Przychody z działalności w modelu SaaS oraz usługi pośrednictwa nie mieszczą się w kategoriach przychodów wykluczających z opodatkowania estońskim CIT, ani wśród podmiotów wyłączonych na podstawie art. 28k ust. 1 ustawy o CIT.
Usługi pośrednictwa świadczone przez niemiecką spółkę na rzecz niemieckich klientów w zakresie zawierania umów o świadczenie usług opieki pielęgnacyjnej uznaje się za realizowane na terytorium Polski oraz niepodlegające zwolnieniu z podatku VAT, jako usługi odrębne od usług opieki, pozbawione "ścisłego związku" niezbędnego do zastosowania zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 23 ustawy VAT.
Usługi zakupów paliwa lotniczego, zakwaterowania i transportu do/z hotelu opodatkowane są zgodnie z miejscem świadczenia. Usługi lotniskowe i obsługi naziemnej podlegają opodatkowaniu w miejscu siedziby zamawiającego zgodnie z art. 28b ust. 1 ustawy, a nie jako usługi związane z nieruchomościami.
Usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego mogą korzystać ze zwolnienia z VAT, jeśli składane są z czynności bezpośrednio związanych z zawieraniem i obsługą ubezpieczeń. Czynności administracyjne i typu back-office nie spełniają przesłanek zwolnienia, jeśli nie obejmują bezpośrednio ubezpieczonego. Rozdzielenie czynności administracyjnych od usług pośrednictwa jest niezbędne dla określenia właściwego zakresu
Określenie miejsca świadczenia usług pośrednictwa i ich udokumentowania.
Możliwość opodatkowania stawką zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych usług sklasyfikowanych wg PKWiU 74.90.12.
Możliwość opodatkowania przychodów w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych oraz określenie stawki ryczałtu dla usług pośrednictwa w interesach - PKWiU 74.90.12.0.
Czy Spółka ma obowiązek pobrania podatku u źródła od kwot przekazywanych na rzecz Producenta i Dystrybutora na podstawie umów pośrednictwa i umów licencyjnych oraz czy będzie zobowiązana do realizacji innych obowiązków określonych w art. 26 ustawy o CIT, w tym w szczególności do uzyskania certyfikatu rezydencji podatkowej nierezydenta oraz przesłania informacji, o których mowa w art. 26 ust. 3 pkt
Zwolnienie od podatku VAT wykonywanych przez Wnioskodawcę usług polegających na usłudze pośrednictwa finansowego w zakresie zarządzania zwrotami prowizji od kredytów lub pożyczek pieniężnych na rzecz Klienta.
Określenie miejsca świadczenia nabywanych Usług Pośrednictwa i Usług Opiekuńczych oraz rozpoznania importu usług w związku z nabywaniem Usług Pośrednictwa i Usług Opiekuńczych i zastosowanie zwolnienia od podatku VAT do nabywanych Usług Opiekuńczych.
Określenie miejsca świadczenia wykonywanych przez Spółkę usług pośrednictwa.
Brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług wykonywanych przez Pana usług pośrednictwa na rzecz podmiotu zagranicznego (w Chinach).
Czy usługi świadczone przez Wnioskodawcę podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.
Uznanie czynności wykonywanych przez Wnioskodawcę za kompleksową usługę pośrednictwa zwolnioną od podatku VAT. Sposób dokumentowania rozliczeń pomiędzy liderem i konsorcjantami.
Opodatkowanie przychodów ze świadczenia usług sklasyfikowanych według PKWiU 45.19.4 (usługi pośrednictwa w sprzedaży hurtowej pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli) 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU: 45.11.49.0 (usługi pośrednictwa w pozostałej sprzedaży hurtowej samochodów osobowych i furgonetek) oraz 45.19.49.0 (usługi pośrednictwa w pozostałej sprzedaży hurtowej pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli).
Możliwość opodatkowania uzyskiwanych przychodów według stawki ryczałtu 8,5%.
w zakresie ustalenia: - czy różnice kursowe związane z frachtem stanowią przychody, bądź też koszty uzyskania przychodów, o których mowa w art. 15a ust. 2 pkt 1 i art. 15a ust. 3 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; - czy zrealizowane różnice kursowe na rachunkach bankowych stanowią przychody, bądź też koszty uzyskania przychodów, o których mowa w art. 15a ust. 2 pkt 3 i art. 15a ust
Uznanie wykonywanych przez Wnioskodawcę czynności za świadczenie kompleksowej usługi, zwolnienie od opodatkowania usług polegających na doprowadzeniu do zawarcia umów ubezpieczenia oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z wykonywaniem tych czynności oraz zwolnienie od opodatkowania pozostałych czynności oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z wykonywaniem
prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących świadczenie usług pośrednictwa i wsparcia przez P. na rzecz Wnioskodawcy
Sposób ustalenia podstawy opodatkowania w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przy świadczeniu usług pośrednictwa handlowego przez aukcje internetowe w oparciu o model logistyczny.
Sposób ustalenia podstawy opodatkowania w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przy świadczeniu usług pośrednictwa handlowego przez aukcje internetowe w oparciu o model logistyczny.
braku obowiązku opodatkowania na terytorium Polski usług pośrednictwa handlowego (świadczonych w oparciu o model logistyczny w formie dropshippingu)
opodatkowanie usług pośrednictwa handlowego (świadczonych w oparciu o model logistyczny w formie dropshippingu)