W przypadku nieodpłatnego uzyskania korzyści z umowy o współpracy, dla której brak świadczenia wzajemnego, powstaje przychód z tytułu nieodpłatnych świadczeń, a obowiązki rozliczenia przychodów z tytułu odszkodowań uzależnione są od własności ubezpieczanych aktywów.
Ustanowione cesje praw z polis ubezpieczeniowych nie eliminują obowiązku podatkowego Spółki z tytułu wypłat odszkodowań, o ile pojazdy objęte ubezpieczeniem stanowią jej własność. W przypadku samochodów leasingowanych taki obowiązek nie powstaje. Usługi świadczone bez wynagrodzenia przez Kontrahenta stanowią nieodpłatne świadczenia, skutkując przychodem podatkowym po stronie Spółki.
Przychód z kompleksowej sprzedaży usług serwisowych i blacharskich oraz doposażenia pojazdów, w ramach których element towarowy (części samochodowe) jest podrzędny, nie podlega opodatkowaniu podatkiem od sprzedaży detalicznej, gdyż stanowią one świadczenia usługowe o nadrzędnym charakterze względem towarów.
Faktura korekcyjna oraz nowa faktura winny być ujęte w rozliczeniu za okres, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu pierwotnej transakcji, gdyż zmiany danych nabywcy nie wpływają na podstawę opodatkowania ani wymiar podatku. Korekty dokumentacyjne nie przesuwają momentu rozliczenia podatku VAT.
Przedsiębiorca, rozszerzając działalność gospodarczą o usługi serwisowe pojazdów, może nadal korzystać ze zwolnienia od VAT określonego w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, gdy nabywane części pełnią funkcję pomocniczą dla głównej usługi naprawy, a całkowita wartość sprzedaży nie przekracza 200 000 zł.
Prawa do ponownego skorzystania ze zwolnienia podmiotowego dla świadczenia usług kompleksowej naprawy i serwisu pojazdów samochodowych z wykorzystywaniem części, w tym oleju silnikowego.
Możliwość korzystania ze zwolnienia podmiotowego dla świadczenia usług kompleksowej naprawy i serwisu pojazdów samochodowych z wykorzystywaniem części, w tym oleju silnikowego stanowiących towar handlowy.
Prawo do skorzystania ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia podmiotowego na podstawie art. 113 ust. 9 ustawy.
Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego w podatku VAT przy założeniu, że usługi są przyjmowane częściowo oraz przy założeniu, że dla usług ustalane są następujące po sobie terminy płatności.
Kompleksowe usługi serwisu samochodów - fakturowanie, mechanizm podzielonej płatności, oznaczenie usług kodem GTU.
Wnioskodawca nie ma obowiązku stosowania oznaczenia „mechanizm podzielonej płatności” na fakturach wystawionych z tytułu świadczenia usług serwisowych lub naprawy pojazdów. Wnioskodawca nie ma obowiązku stosowania oznaczenia GTU_07 w Jednolitym Pliku Kontrolnym (JPK) za wykonanie usług serwisowych lub naprawy pojazdów.
Wnioskodawca nie ma obowiązku stosowania oznaczenia „mechanizm podzielonej płatności” na fakturach wystawionych z tytułu świadczenia usług serwisowych lub naprawy pojazdów; Wnioskodawca nie ma obowiązku stosowania oznaczenia GTU_07 w Jednolitym Pliku Kontrolnym (JPK) za wykonanie usług serwisowych lub naprawy pojazdów.
Uznanie świadczonych usług jako kompleksowe, oznaczenie faktury adnotacją "mechanizm podzielonej płatności" oraz oznaczenie w ewidencji sprzedaży faktur kodem GTU.
Wnioskodawcy z tytułu wydatków dotyczących napraw pojazdów będących przedmiotem zawartych umów leasingowych przysługuje prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego od wydatków związanych z tymi pojazdami.
Odliczenie wydatków na zakup samochodów, wykorzystywanych do celów służbowych i wynajmu na rzecz pracowników.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT napraw i serwisu pojazdów objętych Programem oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem części zamiennych, usług podwykonawczych i innych towarów lub usług, wykorzystywanych przy wykonywaniu usług naprawczych i serwisowych pojazdów objętych Programem.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania napraw i serwisu pojazdów objętych Programem oraz prawa do odliczenia podatku od nabywanych towarów i usług wykorzystywanych do napraw i serwisu pojazdów objętych Programem.
Określenie miejsca świadczenia i opodatkowania usługi naprawy pojazdu samochodowego z wymianą zużytych lub uszkodzonych opon i części pojazdu na nowe dostarczone przez Zainteresowanego.