Brak konieczności złożenia informacji o wewnątrzwspólnotowym nabyciu środków transportu oraz rozliczenia podatku VAT w sposób przewidziany dla środków transportu w przypadku nabycia ciągników siodłowych
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości uznania zawartych umów najmu za podatkowe umowy leasingu operacyjnego.
Podatek dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania współczynnika 80% przychodów z działalności polegającej na udostępnianiu składników majątku, zaliczania do przychodów z działalności polegającej na udostępnianiu składników majątku przychodów z ich sprzedaży na rzecz najemcy oraz zaliczania do przychodów z działalności polegającej na udostępnianiu składników majątku przychodów z ich sprzedaży
Czy Spółka ma obowiązek pobrać i odprowadzić podatek u źródła w Polsce z tytułu użytkowanych przez Nią wskazanych w stanie faktycznym przedmiotów?
Czy wydatki na naprawy powypadkowe pojazdów, które są: (i) klasyfikowane jako ciągniki siodłowe i zaliczane do rodzaju 746 KŚT oraz (ii) objęte ubezpieczeniem NNW, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów Spółki?
Wnioskodawca nie może skorzystać z możliwości dokonania jednorazowo odpisów amortyzacyjnych od zakupionego samochodu ciężarowego na zasadach określonych w art. 22k ust. 7-12 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ponieważ przedmiotem jego działalności są usługi transportowe, które są wyłączone z pomocy de minimis
Czy można dokonać jednorazowej amortyzacji nabytego ciągnika siodłowego od jego wartości początkowej, zaliczonego do grupy 7 Klasyfikacji Środków Trwałych, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym równowartości 50.000 euro łącznej wartości tych odpisów amortyzacyjnych (w ramach limitu 100.000 euro dla transportu drogowego w okresie kolejnych trzech lat budżetowych), na zasadach określonych
Czy w opisanej sytuacji możliwe było skorzystanie z jednorazowego odpisu amortyzacyjnego zakupionych środków transportu?
Czy firma zaliczona do małych podatników, której działalność polega na świadczeniu usług transportowych może po zakupie ciągnika siodłowego zastosować jednorazowy odpis amortyzacyjny, czy też przepisy o pomocy de minimis wykluczają taką możliwość?
Czy jako podmiot świadczący usługi transportu drogowego, miałem prawo do jednorazowej amortyzacji ciągnika siodłowego uwzględniając, że pomoc w formie jednorazowej amortyzacji stanowi pomoc de minimis i jest udzielana na zasadach określonych w aktach prawa wspólnotowego?
Czy będzie mógł Pan dokonać jednorazowej amortyzacji podatkowej na podstawie art. 22k ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy wnioskodawca ma prawo skorzystać z preferencyjnej stawki amortyzacyjnej ciągnika siodłowego tj. do 50.000 euro rocznie wg art. 22k ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zważywszy na charakter działalności tj. zarobkowy transport towarowy?
Wątpliwości Strony dotyczą tego czy występuje, a jeżeli tak to w jakim terminie, obowiązek podatkowy w podatku VAT z tytułu nabycia używanych środków transportu z terenu Unii Europejskiej, jeżeli pojazdy te stanowią towary handlowe i nie będą przez nią rejestrowane do poruszania się po drogach.
Podatnik zwraca się z zapytaniem kiedy powstanie obowiązek podatkowy z tytułu importu przedmiotowej usługi. Zdaniem Podatnika, obowiązek podatkowy powstanie w momencie księgowania w koszty miesięcznego obciążenia za dzierżawę ciągnika siodłowego z naczepą. Ponadto w opinii podatnika podatek należny za każdy miesiąc będzie również podatkiem naliczonym od importu usług.
1. Czy Podatnik może odliczyć podatek naliczony od towarów i usług z faktury dokumentującej nabycie lub leasing ciągnika siodłowego ?2. Czy nabywając paliwo do w/w samochodów ciężarowych i ciągników siodłowych Podatnik może pomniejszyć podatek należny o kwotę podatku naliczonego przy jego zakupie ?
Czy przysługuje prawo do pomniejszenia podatku należnego o podatek naliczony z tytułu zakupu paliwa wykorzystywanego do napędu samochodu w sytuacji braku świadectwa homologacji i decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji?