Sprzedaż przepracowanego oleju silnikowego, objętego wykazem wyrobów akcyzowych, na rzecz firmy zajmującej się utylizacją oleju, stanowi dostawę towarów opodatkowanych, co wyklucza możliwość korzystania ze zwolnienia podmiotowego VAT zgodnie z art. 113 ust. 13 pkt 1 lit. b ustawy o VAT.
Drenowanie wody poprocesowej z olejów pirolitycznych w składzie podatkowym nie stanowi ubytku wyrobu akcyzowego w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 20 lit. a i d ustawy o podatku akcyzowym, nie powodując powstania obowiązku akcyzowego. Natomiast ewidencja wyrobów akcyzowych powinna uwzględniać jedynie oleje po całkowitym usunięciu wody poprocesowej.
Procedura zawieszenia poboru akcyzy, o której mowa w art. 40 ust. 6 ustawy o podatku akcyzowym, znajduje zastosowanie do olejów bazowych CN 2710 19 99 w dostawie wewnątrzwspólnotowej, o ile spełniono warunki z art. 41 ust. 4 pkt 3, tj. złożenia zabezpieczenia akcyzowego i dołączenia dokumentów handlowych.
Zwolnienie od akcyzy na podstawie art. 32 ust. 1 pkt 5 oraz ust. 4 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym obejmuje wyroby akcyzowe używane do napędu stacjonarnych urządzeń w procesie łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej oraz w produkcji energii elektrycznej, pod warunkiem spełnienia określonych ustawowo wymogów związanych z dostarczaniem i użyciem tych wyrobów.
Zużycie pozostałości destylacyjnej alkilatu o kodzie CN 2710 19 29 do wytworzenia pary wodnej w składzie podatkowym dla potrzeb produkcji paliw lotniczych stanowi zużycie do produkcji innego wyrobu akcyzowego, nie powodując powstania zobowiązania podatkowego.
Brak zachowania prawa do zwolnienia od podatku VAT zgodnie z art. 113 ust. 1 ustawy z uwagi na sprzedaż oleju przepracowanego.
Zwolnienie z opodatkowania podatkiem akcyzowym lub możliwość zastosowania stawki 0 zł z tytułu zużycia oleju.
Brak obowiązku produkcji kannabidiolu (CBD) w składzie podatkowym oraz zwolnienie od akcyzy alkoholu etylowego wykorzystywanego w procesach produkcyjnych, używanego do procesów produkcyjnych, w których produkt końcowy nie zawiera alkoholu
Biorąc zatem pod uwagę okoliczności wskazane we wniosku, zgodnie z którymi wyrób ten jest paliwem silnikowym - olejem napędowym klasyfikowanym do kodu CN 2710 19 43 oraz będzie spełniał kryteria, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw, zdaniem Organu wyrób będzie opodatkowany, stosownie do art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku akcyzowym, stawką
Brak uprawnienia do skorzystania ze zwolnienia z podatku akcyzowego od zużycia energii elektrycznej na podstawie § 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień w sytuacji użytkowania wielu generatorów, które zasilane są gazem ziemnym, olejem opałowym lub olejem napędowym oraz jednocześnie generatorów wykorzystujących energię promieniowania słonecznego. Nawet w przypadku nieprzekroczenia 1 MW łącznej mocy wykorzystywanych
Podleganie opodatkowaniu podatkiem akcyzowym w zakresie odsprzedaży zużytego oleju kuchennego będącego odpadem w momencie zakupu.
Dotyczący obowiązku aktualizacji danych w CRPA oraz przemieszczania olei fuzlowych o kodzie CN 3824 99 96 ze składu podatkowego do magazynu Spółki na podstawie e-DD.
Możliwość zwolnienia od akcyzy oleju smarowego, nabywanego na terytorium kraju lub w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego, i zużywanego jako środek smarny do silników w procesie produkcji energii elektrycznej
Możliwość sprzedaży olejów opałowych z obniżoną stawką akcyzy z zastosowaniem uproszczenia przewidzianego w art. 89 ust. 5f ustawy o podatku akcyzowym
Brak obowiązku zapłaty akcyzy w przypadku zużyć technologicznych wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru na terenie składu podatkowego do podgrzewania instalacji do produkcji innych wyrobów akcyzowych oraz ujęcie zużycia technologicznego wyrobów akcyzowych w ewidencji składu podatkowego.
Brak możliwości wyłączenia od opodatkowania akcyzą lekkiego oleju opałowego, który utracił swoje właściwości fizyko-chemiczne, w przypadku jego przekazania lub sprzedaży do utylizacji
Powstawanie oleju jako produktu ubocznego w procesie przetwarzania odpadów będzie wyłączone od opodatkowania akcyzą; brak możliwości deklarowania przychodów ze sprzedaży niewielkiej ilości wyrobów energetycznych stanowiących produkt uboczny w procesie destylacji odpadów, w przypadku rozpoczęcia działalności w tym zakresie
Stawki podatku dla dostawy surowego oleju sojowego, który może być przeznaczony do spożycia przez ludzi i jego dostawy na rzecz rolników ryczałtowych.
Uznanie wyrobów klasyfikowanych do kodu CN 2710 19 91, 3403 19 80, 3403 99 00 za wyroby akcyzowe, możliwość zastosowania wobec tych wyrobów zwolnienia z opodatkowania akcyzą oraz obowiązek spełnienia dodatkowych warunków, uprawniających do skorzystania ze zwolnienia od dnia 1 listopada 2019 r.
Obowiązki deklaracyjne
Poprawność wypełniania obowiązków deklaracyjnych
wytwarzanie wyrobów energetycznych olejów smarowych z wykorzystaniem jako surowców olejów odpadowych, a więc wyrobów akcyzowych, należących do grupy wyrobów energetycznych, należy uznać za produkcję, w rozumieniu art. 87 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, -produkcja wyrobów energetycznych opodatkowanych stawką inną niż 0 zł, z wykorzystaniem olejów odpadowych musi odbywać się w składzie podatkowym
obowiązek złożenia zgłoszenie rejestracyjnego w związku z wewnątrzwspólnotowym nabyciem olejów o kodzie CN 3403, - spełnianie wymogów określonych w art. 21 ust. 1 i ust. 2 oraz w art. 78 ust. 1 i ust. 3 ustawy w związku z przedmiotowym nabyciem,