Poniesione przez Spółkę wydatki na rzecz kontrahentów, np. koszty zakupu prezentów, gadżetów, okolicznościowych upominków, koszty spotkań biznesowych, w tym opłacenie usług gastronomicznych, cateringowych, zakup napojów i żywności itp., pozostają w bezpośrednim związku z działalnością gospodarczą Spółki bowiem ww. koszty ponoszone są w celu wykreowania pozytywnej opinii Spółki, budowania wizerunku
CIT - w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na prezenty przekazywane kontrahentom.
Opodatkowanie przekazywanych nieodpłatnie słodyczy, kaw, herbat, napojów, kalendarzy i alkoholu w formie koszy prezentowych o łącznej wartości 80 zł lub 150 zł
Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków udokumentowanych fakturą VAT dotyczących nabywanych przez Podmioty Trzecie towarów, prezentów o małej wartości.
Uznanie sprzedaży towaru podstawowego oraz dołączonego do niego gratisu za dwie odrębne transakcje.
Dla każdego przedsiębiorcy, który dba o swój pozytywny wizerunek, ponoszenie wydatków służących utrzymywaniu dobrych relacji z kontrahentami jest koniecznością. Konkurencja pomiędzy podmiotami gospodarczymi jest tak duża, że wydatki o tym charakterze stanowią obecnie standard w obsłudze klienta. Przekazywanie prezentów kontrahentom ma spowodować pozytywne postrzeganie przedsiębiorcy przez podmioty
Przekazanie prezentów świątecznych pracownikom i zleceniobiorcom może odbywać się zarówno ze środków zfśs, jak i obrotowych. Bez względu na źródło finansowania tych świadczeń płatnik powinien ustalić, czy odbiorca świadczenia uzyskał przychód, a jeśli tak, to w jakiej wysokości, oraz czy przekazane świadczenie jest zwolnione z podatku dochodowego i ze składek ZUS.
Czy koszty udokumentowane fakturami otrzymanymi od Organizatora w związku ze świadczeniem przez Organizatora usług promocyjno - marketingowych stanowią koszty uzyskania przychodu, które jako koszty pośrednie powinny być rozpoznane w momencie ich poniesienia?
Czy koszty udokumentowane fakturami otrzymanymi od Organizatora w związku ze świadczeniem przez Organizatora usług promocyjno - marketingowych stanowią koszty uzyskania przychodu, które jako koszty pośrednie powinny być rozpoznane w momencie ich poniesienia?
nieodpłatne przekazanie w ramach akcji promocyjnej napojów (usługa gastronomiczna) oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług wykorzystywanych do wytworzenia napojów przekazywanych nieodpłatnie
Jak Zainteresowany ma potraktować taką promocję w świetle przepisów podatku VAT?