Sprowadzanie do Polski urządzeń do waporyzacji, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 34e u.p.a., w warunkach opisanych w zdarzeniu przyszłym, stanowi wewnątrzwspólnotowe nabycie wyrobów akcyzowych, a obowiązek podatkowy z tego tytułu powstaje z dniem otrzymania tych wyrobów przez podatnika na terytorium kraju.
Sprzedaż części eksploatacyjnych do wielorazowych papierosów elektronicznych, takich jak grzałki i zbiorniki na liquid, niezależnie i oddzielnie od zestawów części, nie powoduje powstania obowiązku podatkowego z tytułu akcyzy.
W przypadku sprzedaży zestawów części do urządzeń do waporyzacji podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą, brak jest obowiązku dodatkowej weryfikacji nabywcy w celu potwierdzenia braku opodatkowania akcyzą, o ile transakcja jest potwierdzona fakturą.
Nabycie urządzeń do waporyzacji po 1 lipca 2025 r., które były wprowadzone na rynek krajowy przed tą datą, nie skutkuje obowiązkiem podatkowym ani koniecznością oznaczania znakami akcyzy do dnia 31 sierpnia 2025 r., o ile spełnione są warunki przepisów przejściowych.
Sprzedaż urządzeń do waporyzacji wprowadzonych na rynek przed 1 lipca 2025 r. nie rodzi obowiązku akcyzowego po stronie nabywcy, o ile sprzedaż odbywa się do dnia 31 sierpnia 2025 r. po upewnieniu się, że były wcześniej prawidłowo wprowadzone przez dystrybutora.
Podstawą opodatkowania akcyzą kompleksowego produktu zawierającego kilka atomizerów jest liczba tych atomizerów jako urządzeń do waporyzacji, zgodnie z art. 99ca ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym.
Sprzedaż pojedynczych części eksploatacyjnych do urządzeń do waporyzacji nie podlega opodatkowaniu akcyzą, w przeciwieństwie do zestawów części, które po złożeniu tworzą urządzenie gotowe do użycia.
Foliowanie opakowań jednostkowych urządzeń do waporyzacji w składzie podatkowym stanowi produkcję w rozumieniu art. 99ca ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym.
Wniesienie aportem przez Gminę infrastruktury do Spółki jest czynnością podlegającą opodatkowaniu VAT i nie kwalifikuje się jako transakcja zbycia przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części. Gminie przysługuje prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących inwestycję, przy braku przesłanek negatywnych z art. 88 ustawy o VAT.
W sytuacji produkcji piwa poza składem podatkowym z przedpłatą akcyzy, zgodnie z art. 94 ustawy o podatku akcyzowym, wystarczające jest posiadanie jednego legalizowanego zbiornika objętego prawną kontrolą metrologiczną dla rozliczenia podstawy opodatkowania.
Śrutownica oraz Suwnice nie spełniają definicji maszyn peryferyjnych, a tym samym nie mogą być rozliczane w ramach ulgi na robotyzację według art. 38eb ustawy o CIT. Centra obróbcze CNC mogą być rozliczane jako roboty przemysłowe ze względu na spełnienie technicznych kryteriów zawartych w przepisach.
Cała linia produkcyjna nie spełnia definicji robota przemysłowego z art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, a w konsekwencji nie kwalifikuje się do ulgi na robotyzację. Poszczególne maszyny muszą być zintegrowane z robotem przemysłowym, by wypełnić warunki ulgi zgodnie z aktualnymi przepisami podatkowymi.
Automatyczna linia produkcyjna, złożona ze zintegrowanych maszyn i urządzeń, nie spełnia definicji robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy CIT, wykluczając możliwość zastosowania ulgi na robotyzację w odniesieniu do odpisów amortyzacyjnych od tej linii.
Cała zautomatyzowana linia produkcyjna, składająca się z poszczególnych maszyn, nie stanowi robota przemysłowego w rozumieniu art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT, ponieważ definicja dotyczy jednej maszyny wielozadaniowej, zintegrowanej z innymi urządzeniami w cyklu produkcyjnym, co wyklucza możliwość zastosowania ulgi na robotyzację dla takiej linii.
Proces dealkoholizacji piwa w składzie podatkowym, w wyniku którego powstaje alkohol etylowy o kodzie CN 2208, stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu akcyzą. Dalsze wykorzystanie lub utylizacja tego alkoholu również są objęte akcyzą. Procedura utylizacji alkoholu etylowego przez przekazanie do kanalizacji stanowi całkowite zniszczenie wyrobu akcyzowego, co również skutkuje powstaniem obowiązku
Wartość odpisów amortyzacyjnych od maszyn CNC i ramion zainstalowanych przed 2022 r., nabytych jako fabrycznie nowe i spełniających kryteria robotyzacyjne, podlega 50% uldze na robotyzację zgodnie z art. 38eb ustawy o CIT. Włączenie nie dotyczy nakładów modernizacji przekraczających wartość początkową.
Opisany zdarzeniu przyszłym Robot i Urządzenia peryferyjne spełniają warunki wskazane w art. 38eb ust. 3 i 4 ustawy o PDOP i w konsekwencji Wnioskodawca ma prawo odliczyć od podstawy opodatkowania kwotę stanowiącą 50% kosztów dotyczących Robota stanowiących odpisy amortyzacyjne, w latach 2022-2026 na podstawie art. 38eb ust. 1 ustawy o PDOP.
W zakresie ustalenia, czy: - działalność Wnioskodawcy przedstawiona w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego dotycząca realizacji Projektów B+R stanowi/będzie stanowić działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26-28 updop, która uprawnia Wnioskodawcę do zastosowania ulgi określonej w art. 18d updop, za lata 2020-2024 oraz za lata kolejne, - Koszty Projektów B+R ponoszone przez
1. Roboty wchodzące w skład Systemu (…) oraz Paletyzera stanowią roboty przemysłowe. 2. Pozostałe elementy Systemu (…) oraz Paletyzera, tj. elementy inne niż roboty, stanowią maszyny i urządzenia peryferyjne do robotów przemysłowych funkcjonalnie z nimi związane. 3. Spółka jest uprawniona do odliczenia 50% odpisów amortyzacyjnych od tych środków trwałych.
Czy Robot spełnia warunki wskazane w art. 38eb ust. 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych i w konsekwencji Spółka ma prawo odliczyć od podstawy opodatkowania kwotę stanowiącą 50% kosztów dotyczących Robota stanowiących odpisy amortyzacyjne, w latach 2023-2026 na podstawie art. 38eb ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym odliczeniu od podstawy opodatkowania, o którym mowa w art. 38eb ustawy o CIT, podlegać będzie 50% dokonywanych w latach 2022-2026 odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych spełniających definicję Robota, o którym mowa w art. 38eb ust. 3 ustawy o CIT oraz Urządzeń i maszyn peryferyjnych, o których mowa w art. 38eb ust. 2 pkt 1 lit. b-e ustawy
1. Czy Spółka powinna zaliczyć: a. poniesione koszty związane z wydatkiem na zakup Sprzętu Elektronicznego, którego wartość nie przekracza 10 000,00 PLN i stanowi dla Spółki środek trwały amortyzowany jednorazowo w dacie jego przekazania do użytkowania; b. odpisy amortyzacyjne od Sprzętu Elektronicznego, którego wartość przekracza 10 000,00 PLN i stanowi dla Spółki środek trwały amortyzowany metodą
W zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca może na podstawie art. 38eb updop, odliczyć od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18 updop, kwotę stanowiącą 50% kosztów poniesionych w roku 2022 na nabycia Maszyn i Urządzeń peryferyjnych.