Do 25 września 2024 r. pracodawcy, którzy według stanu na 1 lipca 2024 r. zatrudniali co najmniej 50 osób, w przeliczeniu na pełne etaty, bez względu na podstawę prawną świadczenia przez nie pracy, mają obowiązek wdrożyć w firmie wewnętrzną procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych oraz utworzyć kanały zgłaszania naruszeń.
Pracodawcy zatrudniający co najmniej 50 osób będą niebawem objęci nowymi obowiązkami związanymi z wdrożeniem ustawy z 14 czerwca 2024 r o ochronie sygnalistów. Będą musieli przygotować procedury dotyczące zgłaszania naruszeń prawa przez osoby u nich zatrudnione bądź z nimi współpracujące. Nowe regulacje mają chronić sygnalistów przed ewentualnymi działaniami odwetowymi pracodawcy po zgłoszeniu przez
Czy umowa sprzedaży nieruchomości zawarta w akcie notarialnym Repertorium A z dnia 21 września 2015 roku, w związku z tym, że została zawarta z naruszeniem przepisów ustawy i zostanie zawarte w formie aktu notarialnego porozumienie stron transakcji co do jej nieważności, będzie źródłem powstania skutków podatkowych, w tym obowiązku podatkowego z tytułu sprzedaży nieruchomości przed upływem 5 lat od
Zwolnienie z opodatkowania kwoty zasądzonej przez Sąd w związku z przewlekłością postępowania sądowego.
Zwolnienie z opodatkowania kwoty zasądzonej przez Sąd w związku z przewlekłością postępowania sądowego.
Spółka otrzymała decyzję podatkową określającą zobowiązanie podatkowe w podatku od towarów i usług. Wnieśliśmy odwołanie, które nie zostało uwzględnione. Decyzja stała się ostateczna, ponieważ przez nasz błąd wnieśliśmy skargę do sądu administracyjnego po terminie. Nasz księgowy zwrócił jednak uwagę na to, że wydając taką, a nie inną decyzję, organ podatkowy działał w ewidentnej sprzeczności z prawem
Odszkodowanie, którego zasady ustalania i wysokość wynikają wprost z przepisów odrębnej ustawy, tj. ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych i równocześnie odszkodowanie to nie będzie wymienione jako wyjątek wskazany w art. 21 ust. 1 pkt 3 lit. a)-g) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, będzie ono podlegało zwolnieniu od podatku dochodowego na mocy art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku
1. Czy wypłacone przez Wnioskodawcę zasądzone odszkodowania są opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych? 2. Czy Wnioskodawca z tytułu dokonanej wypłaty jest płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych? 3. Jaki jest obowiązek Wnioskodawcy w zakresie sporządzenia i przekazania informacji o wysokości uzyskanego przychodu?
Od 17 maja 2011 r. funkcjonariusze publiczni ponoszą odpowiedzialność majątkową za szkodę wyrządzoną innym podmiotom przy wykonywaniu władzy publicznej. Przepisom ustawy o odpowiedzialności majątkowej podlegają jednak tylko te działania i zaniechania funkcjonariuszy publicznych, które nastąpiły od wyżej wskazanej daty.
Czy otrzymane przez wnioskodawczynię odszkodowanie podwyższone o kwoty odsetek naliczonych od dnia 04 czerwca 2008r. do dnia zapłaty (tj. odpowiednio 04 i 05 marca 2009r.) w wysokości łącznej 1.133.437 zł i 46 gr., z tytułu szkody rzeczywiście poniesionej (damnum emergens), w całości korzysta ze zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy przychód z tytułu otrzymanego odszkodowania podlega zwolnieniu od opodatkowania na podstawie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ?Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu otrzymanego odszkodowania, kiedy powstaje obowiązek zapłaty podatku, czy otrzymanie przychodu z tytułu wyżej opisanego odszkodowania obliguje mnie do złożenia zeznania podatkowego (pytanie
Pytanie dotyczy prawa do odliczenia naliczonego podatku od towarów i usług z duplikatów faktur VAT, w okolicznościach naruszenia obowiązku ewidencjonowania obrotów przy zastosowaniu kasy rejestrującej.