Sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odsetek od pożyczek/kredytów wykorzystanych m.in. na sfinansowanie wytworzenia środków trwałych
1. Czy wartość niezamortyzowanej na dzień 31 grudnia 2023 r. części środków trwałych opisanych w stanie faktycznym, która uległa likwidacji w rezultacie przebudowy, może zostać jednorazowo rozpoznana jako koszt uzyskania przychodów w miesiącu likwidacji? 2. Czy nowe części placów (…) które powstały, w rezultacie przebudowy placów (…) powinny stanowić odrębne środki trwałe podlegające amortyzacji?
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na systemy/koszty budowy proporcjonalnie do użytkowania nieruchomości w ramach działalności gospodarczej.
Czy wydatki poniesione przez Wnioskodawcę na roboty budowlane oraz opinie i ekspertyzy można bezpośrednio zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów jednorazowo w dacie ich poniesienia, czy też należy rozliczyć je w czasie jako ulepszenie budynku wykończalni tkanin będącego środkiem trwałym u Wnioskodawcy? Czy wydatki poniesione na opinie i ekspertyzy można bezpośrednio zaliczyć do kosztów uzyskania
1. Czy wydatki ponoszone przez Spółkę w ramach płatności częściowych, na zakup lub wytworzenie środków trwałych, spełniające warunki określone w Rozporządzeniu, będą stanowić wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia podatkowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT w momencie ich faktycznej zapłaty, tj. zgodnie z metodą kasową? 2. Czy wydatki ponoszone przez
Ustalenie wartości początkowej Środków Trwałych oraz momentu ich zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów
W zakresie ustalenia, czy: - za dzień poniesienia kosztu uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Wnioskodawca ma prawo uznać/uznawać dzień, w którym dana część zamienna (materiał) została/zostanie wykorzystana w celu ich wymiany, tzn. zostanie pobrana z magazynu Spółki na podstawie dokumentu wewnętrznego, - w odniesieniu do części zamiennych (materiałów
Odpłatne udostępnienie przez Gminę Inwestycji stanowi/będzie stanowiło czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, tj. odpłatne świadczenie usług, Gmina ma/będzie miała prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT, Gmina może/będzie mogła dokonać odliczenia podatku naliczonego na bieżąco, a więc jeszcze przed dniem oddania Inwestycji do użytkowania, do rozliczenia podatku naliczonego nie mają
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją zadania pn. () oraz prawa do dokonania korekty jednorazowej na podstawie art. 91 ust. 8 ustawy.
Sposoby ustalenia wartości początkowej środka trwałego w oparciu o art. 22g ust. 8 i ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowią wyjątek od obowiązujących zasad ustalania tejże wartości według zasad określonych w art. 22g ust. 1 pkt 1 i 2 ww. ustawy, zatem należy gromadzić faktury oraz inne dokumenty potwierdzające wysokość poniesionych wydatków związanych z prowadzoną inwestycją
Zaliczenie wydatków, tj. należności z tytułu trwałego wyłączenia z produkcji gruntów leśnych, opłaty rocznej z tytułu trwałego użytkowania na cele nieleśne gruntów wyłączonych z produkcji, która ma być uiszczana przez okres dziesięciu kolejnych lat liczonych od momentu wyłączenia, opłaty rocznej z tytułu czasowego użytkowania na cele nieleśne gruntów wyłączonych z produkcji, która ma być uiszczana
Dotyczy ustalenia, czy dla potrzeb rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych, Spółka powinna zaliczać koszty ponoszone na wymienione zadania do kosztów wytworzenia środków trwałych i zaliczać je do kosztów uzyskania przychodów poprzez odpisy amortyzacyjne, czy zaliczać je wprost do kosztów uzyskania przychodów.
w zakresie ustalenia, czy koszty wytworzenia Bloku powinny zwiększać wartość początkową wytworzonych środków trwałych w trakcie realizacji inwestycji: - ponoszone przez Wykonawcę - uwzględnione w cenie Kontraktu, - ponoszone przez Spółkę - nie uwzględnione w cenie Kontraktu.
Czy można ustalić samodzielnie okres amortyzacji na 10 lat, jako że jest to budynek używany?
Czy można ustalić samodzielnie okres amortyzacji na 10 lat, jako że jest to budynek używany?
Czy wskazane wydatki w punkcie 1 i 2 zwiększą wartości początkowe środków trwałych wytworzonych w ramach realizowanego projektu (zostaną zaliczone do kosztów podatkowych poprzez odpisy amortyzacyjne), czy należy je jako koszty pośrednie, związane z funkcjonowaniem Spółki zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w momencie ich poniesienia?
W którym momencie Wnioskodawca ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zakup ww. składników niskocennych, wskazanych powyżej w punktach a-c?
Czy różnice kursowe od własnych środków pieniężnych, związane z ich rozchodem, wpływać będą na wartość początkową środka trwałego?
1)Czy Wnioskodawca może ująć w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, zgodnie z treścią art. 22a i art. 22h ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym rozpocząć amortyzację tego środka trwałego? 2)Czy prawidłowym jest ustalenie przez Wnioskodawcę wartości początkowej budynku przy zastosowaniu współczynnika powierzchni oddanej do użytkowania w stosunku do
Czy na podstawie wyceny rzeczoznawcy Wnioskodawca będzie mógł wprowadzić nieruchomość do ewidencji środków trwałych, a następnie dokonać odpisów amortyzacyjnych i zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów?
Czy na podstawie wyceny dokonanej przez biegłego rzeczoznawcę Wnioskodawczyni mogła wprowadzić nieruchomość do ewidencji środków trwałych w wycenionej wartości zachowując proporcję części powierzchni użytkowej, na którą uzyskała pozwolenie na użytkowanie, do całkowitej powierzchni użytkowej budynku, i czy odpisy amortyzacyjne dokonywane od tak ustalonej wartości początkowej są prawidłowo zaliczane
1) Czy Spółka będzie uprawniona do (i) zaliczenia do wartości początkowej środków trwałych wytworzonych w ramach Projektu, równowartości kwoty netto niezafakturowanej Wierzytelności Konsorcjum względem Spółki, uregulowanej przez Spółkę w drodze kompensaty kwot brutto zapłaconych przez Spółkę Roszczeń Podwykonawców, na podstawie posiadanych przez Spółkę dokumentów (tj. Protokołu, dokumentów potwierdzających
Czy prawidłowo zakwalifikowano do wydatków inwestycyjnych wynagrodzenia: wypłacane w postaci dodatków specjalnych lub zwiększonej premii osobom zatrudnionym w uczelni na etat oraz całość wypłaconego wynagrodzenia obejmującego wynagrodzenie za czas przepracowany i nieprzepracowany zatrudnionych wyłącznie do realizacji tego projektu?