Uznanie czynności związanej z udzielaniem finansowania za świadczenie kompleksowe, zwolnienie od podatku usługi udzielania finansowania oraz niepodleganie opodatkowaniem podatkiem VAT kar umownych.
Uznanie czynności związanej z udzielaniem finansowania za świadczenie kompleksowe, zwolnienie od podatku usługi udzielania finansowania oraz niepodleganie opodatkowaniem podatkiem VAT kar umownych.
Dotyczy ustalenia: • czy realizacja przez Wnioskodawcę świadczeń, wynikających z opisanego we wniosku zdarzenia przyszłego, objętego zakresem przedmiotu umowy, będzie stanowić na gruncie (…) ustawy o CIT jedno świadczenie kompleksowe czy też kilka świadczeń, z których: - pierwsze dotyczy dostawy urządzeń i niezbędnych do tego usług: kompletacji, zaprojektowania oraz zaprogramowania urządzeń; - drugie
Nieuznanie zapłaty Kary Umownej za wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług na rzecz najemcy i w konsekwencji brak opodatkowania podatkiem VAT oraz uznanie zapłaty Zwrotu Kontrybucji za wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług na rzecz najemcy i w konsekwencji opodatkowanie podatkiem VAT.
Opodatkowanie podatkiem VAT kwot opłat dodatkowych pobieranych z tytułu braku biletu lub braku dokumentu uprawniającego do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego.
Niepodleganie opodatkowaniu opłaty dodatkowej związanej z niezgodnym z regulaminem korzystaniem z płatnego parkingu niestrzeżonego.
Opodatkowanie i sposób dokumentowania kar umownych otrzymywanych od najemców z tytułu uszkodzenia pojazdów.
Opodatkowanie kary umownej w postaci opłaty dodatkowej za brak biletu parkingowego.
Opodatkowanie świadczeń, z tytułu których płacą Państwo na rzecz Kontrahentów Kary umowne oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez Kontrahentów.
Kwalifikacja opisanych wydatków jako wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą w ramach opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.
brak opodatkowania kary umownej w postaci opłaty dodatkowej za brak biletu parkingowego
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
Brak opodatkowania kary umownej w postaci opłaty dodatkowej za brak biletu parkomatowego
Czy kwota odszkodowania (tj. 208.000 zł) jaką Spółka komandytowa zapłaci Wynajmującemu z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy najmu może stanowić dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu proporcjonalnie do jego udziału?
Ustalenie czy w przypadku uszkodzenia przez klienta samochodu podlegają opodatkowaniu oraz sposobu dokumentowania opłat.
Czy w opisanym stanie faktycznym, zapłacone przez Bank na rzecz wynajmującego świadczenie pieniężne (nazywane np. odstępne, odszkodowanie, kara umowna bądź wynagrodzenie), w związku z odstąpieniem od umowy najmu, będzie stanowić podatkowy koszt uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
czy kwoty otrzymane z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy najmu w związku z jednostronnym zerwaniem przez najemcę umowy, wcześniejszym zwrotem przedmiotu najmu i niedotrzymaniem terminu trwania umowy najmu podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT
Ustalenie, czy Spółka jest/będzie uprawniona do rozpoznania kosztów uzyskania przychodów z tytułu swoich zobowiązań na zasadach przewidzianych w ustawie o PDOP, niezależnie od tego, czy zobowiązanie jest regulowane w drodze zapłaty sumy pieniężnej, czy też w drodze wydania towarów
Ustalenie, czy Spółka jest/będzie uprawniona do rozpoznania kosztów uzyskania przychodu związanych z wydaniem towarów w celu uregulowania swoich zobowiązań, w tym z tytułu kar umownych, tak jak w przypadku ich sprzedaży
Ustalenie, czy w przypadku, gdy Spółka reguluje swoje zobowiązania wynikające w szczególności z kar umownych w drodze wydania towarów, po stronie Spółki powstanie jakikolwiek przychód podlegający opodatkowaniu PDOP