Pracodawcy spoza sfery budżetowej zatrudniający 1 stycznia 2026 r. co najmniej 50 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty mają obowiązek tworzenia ZFŚS w tym roku. Jeżeli zatrudnienie okaże się niższe, pracodawcy dobrowolnie decydują o rozpoczęciu lub – jeśli w poprzednim roku obowiązkowo tworzyli ZFŚS – o kontynuowaniu działalności socjalnej w tym kształcie albo o rezygnacji z obu tych form wsparcia
Zbliżające się święta to dla wielu pracodawców czas planowania dodatkowych wydatków, mających na celu docenienie pracowników i budowanie pozytywnej atmosfery w miejscu pracy. Sfinansowanie pracownikom z tej okazji upominków może pochodzić np. ze środków obrotowych lub ZFŚS. O ile przeznaczenie na ten cel środków pochodzących z rachunku firmowego nie wymaga spełnienia przez pracowników lub inne obdarowane
Do końca sierpnia 2025 r. nauczyciele powinni otrzymać świadczenie urlopowe finansowane z odpisu na zfśs. Jest ono wypłacane w wysokości odpisu podstawowego ustalonego zgodnie z ustawą o zfśs. Nauczyciel zatrudniony przez cały rok szkolny 2024/2025 w pełnym wymiarze godzin powinien otrzymać świadczenie urlopowe w wysokości 2723,40 zł. Natomiast w przypadku zatrudnienia przez niepełny rok szkolny lub
Od 1 stycznia 2025 r. odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych jest naliczany w oparciu o przeciętne wynagrodzenie miesięczne w gospodarce narodowej w 2024 r. lub w drugim półroczu 2024 r., jeżeli przeciętne wynagrodzenie z tego okresu stanowiło kwotę wyższą. Wysokość odpisu stanowi również maksymalną kwotę świadczenia urlopowego obowiązującego w 2025 r. Kwota, od której należy ustalać wysokość
W 2023 r. nie zmieni się podstawa odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Nadal będzie on naliczany od kwoty 4434,58 zł. Oznacza to, że w przyszłym roku odpis podstawowy na pracownika zatrudnionego w normalnych warunkach wyniesie 1662,97 zł.
Dla pracodawców, którzy w 2021 r. utworzyli zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (zarówno obowiązkowo, jak i dobrowolnie), i będą dokonywać odpisu na ten fundusz w maksymalnej wysokości, nie zmieniła się podstawa do jego obliczenia. Nadal stanowi ją przeciętne wynagrodzenie miesięczne w gospodarce narodowej w drugim półroczu 2018 r., tj. 4134,02 zł. W 2021 r. nie zmieni się też kwota bazowa do ustalenia
w zakresie ustalenia, czy świadczenie usług noclegowych w pokojach znajdujących się w domach wczasowych oraz w domkach letniskowych Uniwersytetu na rzecz osób uprawnionych do korzystania z ZFŚS w ramach prowadzonej przez Uniwersytet zgodnie z ustawą o ZFŚS działalności socjalnej, powinno być traktowane jako oddanie budynku w całości albo w części do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub
w zakresie obowiązków płatnika w związku z dofinasowaniem wycieczki ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
możliwość zastosowania zwolnienia przedmiotowego obowiązki płatnika
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
Moment rozpoznania kosztów uzyskania przychodów z tytułu opisanych we wniosku świadczeń ponoszonych na rzecz pracowników.
Udział pracowników i ich współmałżonków w zagranicznej, dofinansowanej z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, uczestnictwo w której odbędzie się na zasadzie dobrowolności i powszechnej dostępności dla osób uprawnionych i która ma na celu integrację załogi i poprawienie tym samym relacji służbowych, nie stanowi dla pracowników przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o
Zwolnienie z opodatkowania świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
W 2020 r. wzrosła wysokość odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych oraz wysokość dobrowolnych zwiększeń na ten fundusz. Wraz ze zmianą odpisu zwiększyła się maksymalna wysokość świadczenia urlopowego. Odpisy, zwiększenia oraz kwoty wypłaconych świadczeń urlopowych obciążają koszty działalności pracodawców.
W związku z powyższym stwierdzić należy, że w analizowanym przypadku dofinansowanie przez pracodawcę ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych zakupu świadczeń takich jak zapewnienie pracownikom dostępu do świadczeń sportowo rekreacyjnych, w sytuacji gdy pracownik otrzymuje dokument uprawniający do skorzystania z nich tj. w niniejszej sprawie kartę multisport, podlega zwolnieniu określonemu
Udział pracowników w wycieczce turystyczno-integracyjnej na terenie Polski, dofinansowanej z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, udział w której był dobrowolny i powszechnie dostępny dla osób uprawnionych i która miała na celu integrację i aktywny wypoczynek, co pozytywnie wpłynie na wzajemne relacje w miejscu pracy oraz motywację i efektywność pracy, nie stanowi dla pracowników przysporzenia
Wskazać należy, iż udział pracowników w wycieczce, mającej charakter dobrowolny i dostępny dla wszystkich pracowników, dofinansowanej ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, która ma na celu integrację pracowników, co pozytywnie wpłynie na wzajemne relacje w pracy, zwiększy motywację i efektywność w pracy, nie stanowi dla pracowników przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego
Udział pracowników oraz ich współmałżonków, a także emerytów (byłych pracowników) wraz z ich współmałżonkami w wycieczkach turystyczno-krajoznawczych na terenie Polski i za granicą, dofinansowanych z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, które będą dostępne dla wszystkich uprawnionych i będą miały na celu integrację pracowników, co może przyczynić się do zwiększenia motywacji do pracy, a także