Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego w jednostce minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje ta nagroda.
Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego w jednostce minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje ta nagroda.
Pracodawcy ze sfery budżetowej mają obowiązek wypłacić swoim pracownikom do końca marca 2019 r. dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastkę). Ostatni dzień terminu na wypłatę przypada w niedzielę. Nie ulega on jednak przesunięciu. Pracownicy, którzy nabyli prawo do trzynastki, powinni dysponować taką wypłatą najpóźniej 31 marca 2019 r. W artykule odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania
Dodatkowe wynagrodzenie roczne przysługujące pracownikom sfery budżetowej, tzw. trzynastka, zawsze jest zaliczane do podstawy wymiaru zasiłków (chorobowego, macierzyńskiego, opiekuńczego) oraz świadczenia rehabilitacyjnego,ponieważ stanowi przychód, od którego jest obliczana składka na ubezpieczenie chorobowe. Wysokość trzynastki stanowi określony procent wynagrodzenia pracownika przysługującego za
Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego w jednostce minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje ta nagroda.
Dodatkowe wynagrodzenie roczne nie ma charakteru powszechnego. Obligatoryjnie przysługuje ono pracownikom zatrudnionym w jednostkach sfery budżetowej. Na prawo do trzynastki nie wpływa rodzaj umowy o pracę, wymiar czasu pracy ani ogólny staż pracy pracownika, lecz przepracowanie przez niego minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje nagroda.
Wypłacone pracownikom nagrody z dochodu po opodatkowaniu są kosztem w miesiącu wypłaty - uchwała NSA
Nagrody i premie wypłacone pracownikom przez podatnika podatku dochodowego od osób prawnych z dochodu po opodatkowaniu mogą stanowić dla wypłacającego koszty podatkowe. Są one kosztem podatkowym w miesiącu ich wypłaty - uchwała Naczelnego Sądu Administracyjnego z 1 lutego 2016 r. (sygn. akt II FPS 5/15).
Nagrody wypłacane za okresy roczne, zwane często trzynastkami, to dość popularna forma gratyfikowania zatrudnionych osób za ich staranność i zaangażowanie wykazywane w codziennej pracy. W zależności od rodzaju pracodawcy różne są podstawy wypłacania tego elementu płacy i zasady jego przyznawania oraz naliczania. W budżetówce zasady te są uwzględnione w ustawie z 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu
Dodatkowe wynagrodzenie roczne jest świadczeniem motywacyjnym i ma charakter premii dla pracowników jednostek sfery budżetowej. Nie jest zatem powszechne. Nabycie prawa do trzynastki nie zależy jednak od jakości czy wydajności pracy świadczonej przez pracownika, lecz od efektywnie przepracowanego przez niego roku lub co najmniej 6 miesięcy u danego pracodawcy.
Jak należy ustalić podstawę wymiaru zasiłku macierzyńskiego pracownicy otrzymującej wynagrodzenie zasadnicze i premię roczną, która jest pomniejszana proporcjonalnie za czas absencji chorobowej? Premia za okres od 1.07.2012 r. do 30.06.2013 r. została wypłacona w lipcu 2013 r. w kwocie 2600 zł. W maju 2014 r. pracodawca wypłacił zaliczkowo część premii rocznej za okres od 1.07.2013 r. do 30.06.2014
Dni zwolnienia od pracy udzielane pracownikowi na opiekę nad dzieckiem nie są dniami faktycznie przepracowanymi, a tym samym nie są zaliczane do okresu uprawniającego do trzynastki. Nie każda usprawiedliwiona nieobecność w pracy jest zaliczana do tego stażu. Wyjątek stanowią m.in. okresy urlopów przysługujących rodzicom.
W marcu 2005 r. wypłacaliśmy pracownikom nagrodę z zakładowego funduszu nagród za 2004 r. Zgodnie z regulaminem wynagradzania w naszym zakładzie stanowi ona 8,5% wynagrodzenia uzyskanego przez pracownika za czas przepracowany w roku ubiegłym. W okresie od 4 do 12 kwietnia 2005 r. jedna z pracownic przebywała na zwolnieniu lekarskim z powodu opieki nad chorym dzieckiem. Jest u nas zatrudniona od 8 maja