Spełnienie warunku zatrudnienia w związku z uznaniem Spółki za podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności gospodarczej.
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że Spółka będzie spełniać warunek do opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, o którym mowa w art. 28j ust. 1 pkt 3 lit. b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jeżeli Spółka zatrudnia Zleceniobiorców, od których z tytułu wypłacanego wynagrodzenia Spółka wstępuje w rolę płatnika, ale nie ma obowiązku pobierania i uiszczania składek na ubezpieczenia
Czy w drugim roku trwającym od 1 stycznia do 31 grudnia 2026 r. oraz trzecim roku podatkowym trwającym od 1 stycznia do 31 grudnia 2027 r. spółka będzie spełniać warunek zatrudnienia wyrażony w art. 28j ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
1. Czy Spółka spełnia warunek, o którym mowa w art. 28j ust. 1 pkt 3 lit. b ustawy o CIT? 2. Czy Spółka - zakładając, że prawidłowo złoży zawiadomienie o wyborze opodatkowania ryczałtem, ma prawo być opodatkowana estońskim CIT?
Określenie warunków związanych z poziomem zatrudnienia pracowników dla zachowania prawa do opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.
Czy warunek przewidziany w art. 28j ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy o CIT może zostać spełniony przez Spółkę sumarycznie przez zatrudnianie do czerwca dwóch pracowników na pełen etat, a następnie od początku czerwca czterech pracowników na pełen etat.
Ustalenie, jak należy rozumieć warunek przewidziany w art. 28j ust. 1 pkt 3 lit. a w zw. z art. 28j ust. 3 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych dotyczący zatrudnienia przez małego podatnika w pierwszym roku podlegania pod CIT estoński
Czy spółka dalej będzie spełniana warunek zatrudnienia wymieniony w art. 28j ust. 1 pkt 3 lit. a ustawy o CIT.
Czy pracownik zatrudniony na umowę o pracę na pełen etat, przebywający w trakcie roku podatkowego na urlopie macierzyński a następnie na urlopie rodzicielskim jest wliczany do stanu zatrudnienia na podstawie art. 28j ust. 1 pkt 3 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „UoCIT”)?
Dotyczy ustalenia, czy w kolejnych latach podatkowych, tj. od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r., od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r. Spółka będzie spełniać warunek zatrudnienia wyrażony w art. 28j ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz czy w roku podatkowym od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r. Spółka spełni warunek określony w art. 28j ust. 1 pkt 3.
Dotyczy ustalenia, czy Spółka w pierwszym roku opodatkowania ryczałtem od dochodu Spółek spełnia warunek określony w art. 28j. ust. 3 pkt 2 ustawy o CIT w przypadku, gdy w każdym miesiącu 2023 roku, tj. w pierwszym roku opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek Spółka ponosiła miesięcznie wydatki w kwocie stanowiącej co najmniej jednokrotność przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw
Czy wskutek pełnienia przez członka zarządu Spółki swoich funkcji bez wynagrodzenia, będącego jednocześnie pracownikiem Udziałowca, po stronie Wnioskodawcy powstanie przychód z tytułu nieodpłatnego świadczenia podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych?
Biorąc pod uwagę warunki wejścia w formę opodatkowania jaką jest ryczałt od dochodów Spółek, tzw. estoński CIT, jakie Spółka powinna utrzymać limity zatrudnienia w 2023, 2024, 2025, 2026 roku, aby spełnić wymogi zawarte w art. 28j-28t ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz czy wymagany jest obowiązek zatrudnienia dodatkowej osoby przez 300 dni w roku, czy też wystarczające będzie zatrudnienie
Czy można traktować Spółkę jako rozpoczynającą działalność w styczniu 2024 r. i od 1 stycznia 2024 r. rozliczać estoński CIT. Czy jeżeli grudzień 2023 r., a nie styczeń 2024 r., jest miesiącem rozpoczęcia działalności, to czy jako mały podatnik Spółka może wybrać estoński CIT od stycznia 2024 r., jeżeli obecnie nie zatrudnia żadnego pracownika, a planuje zatrudnić na umowę o pracę w wymiarze pełnego
Dotyczy ustalenia, czy Spółka powinna być kwalifikowana jako podatnik rozpoczynający prowadzenie działalności, co powoduje, że może skorzystać z ułatwień w zakresie spełnienia warunku zatrudnienia, o którym mowa w art. 28j ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT, zgodnie z art. 28j ust. 2 ustawy o CIT
1. Czy zatrudnienie pracownika na 3 miesiące w roku 2023 ma wpływ na zwiększenie zatrudnienia w kolejnych latach? 2. Czy Spółka w drugim roku działalności tj. w 2024 musi zwiększyć zatrudnienie o 2 etaty z uwagi na zatrudnienie pracownika w roku 2023 tj. w roku rozpoczęcia działalności? 3. Czy w kolejnym roku 2025 musi zwiększyć zatrudnienie do 3 etatów, a w roku 2026 do 4 etatów?
Dotyczy ustalenia warunku zatrudnienia w ramach ryczałtu od dochodu spółek.
Dotyczy ustalenia, czy pracownik zatrudniony na umowę o pracę na pełen etat, przebywający w trakcie roku podatkowego na urlopie rodzicielskim a następnie na urlopie wychowawczym jest wliczany do stanu zatrudnienia na podstawie art. 28j ust. 1 pkt 3 lit. a) Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Czy rok 2024 będzie drugim rokiem roboczym dla celów stosowania art. 28j ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT.
W zakresie ustalenia: - czy względem Spółki zastosowanie znajduje zastosowanie art. 28j ust. 2 ustawy o CIT, a w konsekwencji czy Spółka w kwestii zatrudnienia może korzystać z preferencji przewidzianej w art. 28j ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT, - czy warunek przewidziany w art. 28j ust. 1 pkt 3 lit. a) może zostać spełniony sumarycznie, tj. przykładowo przez zatrudnianie 6 pracowników na pełen etat przez
W zakresie ustalenia: 1. czy spółka postąpiła właściwie i spełniła warunek zatrudnienia - zatrudniając w okresie od 1 lipca 2022 r. do 10 października 2022 r. (będąc małym podatnikiem) w pierwszym roku opodatkowania ryczałtem jedną osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę na pełen etat, 2. czy spółka spełniła warunek zatrudnienia w drugim roku opodatkowania ryczałtem w okresie od 11 października
Dotyczy ustalenia: - czy Wnioskodawca będzie mógł korzystać z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek (estońskiego CIT-u), jeżeli wymóg zatrudnienia, o którym mowa w przepisie art. 28j ust. 1 pkt 3 lit. a ustawy o CIT zostanie spełniony, jeśli Wnioskodawca zatrudni większą niż 3 liczbę osób w niepełnym wymiarze, które po zsumowaniu wyniosą 3 pełne etaty. Czy w kontekście tego, że Spółka jest małym
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadań dotyczących projektu (aktywizacja)
Wartość pracy osób zatrudnionych nielegalnie na podstawie umowy cywilnoprawnej oraz wartość przychodów tych osób zatrudnionych na podstawie umowy cywilnoprawnej, nie będzie stanowiła przychodów z działalności gospodarczej, określonych w art. 14 ust. 2 pkt 20 ustawy PIT.