.
Powiat X w transakcji zamiany nieruchomości z Gminą Y działa jako podatnik VAT, gdyż czynność ma charakter cywilnoprawny. Mimo iż zamiana nieruchomości podlega opodatkowaniu, korzysta ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT. Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego potwierdzono ze względu na nieużywanie nabytych nieruchomości do czynności opodatkowanych.
Prawidłowe udokumentowanie sprzedaży usług gastronomicznych i cateringowych świadczonych przez jednostkę samorządową wymaga, by paragony fiskalne były fizycznie przekazywane nabywcom. Samo umożliwienie odbioru paragonów w punkcie stacjonarnym nie spełnia wymogów art. 111 ust. 3a UoVAT, co czyni praktykę ich niszczenia po niezaschnięciu za nieprawidłową, w świetle obowiązków ewidencyjnych określonych
Obowiązki płatnika z tytułu wypłacanych środków w ramach polityki wynagradzania.
Przekazanie w drodze darowizny efektów inwestycji jako czynność podlegającą opodatkowaniu VAT.
Wyłączenie z opodatkowania podatkiem VAT opłat za pobyt i nauczanie dzieci w przedszkolach w wymiarze przekraczającym 5 godzin dziennie i wyżywienie dzieci podczas pobytu w przedszkolu oraz opłat za posiłki uczniów oraz nauczycieli, pracowników niepedagogicznych i pracowników obsługi zatrudnionych w szkołach i przedszkolach.
Możliwość zastosowania prewspółczynnika jednostki budżetowej do odliczenia podatku naliczonego z faktur otrzymanych od wykonawcy wykonującego budowę sieci kanalizacji sanitarnej.
Uznanie, iż świadczenie TOP w związku, z którym Wnioskodawca otrzymuje wynagrodzenie od kontrahenta stanowi odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT oraz uznanie, iż obowiązek podatkowy w związku z wynagrodzeniem za usługę TOP powstaje w momencie otrzymania informacji o należnym Wnioskodawcy wynagrodzeniu.
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego związanego z inwestycją (prewspółczynnik).
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą zmiennych składników wynagrodzenia.
Nie uznanie Powiatu za podatnika podatku VAT w związku z realizacją Projektu, określenia związku ponoszonych wydatków z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT oraz braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją Projektu.
Sposób dokumentowania zadań wykonywanych na zlecenie innych jednostek Policji.