Wniesienie aportem infrastruktury wodociągowej do spółki przez Gminę nie stanowi zbycia przedsiębiorstwa ani zorganizowanej części przedsiębiorstwa, podlega zatem opodatkowaniu VAT. Gminie przysługuje pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego od związanych z infrastrukturą wydatków.
Wniesienie aportem infrastruktury kanalizacyjnej do spółki stanowi dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu VAT. Nie kwalifikuje się jako zbycie przedsiębiorstwa ani jego zorganizowanej części, a gmina ma prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego. Transakcja nie korzysta ze zwolnienia z VAT.
Sposób rozliczenia aportu nakładów na inwestycję w zakresie infrastruktury kanalizacyjnej w zakresie podatku od towarów i usług.
Brak możliwości uznania Inwestycji (mającej na celu rozbudowę i modernizację Magazynu) za długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej i tym samym jest brak możliwości zastosowania wyłączenia z wyliczania nadwyżki kosztów finansowania dłużnego spełniających warunki wskazane w art. 15c ust. 8 ustawy o CIT.
Wyłączenie z opodatkowania VAT na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy, wniesienia aportem Inwestycji do Spółki, uznanie aportu Inwestycji do Spółki za czynność podlegającą opodatkowaniu VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z opodatkowania VAT, określenie podstawy opodatkowania VAT dla czynności wniesienia aportem Inwestycji do Spółki, prawo do dokonania jednorazowej korekty zwiększającej polegającej na odliczeniu
Opodatkowanie i sposób rozliczenia aportu nakładów na inwestycję w zakresie infrastruktury wodociągowej.
Sposób rozliczenia aportu infrastruktury, która powstanie w ramach Inwestycji.
Obowiązki podatkowe związane z transakcją wniesienia aportem Inwestycji do Spółki.
Podatkowe skutki wniesienia aportu przez Gminę do spółki (art. 6 pkt 1, podleganie opodatkowaniu, podstawa opodatkowania, pełne prawo do odliczenia).
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług czynności wniesienia przez Gminę aportem do Spółki majątku powstałego w ramach Inwestycji oraz II etapu Inwestycji oraz prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT naliczonego od wydatków poniesionych na realizację Inwestycji oraz II etapu Inwestycji.
Wyłączenie z opodatkowania czynności wniesienia przez Gminę do Spółki wkładu niepieniężnego w postaci oczyszczalni ścieków.
wyłączenie z opodatkowania VAT na podstawie art. 6 ust. 1 ustawy o VAT transakcji wniesienia aportem Inwestycji do Spółki, opodatkowanie podstawową stawką podatku VAT aportu Inwestycji do Spółki, określenie podstawy opodatkowania czynności wniesienia aportem Inwestycji do Spółki, prawo do korekty podatku naliczonego i sposobu dokonania korekty
wyłączenie z opodatkowania VAT na podstawie art. 6 ust. 1 ustawy o VAT transakcji wniesienie aportem do Spółki Działek oraz Infrastruktury powstałej w ramach Inwestycji, opodatkowanie stawką podstawową aportu Sieci wodociągowych, opodatkowanie stawką podstawową aportu Działek z Budynkiem i Ujęciem wody oraz znajdującej się na nich Infrastruktury towarzyszącej, opodatkowanie stawką podstawową aportu
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu aportu przez Miasto infrastruktury oświetleniowej.
Pytanie Podatnika dotyczy momentu zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z partycypacją w kosztach inwestycji stanowiącej własność S.A. "N" w związku z umową z dnia 9 stycznie 2004 roku o budowę infrastruktury i jej finansowanie. W przypadku, gdyby Naczelnik Urzędu Skarbowego nie podzielił przedstawionego we wniosku stanowiska, Spółka prosi o wyjaśnienie, czy przedmiotowe wydatki
1) Czy Powiat, jako jednostka samorządu terytorialnego, jest podatnikiem podatku od towarów i usług, któremu przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony z tytułu uzyskania środków finansowych z funduszu Unii Europejskiej i funduszu krajowego w ramach programu SAPARD?2) Czy w razie uznania, że Powiat nie jest podatnikiem podatku VAT, któremu przysługuje prawo do obniżenia