Podjęcie decyzji o zmianie stanu statusu nabytego uprzednio środka transportu jako towaru handlowego na środek trwały, nie może mieć wpływu na zmianę momentu powstania obowiązku podatkowego, który w tej sytuacji powstaje zgodnie z art. 20 ust. 5 ustawy o VAT, a należny podatek winien być obliczony i wpłacony w terminie, o którym mowa w art. 103 ust. 3 w związku z ust. 4 tej ustawy.
Powstanie obowiązku podatkowego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia środka transportu w przypadku zmiany jego przeznaczenia z towaru handlowego na towar przeznaczony do rejestracji na terenie kraju.
moment powstania obowiązku podatkowego w związku ze zmianą przeznaczenia sprowadzonego samochodu
Czy konieczne jest uzyskanie zaświadczenia potwierdzającego obowiązek lub brak obowiązku uiszczenia podatku od towarów i usług z tytułu przywozu środka transportu z innego państwa członkowskiego?
Czy w tym stanie faktycznym, gdy Spółka odbierze z urzędu skarbowego VAT-25, będzie Jej przysługiwało prawo do odliczenia w całości naliczonego podatku od towarów i usług z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego?
Czy zasadne jest składanie wniosku VAT-24 i wydawanie przez tutejszy urząd skarbowy zaświadczenia VAT-25 dla personelu oraz członków ich rodzin?
Czy jako podatnik Wnioskodawca może rozliczyć VAT dotyczący wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów ww. środków transportu stanowiących towary handlowe i odliczyć podatek naliczony w całości mimo mylnie złożonych deklaracji VAT-23 i VAT-25? Jakie skutki powoduje błędne złożenie deklaracji VAT-23 i VAT-25?
Podatnik prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży samochodów. W ramach działalności dokonuje m.in. wewnątrzwspólnotowego nabycia środków transportu w celu ich dalszej sprzedaży podatnikom krajowym, tym samym nie powstaje u niego obowiązek uiszczenia podatku VAT. Następnie wystawia faktury wewnętrzne dokumentujące wewnątrzwspólnotowqe nabycie. Na udokumentowanie sprzedaży pojazdu wystawia
Podatniczka zwraca się z prośbą o wskazanie podstawy prawnej, w związku z którą nie ma obowiązku uzyskania zaświadczenia o zapłaceniu lub braku obowiązku zapłaty podatku od wewnątrzwspólnotowego nabycia środków transportu (VAT-25) a faktura VAT jest wystarczająca do zarejestrowania pojazdu przez nabywcę.
Dot. braku podstaw prawnych żądania dodatkowych wyjaśnień w przypadku składania wniosku o wydanie zaświadczenia.
Pytanie dot. możliwości uzyskania zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o uiszczeniu podatku VAT od wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu używanego przeznaczonego do dalszej odsprzedaży?
Podatnik dokonuje nabycia wewnątrzwspółnotowego naczep i ciągników siodłowych, które sprzedaje wystawiając fakturę z 22% podatkiem VAT. Zdaniem podmiotu, nie ma obowiązku skaładania informacji VAT-23 oraz zapłaty podatku, mimo iż przed sprzedażą dokonuje ich zarejestrowania.
Starostwo Powiatowe dokonuje rejestracji pojazdów samochodowych na podstawie ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r. nr 58 poz. 515 ze zmianami). Na podstawie ww. przepisów do Starostwa Powiatowego zwrócił się podatnik prowadzący działalność gospodarczą polegającą na odsprzedaży na terytorium kraju pojazdów, które wcześniej nabywa w państwach członkowskich Unii Europejskiej
Podatnik nabywa w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego w krajach Unii Europejskiej samochody jako towary handlowe. Pyta czy jest obowiązany do wpłaty podatku z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego do urzędu skarbowego.
Czy w przypadku nabycia naczepy z kraju należącego do Wspólnoty Europejskiej podatnik powinien wystąpić o wydanie przez organ podatkowy zaświadczenia VAT-25 w celu przedstawienia w Wydziale Komunikacji?
Podatnik podatku od towarów i usług, zarejestrowany jednocześnie dla potrzeb handlu wewnątrzwspólnotowego, prowadzący działalność w zakresie importu i handlu samochodami zapytuje o możliwość otrzymania zaświadczenia VAT-25 lub zaświadczenia o zapłacie podatku VAT od przywożonych przez niego z zagranicy samochodów, które są następnie odsprzedawane przed ich rejestracją w kraju.