Czy Sp. z o.o. powinna ustalić wartość początkową środków trwałych otrzymanych od Skarbu Państwa w postaci aportu niepieniężnego, stanowiącego zorganizowaną część przedsiębiorstwa w strukturach wewnętrznych Wojskowej Agencji Mieszkaniowej - zgodnie z zasadą wyrażoną w art. 16g ust. 1 pkt. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy C. będący instytucją gospodarki budżetowej ma kontynuować amortyzację środków trwałych przejętych nieodpłatnie od przekształcanych gospodarstw pomocniczych według zasad i wartości przyjętych przez te gospodarstwa pomocnicze przed przekształceniem i czy odpisy amortyzacyjne tychże środków trwałych według przyjętych zasad będą stanowiły koszty uzyskania przychodów C.?
Czy Wnioskodawca działający jako jednostka budżetowa przy wykonywaniu usług na rzecz podmiotów typu: urzędy gmin, urząd miasta, urząd miasta i gminy, urząd miejski, starostwo powiatowe, urząd marszałkowski mogło stosować zwolnienie od podatku od towarów i usług na podstawie przepisów § 8 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów
Czy I powinno kontynuować amortyzację środków trwałych według zasad i wartości jakie przyjęły gospodarstwa pomocnicze przed przekształceniem oraz czy odpisy amortyzacyjne skalkulowane według tak przyjętych zasad będą stanowiły koszty uzyskania przychodów M?
Jednostka budżetowa (Zespół Szkół), która przejęła zlikwidowane gospodarstwo pomocnicze, nie jest podatkowym następcą prawnym i nie może rozliczyć w swojej deklaracji VAT-7 nadwyżki podatku naliczonego wykazanego przez to gospodarstwo
Zainteresowany nie może dokonać korekty deklaracji VAT za zlikwidowane gospodarstwo pomocnicze , gdyż nie stanie się on następcą prawnym tego gospodarstwa pomocniczego po jego likwidacji.
Zainteresowany nie może dokonać korekty deklaracji VAT za zlikwidowane gospodarstwo pomocnicze , gdyż nie stanie się on następcą prawnym tego gospodarstwa pomocniczego po jego likwidacji.
Czy w świetle art. 16 ust. 1 pkt 63 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych odpisy amortyzacyjne od środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych przejętych przez Jednostkę po gospodarstwach pomocniczych, zakładach budżetowych MSWiA lub przejętych z zasobów Policji będą mogły zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy i czy będą stanowiły koszt uzyskania przychodów
Czy przejęcie zlikwidowanego gospodarstwa pomocniczego traktowane jest jako sukcesja podatkowa? Czy przejmujący może korzystać ze zwolnienia od podatku na mocy art. 113 ust. 1 jako nowy podatnik?
Czy z dniem 1 stycznia 2011 r. Zespół Szkół musi być płatnikiem i podatnikiem VAT?
Czy od dnia 1 stycznia 2011 r. Zespół Szkół ma obowiązek ewidencjonować przychody przy zastosowaniu kasy rejestrującej?
1. Czy po dniu 31 grudnia 2010 r. mamy do czynienia z następstwem podatkowym gospodarstw pomocniczych w rozumieniu przepisów prawa podatkowego, a szczególnie ustawy o VAT. 2. Czy Wnioskodawca powinien złożyć VAT-R i zarejestrować się z dniem 1 stycznia 2011 jako czynny podatnik VAT, czy dopiero po przekroczeniu limitu obrotu zwolnienia podatkowego, zgodnie art. 113 ust. 1 ustawy?
Zbycie składników majątkowych gospodarstwa pomocniczego traktowane jest jako zbycie przedsiębiorstwa zatem nie podlega opodatkowaniu i nie ma obowiązku opodatkowania remanentu likwidacyjnego
obowiązek podatkowy od czynności związanych z przekazaniem pozostałych po likwidacji gospodarstwa pomocniczego składników majątkowych na rzecz jednostki budżetowej oraz w zakresie sporządzenia remanentu likwidacyjnego
Przekazywany przez Wnioskodawcę zespół składników majątkowych i niemajątkowych jednostce macierzystej pozostałych po likwidacji gospodarstwa pomocniczego, nie rodzi, zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy o VAT, obowiązku podatkowego na gruncie podatku od towarów i usług.
Czy w sytuacji przekształcenia gospodarstwa pomocniczego państwowej jednostki budżetowej w instytucję gospodarki budżetowej i związanej z tym sukcesji praw i obowiązków dotychczasowego Centrum Obsługi, nowoutworzona osoba prawna Centrum Usług będzie również sukcesorem numeru NIP dotychczasowego gospodarstwa pomocniczego - Centrum Obsługi?
Czy Wnioskodawca jako gospodarstwo pomocnicze przy jednostce budżetowej jest zobowiązane do naliczenia i odprowadzenia podatku VAT od przekazanego jednostce budżetowej majątku (środków własnych i towarów) a zakupionych przez Zainteresowanego ze środków własnych?
Zakres braku opodatkowania czynności przekazania pozostałych po likwidacji gospodarstwa pomocniczego składników majątkowych na rzecz jednostki budżetowej.
Czy istnieje obowiązek podatkowy na gruncie podatku od towarów i usług dla czynności związanych z przekazaniem pozostałych po likwidacji gospodarstwa pomocniczego składników majątkowych na rzecz jednostki budżetowej, przy której funkcjonuje gospodarstwo pomocnicze, na zasadach przejęcia na podstawie protokołu zdawczo odbiorczego (tj. czynności, o której mowa w art. 89 ust. 4 p.w.u.f.p.u.)?
Czy istnieje obowiązek podatkowy na gruncie podatku od towarów i usług od czynności związanych z przekazaniem pozostałych po likwidacji gospodarstwa pomocniczego składników majątkowych na rzecz jednostki budżetowej, przy której funkcjonuje gospodarstwo pomocnicze na zasadach przejęcia na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego (tj. czynności, o której mowa w art. 89 ust. 4 ustawy Przepisy wprowadzające
Nieodpłatne przekazanie gospodarstwa pomocniczego na rzecz jednostki macierzystej w związku z likwidacją z dnia 31.12.2010 r.
W zakresie opodatkowania przekazania zorganizowanej części przedsiębiorstwa/ całego przedsiębiorstwa.
1. Czy w myśl art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, przekazanie Zespołowi Szkół majątku Warsztatów Szkolnych w celu kontynuowania działalności dydaktyczno - wychowawczej i opiekuńczej w zakresie praktycznej nauki zawodu, należy traktować jako dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy? 2. Czy od nieodpłatnego przekazania majątku jednostce macierzystej