Przekazanie składników MOSiR do nowoutworzonej spółki z o.o. poprzez przekształcenie jednostki budżetowej, w ramach wyłączeń określonych w art. 6 pkt 1 ustawy o VAT, stanowi transakcję zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa i jest wyłączone z opodatkowania VAT.
Wniesienie aportem domków, nie stanowiących zorganizowanej części przedsiębiorstwa, do nowo powstałej spółki z o.o. stanowi odpłatną dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT.
Aport wyodrębnionej części przedsiębiorstwa (Pionu L) do innego podmiotu, będący zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, stanowi transakcję wyłączoną spod opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art. 6 pkt 1 Ustawy VAT, jako że spełnia przesłanki określone w art. 2 pkt 27e tej ustawy.
Sprzedaż akcji przez Wnioskodawcę na rzecz spółki C nie stanowi działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, a więc nie wymaga działania w charakterze podatnika VAT, o ile towarzyszy jej jedynie wykonywanie praw właścicielskich bez zarządzania podlegającego opodatkowaniu.
Dotacja z WFOŚiGW uzyskana na realizację zadania usuwania azbestu z nieruchomości gminnych nie stanowi elementu podstawy opodatkowania VAT z uwagi na jej charakter kosztowy oraz brak odpłatnego świadczenia usług. Gmina nie ma również prawa do odliczenia VAT naliczonego związanego z tym zadaniem.
Korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia Nieruchomości niezabudowanej dla celów podatku VAT, należy dokonać z uwzględnieniem daty wprowadzenia Nieruchomości do ewidencji środków trwałych po zatwierdzeniu podziału w 2021 roku (wtedy bowiem Nieruchomość została u Państwa oddana do użytkowania, o którym mowa w art. 91 ustawy) i za pozostały przysługujący Państwu okres korekty.
W konsekwencji uznania opisanego zespołu składników materialnych i niematerialnych składających się na Dział za zorganizowaną część przedsiębiorstwa, planowana transakcja wniesienia aportem ww. zespołu składników do nowoutworzonej Spółki z o.o., która będzie kontynuowała dotychczasową Państwa działalność realizowaną z wykorzystywaniem tego zespołu składników, będzie stanowić czynność niepodlegającą
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z działalnością wodociągową (proporcja).
Uznanie, że będący przedmiotem Aportu majątek stanowiący X wnoszony do Spółki Zależnej będzie stanowić zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o VAT, a tym samym transakcja Aportu będzie czynnością niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy o VAT oraz nie powstanie zobowiązanie w podatku VAT z tego tytułu.
Uznanie, że będące przedmiotem Aportu składniki majątku składające się na Y i Z wnoszone do Spółki Zależnej będą stanowić zorganizowane części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o VAT, a tym samym transakcja Aportu będzie czynnością niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy o VAT oraz nie powstanie zobowiązanie w podatku VAT z tego tytułu
Uznanie wniesienia aportem nakładów inwestycyjnych (powstałych w związku z realizacją inwestycji) do Spółki za czynność podlegającą opodatkowaniu VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z opodatkowania tym podatkiem. Prawo Gminy do pełnego odliczenia wartości VAT naliczonego wynikającego z sumy wartości dokumentowanych fakturami na opisane we wniosku inwestycje.
Brak opodatkowania podatkiem VAT aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
Nieopodatkowanie podatkiem VAT udostępniania autobusów na podstawie umowy użyczenia oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Brak opodatkowania podatkiem VAT dofinansowania otrzymanego na realizację zadania. Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją ww. zadania.
Gmina nie będzie miała obowiązku odprowadzić podatku należnego od dotacji przyznanej na realizację przedsięwzięcia. Gmina nie będzie miała prawnej możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od kosztów przedsięwzięcia.
Uznanie zespołu składników materialnych i niematerialnych za zorganizowaną część przedsiębiorstwa.
Brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług czynności usuwania azbestu na rzecz mieszkańców gminy oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją zadania dotyczącego usuwania azbestu.
Uznanie, że wnoszony aportem zespół składników materialnych i niematerialnych w postaci ZCP 1 stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa i w konsekwencji transakcja ta podlega wyłączeniu z opodatkowania podatkiem VAT oraz uznanie, że wnoszony aportem zespół składników materialnych i niematerialnych w postaci ZCP 2 stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa i w konsekwencji transakcja ta podlega
Wydanie interpretacji indywidualnej, która dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie uznania Działu za zorganizowaną część przedsiębiorstwa i w konsekwencji uznania aportu Działu za czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.
Uznanie przedmiotu aportu za zorganizowaną część przedsiębiorstwa i w konsekwencji wyłączenie aportu z opodatkowania podatkiem VAT.
Uznanie składników materialnych i niematerialnych za zorganizowaną część przedsiębiorstwa, a w konsekwencji wyłączenia czynności Aportu tych składników z opodatkowania podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy.
Brak możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pn. „(…)”.
Brak opodatkowania wniesienia w formie aportu udziałów w znaku towarowym.
Przedmiot aportu stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy, tym samym planowany aport będzie stanowił czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT stosownie do art. 6 pkt 1 ustawy.