Nabycie wewnątrzwspólnotowe alkoholu etylowego całkowicie skażonego środkami dopuszczonymi na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 nie wiąże się z obowiązkiem składania deklaracji akcyzowych ani zabezpieczenia akcyzowego, zgodnie z art. 21 ust. 3 pkt 5 i art. 46pg ustawy o podatku akcyzowym, co implikuje zwolnienie z wymogów proceduralnych w ramach systemu EMCS.
Przesłankowym dla stosowania zwolnienia od akcyzy na zasadzie § 9 ust. 1 pkt 3 jest spełnienie całości warunków wskazanych w art. 32 ustawy o podatku akcyzowym, w tym dotyczących prawidłowego przemieszczenia i odbioru alkoholu, co niedopełnione uniemożliwia zastosowanie takowego zwolnienia.
Ponowny rozlew napojów alkoholowych, od których uprzednio zapłacono akcyzę, do innych opakowań detalicznych w miejscu sprzedaży, nie stanowi produkcji wymagającej prowadzenia składu podatkowego ani powodującej obowiązek rejestracji podatkowej na potrzeby akcyzy, pod warunkiem nałożenia legalizacyjnych znaków akcyzy na nowe opakowania.
Zwolnienie od akcyzy nabywanego skażonego alkoholu etylowego, zużywanego do produkcji wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi
Obowiązki podatkowe z tytułu utylizacji odpadu; możliwość przemieszczenia wyrobów akcyzowch między własnymi zakładami.
Obowiązek stosowania dokumentu e-SAD dla przemieszczeń poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.
Obowiązki w podatku akcyzowym w zakresie wytwarzania suplementów diety na bazie alkoholu etylowego.
Uznanie, że czynności związane z wykorzystaniem porektyfikatu nie podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.
obowiązek dokonania zgłoszenia rejestracyjnego oraz obowiązek składania deklaracji kwartalnych w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów zawierających alkohol etylowy zwolniony na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym
uregulowania dotyczące transportu w cysternach kolejowych alkoholu etylowego (liczenia dnia wysłania i przyjęcia za dzień przewozu dla celów obliczenia maksymalnych norm ubytków)