W zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym w opisanym stanie faktycznym Wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na usunięcie nieprawidłowości stanu technicznego wiaduktu zgodnie z decyzją X.
Przekroczenie przez Spółkę terminu określonego w art. 5 ust. 3 UPO PL-NL oznacza, że zakład będzie istniał od samego początku (tj. od dnia rozpoczęcia prac budowlanych, tj. od 2 stycznia 2023 r.), a nie od momentu przekroczenia 12 miesięcy od momentu rozpoczęcia prac. Zrodzi to w rezultacie ograniczony obowiązek podatkowy dla przedsiębiorstwa w państwie źródła, rozciągający się na dochody osiągnięte
Prowadząc działalność w zakresie projektowania architektury, Wnioskodawca będzie mógł skorzystać ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy.
Stawka ryczałtu dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU: 74.90.20.0, 70.22.30.0 oraz 71.12.20.0.
W zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych nabycia lokalu mieszkalnego.
Możliwość skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej w sytuacji poniesienia wydatków przed formalnym zakończeniem budowy budynku mieszkalnego w świetle przepisów prawa budowlanego.
Skoro wydatki na instalację fotowoltaiczną poniósł Pan przed datą zgłoszenia zakończenia prac do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, to nie przysługuje Panu prawo do skorzystania z tzw. ulgi termomodernizacyjnej, o której mowa w art. 26h ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jak bowiem powyżej wskazano, ulga ta przysługuje właścicielowi lub współwłaścicielowi istniejącego już budynku
Wnioskodawca ma/będzie miał prawo do zwolnienia od podatku VAT – odpowiednio na podstawie art. 113 ust. 1 oraz art. 113 ust. 9 ustawy – dla świadczonych usług opisanych we wniosku.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług w związku z realizacją Zadania 3, Zadania 4, Zadania 5, Zadania 6 w ramach projektu pn. „…”.
Brak możliwości skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej ze względu na poniesienie wydatków przed formalnym zakończeniem budowy budynku mieszkalnego w świetle przepisów prawa budowlanego.
Zasadność skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej w związku z wydatkami na nowo wybudowany budynek mieszkalny.
Opodatkowanie udostępnienia Spółce infrastruktury powstałej w wyniku realizacji zadań nr 4 i 5 w ramach umowy dzierżawy, prawo do pełnego odliczenia oraz zwrotu podatku naliczonego w związku z realizacją Inwestycji w zakresie zadań nr 4 i 5, prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z bieżącą obsługą, utrzymaniem i ewentualnymi remontami infrastruktury powstałej w wyniku
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia podmiotowego przez podatnika świadczącego usługi nadzoru budowlanego, sporządzania kosztorysów inwestorskich, pełniącego kierownika budowy
Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia podmiotowego.
Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy.
ustalenie czy zasada centralizacji rozliczeń w samorządach w zakresie podatku VAT jednostek budżetowych gminy obejmie jednostki organizacyjne funkcjonujące na zasadach, o których mowa w art. 33a i 33b ustawy o samorządzie powiatowym tj. Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego oraz Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej.
Ustalenie czy zasada centralizacji rozliczeń w samorządach w zakresie podatku VAT obejmie jednostki organizacyjne funkcjonujące w ramach Powiatu, tj. Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego oraz Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.
Zasada centralizacji rozliczeń nie obejmuje działalności Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej oraz Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy zasada centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT powiatowych jednostek budżetowych obejmuje Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego i Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej.
ustalenie czy zasada centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT powiatowych jednostek organizacyjnych będzie również obejmować działalność Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.