Nie sposób uznawać, że składki ubezpieczenia OC zawartego na rzecz członków zarządu i rad nadzorczych niebędących pracownikami nie mogą stanowić kosztów podatkowych spółki na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 59 updop - wyrok NSA z 14 czerwca 2011 r. (sygn. II FSK 212/10).
Spółka zawarła umowę leasingu finansowego, w której przewidziano, że koszty ubezpieczenia przedmiotu leasingu będą refakturowane na spółkę jako korzystającego. Z uwagi na duże wątpliwości w temacie refakturowania kosztów ubezpieczenia w leasingu spółka obawia się, czy w przedstawionej sytuacji koszty ubezpieczenia będzie mogła zaliczyć do kosztów podatkowych.
Jeżeli biuro rachunkowe w związku z wykonywaniem działalności wyrządzi klientowi szkodę, klient przede wszystkim może uzyskać odszkodowanie z polisy OC biura rachunkowego (maksymalnie do wysokości tzw. sumy gwarancyjnej). Minimalna wysokość sumy gwarancyjnej jest określona przepisami i w każdym roku jest przeliczana z euro na złote według kursu średniego NBP po raz pierwszy ogłoszonego w danym roku
Spółka w celu zminimalizowania negatywnych skutków działań członków rady nadzorczej zawarła umowę ubezpieczenia szkód powstałych w następstwie roszczeń z tytułu odpowiedzialności członków rady nadzorczej. Czy spółka może zaliczyć powyższe wydatki do kosztów podatkowych?
Leasingodawca świadczy usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego na rzecz firmy ubezpieczeniowej i otrzymuje prowizje za pośrednictwo. Leasingobiorcom wystawia faktury za ubezpieczenie przedmiotu leasingu ze stawką 23% (ze względu na uchwałę NSA). Czy fakturę na rzecz firmy ubezpieczeniowej za pośrednictwo ubezpieczeniowe powinien wystawić ze stawką "ZW"?