Przekazanie energii elektrycznej do sieci w ramach systemu net-billingu jest odpłatną dostawą towarów podlegającą VAT. Gmina, prowadząc usługi odprowadzania ścieków na rzecz odbiorców zewnętrznych, działa jako podatnik i jej czynności są objęte VAT. Gmina może stosować indywidualny sposób określenia proporcji dla odliczenia VAT, jeśli obiektywnie odzwierciedla on specyfikę działalności i nabyć.
Wpłaty mieszkańców na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT, gdyż działania Gminy, nie mające na celu stałego dochodu i wspierane środkami publicznymi, nie stanowią działalności gospodarczej. Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia VAT od zakupów związanych z realizacją tego projektu.
Gmina ma prawo do odliczenia VAT od wydatków na infrastrukturę wodno-kanalizacyjną, stosując proporcję opartą na zużyciu m3, co obiektywnie odzwierciedla wykorzystanie infrastruktury do czynności opodatkowanych, a nie generalny prewspółczynnik z rozporządzenia.
Prawo do odliczenia 100% podatku VAT przez Gminę w związku z realizacją projektu związanego z budową sieci kanalizacji sanitarnej.
Prawo do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących wydatki na infrastrukturę kanalizacyjną przy zastosowaniu klucza odliczenia.
Prawo do częściowego odliczenia podatku od wydatków poniesionych na realizację Inwestycji dot. OZE.
Opodatkowanie podatkiem VAT odpłatnych usług w zakresie odbioru i oczyszczania ścieków od Odbiorców zewnętrznych i prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych.
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego dokumentujące wydatki inwestycyjne z zastosowaniem klucza odliczenia wyliczonego według udziału liczby metrów sześciennych.
Ustalenia, czy wymienione w przedstawionym stanie faktycznym wydatki (czynsz dzierżawny, opłaty za służebności, koszty notarialne i sądowe związane z zawartymi umowami, odsetki od pożyczek oraz faktury dotyczące rozwoju projektu), ponoszone do momentu oddania Farmy do użytkowania, powiększają wartość początkową środka trwałego, od której Spółka będzie miała prawo dokonywać odpisów amortyzacyjnych stanowiących
Prawo do odliczenia podatku w związku z poniesionymi wydatkami inwestycyjnymi.
Czy w przedstawionym stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym odsetki od Pożyczki zaciągniętej w celu refinansowania Wydatków inwestycyjnych, naliczone lub zapłacone przed oddaniem do używania środków trwałych zwiększają wartość początkową środka trwałego, od której dokonywane są odpisy amortyzacyjne stanowiące koszty uzyskania przychodów Spółki?
Prawo do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadania pn. „(…)”: część I zadania: „(…)”, część II zadania: „(…)”.
Opodatkowanie usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych i wewnętrznych oraz prawo do odliczenia części podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych w oparciu o prewspółczynnik metrażowy.
Prawo do odliczenia części podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z infrastrukturą, obliczonej według wskazanej metody.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z infrastrukturą, za pomocą rzeczywistego prewspółczynnika.
Brak prawa do odzyskania podatku w związku z realizacją zadania inwestycyjnego.
Opodatkowanie odpłatnych usług odprowadzania ścieków świadczonych na rzecz Odbiorców zewnętrznych. Brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania Infrastruktury w celu odbioru ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych. Prawo do odliczenia części podatku naliczonego z faktur dokumentujących Wydatki inwestycyjne związane z Infrastrukturą, obliczonej według udziału procentowego, w
Uznania odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków świadczonych na rzecz Odbiorców zewnętrznych za czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystające ze zwolnienia od podatku. Braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania Infrastruktury w celu dostaw wody/odbioru ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych. Prawa do odliczenia części podatku naliczonego
W zakresie ustalenia, czy przy kalkulacji wysokości zwolnienia od podatku dochodowego, o którym mowa w przepisie art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, Wnioskodawca będzie uprawniony do zaliczenia do kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem na nowe inwestycje, zgodnie z § 8 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia, kosztu żurawia będącego środkiem trwałym.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących dotyczących infrastruktury wodciągowej i kanalizacyjnej.
prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych w związku z realizacją I i II etapu modernizacji targowiska, podatku naliczonego wykazanego w fakturach dokumentujących zakupy dokonane na utrzymanie targowiska, prawa do odliczenia podatku naliczonego wykazanego w fakturach dotyczących bieżących kosztów utrzymania świetlic oraz kosztów remontów i modernizacji budynku świetlicy
w zakresie ustalenia, czy: - w związku z faktem, że część kosztów prac adaptacyjnych i wykończeniowych, składających się na wartość początkową środka trwałego w postaci budynku (poniesionych pierwotnie w całości przez Spółkę i zapłaconych na rzecz GW) jest pokrywana (zwracana Spółce) przez Najemcę, Wnioskodawca powinien wyłączyć z kosztów uzyskania przychodów część odpisów amortyzacyjnych naliczonych
w zakresie ustalenia: - czy w stosunku do wydatków inwestycyjnych poniesionych przez Wnioskodawcę zgodnie z zasadą kasową (tj. w momencie faktycznej zapłaty), przed dniem zmiany statusu Spółki z przedsiębiorcy średniego na przedsiębiorcę dużego, dla obliczania dostępnego Spółce limitu pomocy publicznej należy stosować 60% wskaźnik maksymalnej intensywności regionalnej pomocy inwestycyjnej, - czy w