Ustalenie, czy poniesiony i ujęty w księgach rachunkowych wydatek na remont układu kogeneracji stanowić będzie w całości koszt
Przełom roku to czas, gdy większość jednostek przygotowuje się do sporządzania sprawozdania finansowego. Programy finansowo-księgowe generują takie sprawozdania finansowe zazwyczaj za przyciśnięciem jednego klawisza. Wygenerowane automatycznie sprawozdanie finansowe jest jednak często obarczone błędami. Dlatego przedstawione w nim informacje (dane) powinny zostać zweryfikowane przez służby księgowe
Nakłady ponoszone na budowę przyłącza wodociągowego oraz wewnętrznej instalacji wodociągowej wraz z zabudową hydroforu nie będą stanowiły kosztów innych niż bezpośrednie, lecz odrębny środek trwały, a kosztem uzyskania przychodów będą odpisy amortyzacyjne.
Czy zakup pojemników na odpady komunalne stanowi nakłady na środki trwałe, czy może być potraktowany jako zakup materiałów i zaliczony w koszty uzyskania przychodów w czasie, przez okres zgodny z przyjętym przez Spółkę okresem ich użytkowania?
Jak należy ustalić koszty uzyskania przychodu po stronie Wnioskodawcy w przypadku umorzenia przez niego części akcji w SKA w formie umorzenia dobrowolnego (zbycie akcji SKA na rzecz spółki w celu umorzenia) bądź innej formy odpłatnego zbycia akcji?
Jak należy ustalić koszty uzyskania przychodu po stronie Wnioskodawcy w przypadku umorzenia przez niego części akcji w SKA w formie umorzenia dobrowolnego (zbycie akcji SKA na rzecz spółki w celu umorzenia) bądź innej formy odpłatnego zbycia akcji?
Czy w zaistniałej sytuacji w dacie ujęcia kosztu w księgach rachunkowych będzie kosztem podatkowym?
Czy prawidłowe jest stanowisko, iż w przypadku wniesienia wkładu niepieniężnego w postaci Środków Trwałych do Spółki Cypryjskiej kwota nierozliczonych wydatków poniesionych przez Spółkę na Remonty Klasowe Środków Trwałych, alokowana w pozycji międzyokresowe rozliczenia kosztów, odpisanych jednorazowo na moment wykreślenia Środków Trwałych z ewidencji, będzie stanowiła dla Wnioskodawcy koszt uzyskania
1.Czy zarachowane w roku 2009 koszty dotyczące polisy ubezpieczeniowej są w całości dla Zakładu kosztem uzyskania przychodu mimo, iż faktyczny okres ubezpieczenia objęty polisą będzie obejmował także okres funkcjonowania już Instytutu? 2.Czy poniesione koszty abonamentu są w całości kosztem uzyskania przychodu dla Zakładu? 3.W przypadku gdyby koszty abonamentu były wyższe od kwoty 2000 zł i obejmowały
Czy wnioskodawca rozliczając rachunkowo koszty remontu środka trwałego poprzez rozliczenia międzyokresowe czynne, który to remont - z punktu widzenia ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - jest kosztem pośrednim, może dla celów podatkowych rozliczyć ten koszt jednorazowo w dacie jego poniesienia (ostatecznego rozliczenia i zakończenia remontu potwierdzonego protokołem zdawczo-odbiorczym)?