przejście zakładu pracy
Interpretacja
10.10.2024 Podatki

Skutki podatkowe przejścia zakładu pracy, zawarcia umowy dzierżawy i zbycia składników majątkowych oraz prawo do odliczenia.

Artykuł aktualny

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z obowiązkiem odprowadzania z tego tytułu składek ZUS. Pomimo wielu ułatwień w tym zakresie, związanych z różnego rodzaju ulgami w opłacaniu składek, takimi jak ulga na start, preferencyjne składki czy mały ZUS plus, przedsiębiorcy nadal poszukują optymalizacji składkowych, np. w postaci outsourcingu pracowniczego. Często jednak jego stosowanie jest pozorne

Interpretacja
26.08.2024 Podatki

Ustalenia: - czy poniesione w związku z przejściem części zakładu pracy w trybie art. 231 Kodeksu pracy (oraz w następstwie porozumień trójstronnych w przypadku kadry menedżerskiej) przez Wnioskodawcę wydatki wskazane w pkt 1-6 z tytułu rozliczeń Spółki z V., mogą dla Wnioskodawcy stanowić koszty uzyskania przychodu na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „Ustawa CIT”), - czy

Interpretacja
09.08.2024 Podatki

Ocena skutków podatkowych w zakresie możliwości i momentu zaliczenia do kosztów wydatków poniesionych przed przejściem części zakładu pracy.

Interpretacja
15.04.2024 Podatki

Uznania, że równowartość kosztów pracowniczych wymienionych w załączniku nr 3 do umowy, zwróconych Państwa Spółce przez Kontrahenta, stanowi/będzie stanowić wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.

Interpretacja
27.03.2024 Podatki

Czy w odniesieniu do dochodów wydatkowanych na Nabycie części zakładu pracy Instytut może zastosować zwolnienie, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT?

Interpretacja
26.05.2023 Podatki

W zakresie kwalifikacji Wynagrodzenia reorganizacyjnego (tzw. Exit Fee) do kosztów podatkowych innych niż koszty bezpośrednio związane z przychodami oraz momentu ujęcia faktury korygującej ww. Wynagrodzenie.

Interpretacja
26.04.2022 Podatki

Skutki podatkowe podziału spółki przez wydzielenie (obowiązki płatnika).

Artykuł aktualny
08.02.2021 Kadry i płace

Przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę wymaga powiadomienia pracowników o tym fakcie co najmniej 30 dni przed jego przewidywanym terminem. Informacja ta powinna zawierać przewidywany termin przejścia, jego przyczyny, a także prawne, ekonomiczne oraz socjalne skutki dla pracowników. Ponadto należy przekazać informacje o zamierzonych działaniach dotyczących warunków zatrudnienia

Artykuł

Ustanowienie zarządu sukcesyjnego przez pracodawcę prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą nie spowoduje wygaśnięcia umów o pracę z dniem jego śmierci. Taki efekt wystąpi tylko wtedy, gdy w czasie wykonywania zarządu pracownicy zmarłego nie zostaną przejęci przez nowego pracodawcę. Takie zmiany w zakresie wygasania stosunków pracy wprowadza ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem

Porada
02.10.2016 Kadry i płace

Przejmujemy firmę transportową, w której obowiązuje zakładowy układ zbiorowy pracy. Postanowienia układu uprawniają pracowników i członków ich rodzin do ulgowych przejazdów środkami transportu. W naszej firmie takie uprawnienia przysługują tylko pracownikom. Czy po przejęciu firmy transportowej możemy zaprzestać wydawania ulgowych biletów na przejazdy członkom rodzin przejętych pracowników?

Porada
02.01.2015 Ubezpieczenia

Przejęliśmy od 1 stycznia 2015 r. pracowników firmy ABC na podstawie art. 231 Kodeksu pracy. Przez okres 12 miesięcy pracownik otrzymywał wynagrodzenie na podstawie układu zbiorowego zawartego przez firmę ABC. Od 1 stycznia 2015 r. wszystkim przejętym pracownikom zmieniły się zasady wynagradzania (obowiązują takie, jak w naszej firmie). Zaprzestano wypłaty: dodatków stażowych, nagród jubileuszowych

Porada

Jesteśmy spółką z o.o. Na podstawie art. 231 Kodeksu pracy przejęliśmy inny zakład pracy. Jeden z przejętych pracowników, zatrudniony od ponad 5 lat na czas nieokreślony, chce złożyć nam oświadczenie o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia za 7-dniowym uprzedzeniem lub za 3-miesięcznym wypowiedzeniem w zależności od tego, z tytułu którego rozwiązania umowy o pracę nabędzie prawo do odprawy lub

Artykuł

W sytuacji przejścia zakładu pracy lub jego części na nowego pracodawcę nowy pracodawca staje się z mocy prawa stroną umowy o pracę dla pracowników zatrudnionych w tej części zakładu pracy, która została przejęta przez nowego pracodawcę. Przejęcie zakładu wraz z pracownikami przez innego pracodawcę nie powoduje konieczności zmiany umów o pracę.

Interpretacja
07.11.2013 Podatki

zwolnienie z opodatkowania przychodów Funduszu: 1) w związku z otrzymaniem od polskiej S.K.A. części Środków Pieniężnych na podstawie umowy darowizny, 2) w związku z otrzymaniem od polskiej S.K.A. części Obligacji na podstawie umowy darowizny

Porada
29.08.2012 Kadry i płace

Od maja br. nasza spółka przejęła w trybie art. 231 Kodeksu pracy kilkudziesięciu pracowników innej spółki. Która spółka powinna wystawić świadectwo pracy za okres pracy na umowę na okres próbny, jeżeli umowa ta zakończyła się przed przejęciem pracowników? Przejęty pracownik po zakończeniu umowy na okres próbny nie chciał świadectwa pracy, a teraz podczas pracy na podstawie umowy na czas określony

Porada

Przy przejściu zakładu pracy na nowego pracodawcę pracowników obowiązują dotychczasowe warunki wynagradzania. Jest tak niezależnie od tego, czy wynikają one z indywidualnych umów o pracę, regulaminu wynagradzania czy z układu zbiorowego pracy.

Porada
28.04.2012 Kadry i płace

Jeżeli dochodzi do przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę, wówczas pracodawca przejmujący staje się stroną w stosunkach pracy z pracownikami. Problematyczne w praktyce jest często ustalenie, czy faktycznie doszło do przejęcia zakładu pracy w rozumieniu Kodeksu pracy, np. w sytuacji, gdy pracodawca powierza część zadań podmiotowi trzeciemu.

Porada
12.04.2012 Kadry i płace

Chcielibyśmy przenieść zatrudnionego u nas pracownika do pracy w innej spółce (obie firmy to spółki z o.o., które mają tych samych właścicieli). Czy jest to możliwe? Czy takie przeniesienie wymagałoby zakończenia obecnego stosunku pracy i rozpoczęcia kolejnego, czy możemy kontynuować zatrudnienie na podstawie dotychczasowej umowy o pracę, dokonując jedynie zmiany spółki?

Porada
29.12.2011 Kadry i płace

Nasza firma, która jest spółką z o.o., od 1 stycznia 2012 r. zmieniła nazwę. Czy w związku z tym powinniśmy zmienić pracownikom umowy o pracę, czy możemy w inny sposób poinformować ich o zmianie nazwy firmy?

Poprzednia Następna