W ramach konsorcjum prowadzącego wspólne przedsięwzięcie gospodarze uznaje się, że przychody i koszty uczestników są zdefiniowane proporcjonalnie do ich udziału w zyskach wynikających z umowy. Każdy z konsorcjantów rozpoznaje przychody i koszty podatkowe zgodnie z regułą art. 8 ustawy o PIT, niezależnie od faktycznej dystrybucji środków pieniężnych.
Otrzymywane środki z dotacji ARiMR przez członka konsorcjum stanowią przychód z innych źródeł w rozumieniu art. 20 ust. 1 ustawy o PIT, lecz korzystają ze zwolnienia podatkowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 129 i 137 tej ustawy.
Środki przekazywane liderowi konsorcjum przez pozostałych konsorcjantów, pochodzące z dotacji ARiMR, nie stanowią jego przychodu podatkowego podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, ponieważ nie przynoszą trwałego przysporzenia majątkowego i są powierzonym funduszem do realizacji wspólnych celów konsorcjum.
Podatek od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku naliczonego od wydatków związanych z projektem przez rolnika ryczałtowego.
Otrzymanie dofinansowania z NCBiR na realizację zadania przez powołane do tego Konsorcjum.
Czy w przypadku sprzedaży lub odpłatnego udostępnienia nieruchomości związanych z Konsorcjum Wnioskodawca rozpozna przychody i koszty wyłącznie w wysokości ustalonego w umowie Konsorcjum przypadającego na Wnioskodawcę udziału w przychodach i kosztach? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 1) - Czy Wnioskodawca rozpozna w kosztach uzyskania przychodu odpisy amortyzacyjne dokonywane od zrealizowanej w ramach
Opodatkowanie i zwolnienie z opodatkowania czynności wykonywanych przez multiagenta, niepodleganie opodatkowaniu rozliczeń w ramach Konsorcjum oraz opodatkowanie czynności wykonywanych przez Lidera konsorcjum, za które otrzymuje wynagrodzenia za pełnienie tej funkcji.
Sposób rozpoznania przychodów i kosztów w związku z realizacją umowy konsorcjum.
dokumentowanie rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i liderem Konsorcjum)
Dokumentowanie rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i liderem Konsorcjum)
dokumentowania rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i liderem Konsorcjum)
Możliwość dokumentowania rozliczeń dokonywanych z Bankiem, jako liderem Konsorcjum, za pomocą dokumentów księgowych innych niż faktury.
dokumentowania rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i liderem Konsorcjum)
dokumentowania rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i liderem Konsorcjum)
Możliwość dokumentowania rozliczeń dokonywanych z Bankiem, jako liderem Konsorcjum, za pomocą dokumentów księgowych innych niż faktury.
Możliwość dokumentowania rozliczeń dokonywanych z Bankiem, jako liderem Konsorcjum, za pomocą dokumentów księgowych innych niż faktury.
dokumentowania rozliczeń finansowych w ramach Konsorcjum pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem Konsorcjum) a Bankiem (Liderem Konsorcjum)
dokumentowania rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i liderem Konsorcjum)
dokumentowania rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i liderem Konsorcjum)
Możliwość dokumentowania rozliczeń dokonywanych z Bankiem, jako liderem Konsorcjum, za pomocą dokumentów księgowych innych niż faktury.
dokumentowanie rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i liderem Konsorcjum)
Możliwość dokumentowania rozliczeń dokonywanych z Bankiem, jako liderem Konsorcjum, za pomocą dokumentów księgowych innych niż faktury.
dokumentowanie rozliczeń finansowych pomiędzy Wnioskodawcą (Partnerem) i Bankiem (konsorcjantem i liderem Konsorcjum)
Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia dla usług świadczonych w ramach konsorcjum.