Przychody z działalności rolniczej wyłączone są spod opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, chyba że dotyczą przychodów związanych, ale niepochodzących bezpośrednio z działalności rolniczej, takich jak odszkodowania za zniszczone pasze i zwroty określonych kosztów, które są opodatkowane CIT.
Skutki podatkowe otrzymania dotacji ze środków pochodzących z budżetu państwa oraz z Europejskiego Funduszu Społecznego.
ustalenia: • czy otrzymana pomoc publiczna przyznana w oparciu o ustawę z dnia 19 lipca 2019 r. o systemie rekompensat dla sektorów i podsektorów energochłonnych stanowi dla Spółki przychód korzystający ze zwolnienia z CIT na podstawie ww. art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „UPDOP”), • w przypadku uznania stanowiska Spółki w zakresie pytania 1 za prawidłowe,
Minister Finansów zapowiedział podwyżkę limitu zwolnienia podmiotowego z VAT z 200 000 zł do 240 000 zł. Przypomnijmy, że jeszcze w styczniu 2025 r. w odpowiedzi na interpelację poselską twierdził, że taka podwyżka jest niemożliwa. Bezpośrednią tego przyczyną miały być negatywne skutki dla budżetu państwa. Projekt nowelizacji VAT realizujący podwyżkę progu dla zwolnienia podmiotowego znajduje się już
1) Czy dotacja udzielona Wnioskodawcy i otrzymana w roku 2024 w oparciu o umowę zawartą z Skarbem Państwa - Ministrem Zdrowia na realizację programu polityki zdrowotnej, stanowi przychód Wnioskodawcy zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych, w oparciu o regulację art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy z dnia 28 lutego (winno być: 15 lutego) 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. 2023 poz
Dotyczy czy zryczałtowane wynagrodzenie z terminowego wpłacania podatków pobranych na rzecz budżetu państwa, będzie ustalane na podstawie kwoty zobowiązania bez pomniejszenia o ulgę na innowacyjnych pracowników
Od 1 listopada 2024 r. niektórzy płatnicy składek prowadzący działalność gospodarczą, w tym wspólnicy spółki cywilnej, będą mogli skorzystać z nowego zwolnienia w opłacaniu składek w ramach pomocy de minimis. Ten rodzaj ulgi obejmie tylko własne zobowiązania przedsiębiorcy wobec ZUS z tytułu obowiązkowych składek na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i wypadkowe, a także dobrowolne chorobowe oraz FP
1. Czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu nie są zaliczane do przychodów, stosownie do przepisu art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy o CIT; 2. W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 za nieprawidłowe, czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu stanowić będą przychód zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 17 ust
1. Czy Rekompensaty otrzymane w ramach Programu "Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej 2023” nie są zaliczane do przychodów, stosownie do przepisu art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy o CIT? 2. W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu stanowić będą przychód
1) zwolnienia z opodatkowania otrzymanej przez Spółkę dotacji na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT; 2) wyłączenia wydatków/kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dotacji z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT.
Opodatkowanie wsparcia finansowego otrzymanego od Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Skutki podatkowe otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR w związku z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków.
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej.
Skutki podatkowe otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR w związku z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków.
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów „działy specjalne produkcji rolnej”.
Opodatkowanie wsparcia finansowego od Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Opodatkowanie wsparcia finansowego z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
W zakresie ustalenia: 1. Czy otrzymanie przez Spółkę nieodpłatnie urządzeń wodno-kanalizacyjnych od Inwestora będzie skutkować po stronie Spółki powstaniem przychodu podatkowego (tj. przychodu w rozumieniu ustawy CIT), 2. Czy otrzymane nieodpłatnie w następstwie realizacji porozumienia urządzenia wodno-kanalizacyjne będą podlegać amortyzacji w ciężar kosztów uzyskania przychodów, 3. W jaki sposób określić
Dotyczy ustalenia, czy przychód z tytułu rekompensat uzyskanych przez Spółkę od Prezesa URE podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 u.p.d.o.p., jako dotacja otrzymana z budżetu państwa.
Czy w świetle przedstawionego zdarzenia przyszłego wartość nieodpłatnego świadczenia wynikająca z zawartej umowy użyczenia podlega wyłączeniu z przychodów podatkowych na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy o CIT?
Czy otrzymywane przez Spółkę z Urzędu Marszałkowskiego dotacje korzystają ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na mocy art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy?
W zakresie skutków podatkowych otrzymania przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą środków pochodzących ze wsparcia finansowego udzielonego z Funduszu Wsparcia Kultury.
w zakresie ustalenia: - czy otrzymane przez Spółkę od Kontrahenta nieodpłatne świadczenia (w tym nakłady modernizacyjne dotyczące istniejących środków trwałych oraz nowe środki trwałe) będą stanowiły przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych; - czy odpisy amortyzacyjne od wartości przekazanych nieodpłatnie środków trwałych oraz nakładów modernizacyjnych będą stanowiły