Uzyskanie prawa do zasiłku chorobowego po ustaniu zatrudnienia wiąże się ze spełnieniem określonych warunków, m.in. niezdolność do pracy musi trwać co do zasady co najmniej 30 dni i powstać nie później niż w ciągu 14 dni od ustania tytułu ubezpieczenia chorobowego. Zdarzają się jednak przypadki, gdy spełnienie tych warunków nie gwarantuje ubezpieczonemu prawa do świadczenia po ustaniu zatrudnienia.
W zakresie ustalenia, czy działalność Spółki w zakresie Projektu można uznać za działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy o CIT, która uprawnia do skorzystania z ulgi, o której mowa w art. 18d ust. 1 ustawy o CIT oraz czy Koszty Pracownicze ponoszone przez Spółkę w związku z realizacją Projektu stanowią koszty kwalifikowane, o których mowa w art. 18d ust. 2 pkt 1 i 1a ustawy
1. Czy Spółka spełnia warunek, o którym mowa w art. 28j ust. 1 pkt 3 lit. b ustawy o CIT? 2. Czy Spółka - zakładając, że prawidłowo złoży zawiadomienie o wyborze opodatkowania ryczałtem, ma prawo być opodatkowana estońskim CIT?
Obowiązki płatnika w związku z nieodpłatnym zapewnieniem zakwaterowania oddelegowanym zleceniobiorcom.
Prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej wiąże się zasadniczo z obowiązkowym opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne, gdy stanowi ona jedyny tytuł do tych ubezpieczeń. Sytuacja przedsiębiorcy w zakresie podlegania obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym zmienia się w przypadku, gdy podejmuje on dodatkowo inne aktywności zarobkowe, np. w ramach umowy o pracę lub umowy zlecenia.
Preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP BOX).
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą premii w programie poleceń pracowniczych.
Spółka może zaliczać do kosztów kwalifikowanych w ramach ulgi B+R opisane wydatki wskazanych osób na wynagrodzenia za czas choroby, za czas urlopu lub innej usprawiedliwionej nieobecności w pracy.
W zakresie ustalenia: 1. czy opisana we wniosku o interpretację podatkową działalność Spółki w związku z tworzeniem nowych technologii i usług, w tym również w ramach realizowanych Projektów UE w zakresie zwiększenia możliwości produkcyjnych, jak i wdrożenia innowacyjnych rozwiązań na potrzeby badawczo-rozwojowe spełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej zawartej w art. 4a pkt 26-28 ustawy
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów, wydatków związanych z noclegami i wyżywieniem pracowników, zleceniobiorców i podwykonawców.
Przekazanie środków przez Powierzającego na rzecz Powiernika jak również przeniesienie przez Powiernika własności Udziałów na rzecz Powierzającego.
Obowiązek odprowadzenia zaliczki na podatek z tytułu umowy zlecenie.
Jak można zatrudnić obywatela Ukrainy, który jest w Polsce na podstawie karty pobytu? Czy nadal tylko zgłaszamy zawarcie umowy o pracę do PUP? Czy takie zatrudnienie podlega innym procedurom?
Zwolnienie z opodatkowania zwrotu asystentom osób niepełnosprawnych kosztów poniesionych z tytułu korzystania z własnego pojazdu lub udostępnionego środka transportu do realizacji zadań.
Obowiązki płatnika w związku z zatrudnieniem na podstawie umowy zlecenie obcokrajowców.
Obowiązki płatnika w związku planem zatrudnienia na podstawie umowy zlecenia cudzoziemców.
W zakresie ustalenia: 1. czy przedstawioną działalność Spółki w zakresie prowadzonego przez nią Projektu można uznać za działalność B+R w rozumieniu art. 4a pkt 26 Ustawy o CIT – uprawniającą do skorzystania z ulgi B+R zgodnie z art. 18d Ustawy o CIT; 2. czy w przypadku uzyskania pozytywnej odpowiedzi na pytanie nr 1 - Koszty wynagrodzeń ponoszone w ramach realizacji Projektu, tj. koszty wskazane w
Obowiązki płatnika w związku planem zatrudnienia na podstawie umowy zlecenia obywateli Filipin, Boliwii i Ekwadoru.
Brak obowiązku do odprowadzenia podatku VAT z tytułu uzyskiwanego wynagrodzenia z umów zlecenia zawartych ze Stowarzyszeniem i umowy zawartej z Powiatem w przedmiocie realizacji świadczeń z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
Obowiązek informacyjny wynikający z art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych względem obcokrajowców będących rezydentami Kanady i właściwych urzędów skarbowych w sytuacji, kiedy nagradzane osoby nie posiadają identyfikatora podatkowego NIP lub PESEL.