Odbiór faktury przez finalnego nabywcę węglowego za pomocą KSeF, zgodnie z art. 31a ust. 3i ustawy o podatku akcyzowym, spełnia wymóg złożenia oświadczenia niezbędnego do zwolnienia z akcyzy na wyroby węglowe.
Stosowanie zerowej stawki akcyzy na benzynę ekstrakcyjną oraz zwolnienie od akcyzy preparatów smarowych wymaga dokumentowania przesunięć wewnątrzzakładowych za pomocą e-DD, nawet gdy przemieszczenie odbywa się w obrębie jednego zakładu i pod tym samym adresem.
Nabycie wewnątrzwspólnotowe alkoholu etylowego całkowicie skażonego środkami dopuszczonymi na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 nie wiąże się z obowiązkiem składania deklaracji akcyzowych ani zabezpieczenia akcyzowego, zgodnie z art. 21 ust. 3 pkt 5 i art. 46pg ustawy o podatku akcyzowym, co implikuje zwolnienie z wymogów proceduralnych w ramach systemu EMCS.
Do zastosowania stawki 0% VAT w odniesieniu do wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów konieczne jest posiadanie spełnionej dokumentacji, która jednoznacznie potwierdza wywóz i dostawę towarów do nabywcy w innym państwie członkowskim UE, zgodnie z art. 42 ustawy o VAT.
Przesłankowym dla stosowania zwolnienia od akcyzy na zasadzie § 9 ust. 1 pkt 3 jest spełnienie całości warunków wskazanych w art. 32 ustawy o podatku akcyzowym, w tym dotyczących prawidłowego przemieszczenia i odbioru alkoholu, co niedopełnione uniemożliwia zastosowanie takowego zwolnienia.
Dotyczy ustalenia, czy można amortyzować środek trwały częściowo odebrany do użytkowania i czy można odsetki od konkretnego zadania w tym przypadku księgować jako koszty uzyskania przychodu uzyskanego od lokatora.
W świetle opisanego stanu faktycznego Spółka występuje w charakterze nie tylko podmiotu pośredniczącego, ale i podmiotu odbierającego i powinna być tym samym zarejestrowana jako podmiot odbierający i wskazywana jako podmiot odbierający w dokumencie e-DD.
Odbiór wyrobów akcyzowych przemieszczonych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.
W zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych nabycia lokalu mieszkalnego.
brak zastosowania art. 108 ust. 1 ustawy o VAT oraz anulowanie faktur.
w zakresie uznania kosztów prowizji i premii dla Agentów za pozyskanie Odbiorców jako kosztów pośrednich w rozumieniu art. 15 ust. 4d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz momentu ujęcia w kosztach uzyskania przychodów prowizji i premii za pozyskanie Odbiorców
w zakresie rozliczenia nadwyżek w sytuacji, gdy alkohol etylowy został wydany w ostatnich dniach danego kwartału, natomiast raport odbioru wyrobów akcyzowych został sporządzony w kwartale następującym po nim
Uznania kosztów prowizji i premii dla Agentów za pozyskanie Odbiorców jako kosztów pośrednich w rozumieniu art. 15 ust. 4d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych uznaje się za prawidłowe
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania potwierdzenia odbioru faktury korygującej wysłanej na adres podmiotu wskazanego przez nabywcę w umowie za wypełniające przesłanki określone w art. 29 ust. 4a ustawy o podatku od towarów i usług.
Obowiązków informacyjnych wynikających z przepisu art. 42c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. obowiązku sporządzenia informacji IFT-3/IFT-3R dla podmiotów, o których mowa w art. 42c ust. 4 ww. ustawy