Ministerstwo Finansów poinformowało, że kończy prace nad pakietem rozwiązań dotyczących ograniczenia zakresu patologii i szarej strefy na rynku paliw płynnych. Podstawowym celem zmian jest uniemożliwienie obchodzenia zabezpieczającej funkcji koncesji OPZ na obrót paliwami z zagranicą.
Ministerstwo Finansów i Ministerstwo Gospodarki informują o zagrożeniu oszustwami w zakresie VAT, zidentyfikowanymi w obrocie paliwami. List przedstawia, na czym polega proceder wyłudzeń oraz katalog sytuacji, które mogą stanowić dla przedsiębiorcy sygnał, że jego kontrahent bierze w nim udział. List ma ostrzegać przedsiębiorców działających w branży paliwowej, którzy nieświadomie mogą stać się uczestnikami
Z końcem kwietnia zakończył się okres ochronny dla przedsiębiorców, którzy naruszają obowiązki nałożone ustawą o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów. Ustawa ta wprowadziła tzw. pakiet przewozowy. Jego stosowanie ma na celu wyeliminowanie nielegalnego handlu m.in. paliwami płynnymi, alkoholem lub suszem tytoniowym.
Podatnicy sprowadzający paliwa silnikowe z innych państw UE składają po raz pierwszy deklarację VAT-14 (za sierpień). Deklarację tę - zamiast podatnika - może też złożyć płatnik. Zasady obsługi nowego wzoru deklaracji o należnych kwotach podatku od towarów i usług w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych VAT-14 wyjaśnił Minister Finansów w komunikacie, którego treść przytaczamy.
1 sierpnia 2016 r. zmieniły się zasady rozliczeń podatku na rynku paliw płynnych. Sejm uchwalił w ostatecznej wersji nowelizację ustawy o podatku od towarów i usług oraz o zmianie niektórych innych ustaw (tzw. pakietu paliwowego). Zmiany mają na celu zapobieganie wyłudzaniu VAT w wewnątrzwspólnotowym obrocie paliwami ciekłymi oraz ograniczenie negatywnego wpływu tego procederu na funkcjonowanie rynku
Skoro przedmiotowa sprzedaż nie może być uznana za sprzedaż o charakterze ciągłym, to w konsekwencji nie stwarza podstaw do zastosowania regulacji zawartej w § 5 ust. 1 pkt 4 w zw. z § 9 ust. 2 rozporządzenia. Wnioskodawca ma obowiązek wystawić faktury dokumentujące dokonanie sprzedaży, na ogólnych zasadach określonych w § 9 ust. 1 powołanego rozporządzenia tj. nie później niż siódmego dnia od dnia
normy dopuszczalnych ubytków wyrobów akcyzowych przy transporcie paliw rurociągiem przesyłowym
Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego należy przyjąć, że wytwarzane przez Spółkę oleje rzepakowe traktowane jako biokomponenty w myśl ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o biokomponentach i biopaliwach ciekłych (Dz. U. Nr 169, poz. 1199 ze zm.), zwanej dalej ustawą o biokomponentach, przeznaczone do tzw. celów technicznych (tj. używane przez odbiorców Wnioskodawcy w celach dalszego przetwarzania
Czy w świetle przedstawionego zdarzenia przyszłego należy przyjąć, że nabywane przez Spółkę czyste oleje rzepakowe traktowane jako biokomponenty w myśl ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o biokomponentach i biopaliwach ciekłych (Dz. U. Nr 169, poz. 1199 ze zm.) zwanej dalej ustawą o biokomponentach i przeznaczone przez Wnioskodawcę do produkcji estrów oleju rzepakowego wykorzystywanych na cele biopaliwowe
Czy w świetle przedstawionego zdarzenia przyszłego należy przyjąć, że wytwarzane przez Spółkę oleje rzepakowe traktowane jako biokomponenty w myśl ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o biokomponentach i biopaliwach ciekłych (Dz. U. Nr 169, poz. 1199 ze zm.), zwanej dalej ustawą o biokomponentach, przeznaczone do tzw. celów technicznych (tj. używane przez odbiorców Wnioskodawcy w celach dalszego przetwarzania
Czy przedstawiona przez Wnioskodawcę procedura dystrybucji estrów metylowych jako paliwa silnikowego z pominięciem zalegalizowanego zbiornika magazynowego nie narusza przepisów § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia składów podatkowych?
Czy Zainteresowany produkując, magazynując i wprowadzając do obrotu oleje roślinne ma obowiązek prowadzenia składu podatkowego?
Czy w związku ze sprzedażą surowego oleju rzepakowego nabywcy, który chce go przeznaczyć jako surowiec do produkcji biopaliw, Wnioskodawca powinien posiadać status składu podatkowego?