Preproporcja i proporcja sprzedaży uprawniają Gminę do częściowego odliczenia VAT od inwestycji, niezależnie od finansowania z Polskiego Ładu. Dofinansowanie nie zwiększa podstawy opodatkowania, gdyż nie jest dopłatą do ceny usług.
Gmina ma prawo do odliczenia VAT od wydatków na infrastrukturę wodno-kanalizacyjną, stosując proporcję opartą na zużyciu m3, co obiektywnie odzwierciedla wykorzystanie infrastruktury do czynności opodatkowanych, a nie generalny prewspółczynnik z rozporządzenia.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego - sieć kanalizacyjna (pełne prawo) i modernizacja oczyszczalni ścieków (część).
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z Infrastrukturą wodociągową i kanalizacyjną z zastosowaniem klucza odliczenia wyliczonego według udziału liczby metrów sześciennych wody dostarczonej/odprowadzonych ścieków do/od Odbiorców zewnętrznych (czynności opodatkowane VAT) w liczbie metrów sześciennych wody dostarczonej/odprowadzonych ścieków
Opodatkowanie usług dostarczania wody i odbioru ścieków oraz prawo do odliczenia wydatków na infrastrukturę przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego.
opodatkowanie odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz podmiotów zewnętrznych, prawo do pełnego odliczenia kwot podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące przed 1 stycznia 2017 r. i po 1 stycznia 2017 r., prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące, z zastosowaniem
W zakresie: - opodatkowania odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz podmiotów zewnętrznych, - prawa do pełnego odliczenia przed 1 stycznia 2017 r. kwot podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące, - prawa do pełnego odliczenia po 1 stycznia 2017 r. kwot podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące,
Brak możliwości zastosowania zwolnienia od podatku do usług dla usług świadczonych na rzecz urzędu gminy.
Wnioskodawca świadczy przedmiotowe usługi w rzeczywistości na rzecz Gminy będącej jako jednostka samorządu terytorialnego podmiotem praw i obowiązków, a nie Urzędu Miasta i Gminy, który jest jedynie aparatem pomocniczym służącym do wykonywania zadań Gminy oraz obsługi techniczno-organizacyjnej Gminy, Wnioskodawca winien wystawiać faktury VAT na rzecz Gminy, a nie na rzecz Urzędu Miasta i Gminy.
zastosowanie stawki podatku VAT do usług fakturowanych dla Urzędu Gminy
Czy usługi świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz Urzędu Gminy są zwolnione od podatku od towarów i usług
Czy z tytułu ww. umorzeń Gmina (w jej imieniu dział Urzędu Gminy) powinna wystawić PIT-8C?