Wystawiając świadectwo pracy, pracodawca powinien pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Poniżej podajemy 6 wskazówek dotyczących wypełniania świadectwa pracy.
Pracodawca, który wystawi niewłaściwe świadectwo pracy, naraża się na zapłatę odszkodowania. Pracownik, który nie może podjąć pracy z powodu otrzymania nieprawidłowego świadectwa pracy, może bowiem dochodzić od pracodawcy odszkodowania za czas pozostawania bez pracy. Nie może ono przekroczyć 6-tygodniowego wynagrodzenia zatrudnionego. Warto zatem unikać błędów przy wypełnianiu świadectwa pracy.
Prowadzę pozarolniczą działalność gospodarczą na własny rachunek. Jestem podatnikiem VAT. Rozliczam się w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. Od 1 kwietnia br. zatrudniłem dwóch pracowników skierowanych przez powiatowy urząd pracy. Na podstawie umowy w sprawie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy, po przedłożeniu przeze mnie faktur zakupu środków trwałych, urząd pracy